Stank nieuw aupingmatras

15-12-2018 15:05 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er ook iemand recentelijk last gehad van enorme wekenlang aanhoudende stank in een nieuw Auping matras?

Ik word er een beetje moedeloos van dat de stank in het matras zelf doordringt in de tijk, die heb ik al gewassen maar de stank zit er weer in, ik laat bed dus luchten zonder tijk maar wil graag weten of die stank er wel ooit uit zal gaan? Na weken is het nog steeds erg, net zo erg lijkt het. De hele kamer stinkt als het matras zonder tijk wordt gelucht.

Ik heb natuurlijk ook contact met Auping gehad, die bieden omruilen wel aan, maar ik heb dan de zorg of dat wel zal oplossen, want misschien is het altijd zo dat ze zo stinken? Wie heeft er ervaring mee? Naast het ongemak maak ik me vooral zorgen of die stoffen ongezond zijn. na een paar dagen is het zelfs door alle lagen heen weer in mijn hoeslaken doorgedrongen.

Als ik er vertrouwen in zou hebben dat een ander matras dit niet zou hebben, dan lijkt me dat de enige optie, maar ik vrees een beetje dat het niet gaat helpen, want ik begreep een beetje dat dit wel vaker gemeld was bij Auping. Die stank zou wel weken aanhouden. Nou, het lijkt erop dat het veeel langer duurt dan een paar weken.
Wij hebben recent een nieuw bed en 2 nieuwe Aupingmatrassen gekocht en ik herken het niet.
Hooguit 1 of 2 dagen een apart luchtje.
Ik zou het zeker omruilen.
Waarom maak je dan niet gebruik van hun aanbod om om te ruilen?
Wij hebben ook aupingmatrassen maar geen last gehad van stank. Die van ons zijn ook omgeruild omdat er een kleine beschadiging op zat tijdens het leveren. Alle 4 de matrassen hebben niet gestonken.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Maar wat heb je te verliezen als je hem omruilt? Proberen kan toch altijd.
hier al jàren auping-matrassen en nooit problemen met geurhinder. Ik zou ruilen.
not all who wander are lost
Hartelijk dank allemaal! Jullie hebben me over de streep getrokken: ik heb verzoek tot ruiling ingediend. Ik zag ertegenop omdat ik dan dacht dat ze dan showroomexemplaren zouden geven, of dat we moeten betalen voor de ruiling (want dat doen ze ook als je de hardheid wilt aanpassen). Maar dit gaat niet zo, dus kijken of ruilen het oplost.
Als je googelt naar 'stank nieuwe matras' dan lees je allerlei horrorverhalen over giftige gassen die gebruikt worden tijdens het transport in de zeecontainers. Mogelijk heb jij dan een matras die vers uit de container komt en niet geruime tijd heeft kunnen luchten in een magazijn. Ik zou 'm dus zeker omruilen (en er ook niet meer op slapen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven