Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:JollyJ schreef op 10 februari 2016 @ 00:40:

[...]

ja

Aha
ik geef iedere keer heldere en concrete antwoorden. Fijn dat dat gewaardeerd wordt.
quote:S0LEIL schreef op 09 februari 2016 @ 23:07:

[...]

Geen idee, goede vraag.

Misschien is het een achtergebleven letter?

Of overgebleven omdat anders samenvoegingen niet zo goed werken?

Zevenenachig is lastiger te zeggen.

Maar zoals gezegd, geen idee.

Ik weet dan weer wel waarom een Waal septante, octante en nonante zegt en een Fransman soixante-dix, quatre-vingt en quatre-vingt-dix zegt.

Althans, het is mij ooit verteld, maar ik weet nog steeds niet of het echt zo is.

Dus misschien heeft iemand hier het (echte) antwoord?Ff teruglezen hier. Ik had de vraag al eerder gesteld (ben het antwoord alweer kwijt )
quote:RaiderTwix schreef op 09 februari 2016 @ 22:54:

Vijf - vijftig

Zes - zestig

Zeven - zeventig

Acht - tachtig, waarom is dit dan geen achtig?De omdat 8 met een klinker begint. En dan bekt niet
quote:Corona67 schreef op 10 februari 2016 @ 06:14:

[...]

Ff teruglezen hier. Ik had de vraag al eerder gesteld (ben het antwoord alweer kwijt ) Echt? En jij laat me daarvoor echt bijna 3000 posts teruglezen?
quote:JollyJ schreef op 10 februari 2016 @ 00:54:

ik geef iedere keer heldere en concrete antwoorden. Fijn dat dat gewaardeerd wordt.

Zalig!

Zou dat ook wel willen kunnen.
quote:S0LEIL schreef op 10 februari 2016 @ 07:27:

[...]

Echt? En jij laat me daarvoor echt bijna 3000 posts teruglezen? Neehee, je hoeft toch alleen die ene post te lezen..
Waarom vergeet je soms wat je wilde gaan doen?

Bijvoorbeeld:

Ik loop naar boven om iets te pakken. Als ik boven ben weet ik niet meer wat ik nou wilde gaan pakken.

(Irritant!!!!)
quote:watdachtjehiervan schreef op 10 februari 2016 @ 12:16:

Waarom vergeet je soms wat je wilde gaan doen?

Bijvoorbeeld:

Ik loop naar boven om iets te pakken. Als ik boven ben weet ik niet meer wat ik nou wilde gaan pakken.

(Irritant!!!!)

Dat komt omdat elke keer dat je door een deuropening loopt je een stukje vergeet. Je hersenen zijn dan bezig met de hele nieuwe omgeving te scannen op wilde dieren, eten of potentiele partners ed. En door de drukte in je hoofd vergeet je iets.

Terug lopen, zodat je het je weer herinnert is over het algemeen daarom niet nuttig. Wel nogmaals doen op het moment dat je dacht, dat heb ik nodig...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Corona67 schreef op 10 februari 2016 @ 06:14:

[...]

Ff teruglezen hier. Ik had de vraag al eerder gesteld (ben het antwoord alweer kwijt ) Nou ja, zitten wij hier antwoorden te geven, en dan vergeet jij die weer. zo kun je bezig blijven he
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 10 februari 2016 @ 13:35:

[...]

Nou ja, zitten wij hier antwoorden te geven, en dan vergeet jij die weer. zo kun je bezig blijven he Past mooi in het straatje. Waarom vergeten veel mensen dit soort leuke feitjes?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:RaiderTwix schreef op 09 februari 2016 @ 22:54:

Vijf - vijftig

Zes - zestig

Zeven - zeventig

Acht - tachtig, waarom is dit dan geen achtig?En waarom is het dan ook niet eentig, tweetig, drietig en viertig?
quote:Starshine schreef op 10 februari 2016 @ 14:30:

[...]

En waarom is het dan ook niet eentig, tweetig, drietig en viertig?Klinkt eigenlijk wel logisch ja. Als er een stemming is die hier vóór is, dan heb je mijn stem!
quote:Corona67 schreef op 10 februari 2016 @ 10:07:

[...]

Neehee, je hoeft toch alleen die ene post te lezen..
Nog steeds geen goed antwoord op de vraag wat het nut is van gapen.
Gapen is toch om meer zuurstof naar je hersenen te krijgen? Heb ik altijd gedacht....
quote:dianaf schreef op 10 februari 2016 @ 13:28:

[...]

Dat komt omdat elke keer dat je door een deuropening loopt je een stukje vergeet. Je hersenen zijn dan bezig met de hele nieuwe omgeving te scannen op wilde dieren, eten of potentiele partners ed. En door de drukte in je hoofd vergeet je iets.

Terug lopen, zodat je het je weer herinnert is over het algemeen daarom niet nuttig. Wel nogmaals doen op het moment dat je dacht, dat heb ik nodig...Ik check nooit voor wilde dieren als ik door een deuropening loop
quote:blooberrie schreef op 10 februari 2016 @ 20:22:

[...]

Ik check nooit voor wilde dieren als ik door een deuropening loop Nee hooguit of de kat niet voor mijn voeten loopt, en zelfs dat zie ik niet altijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:blooberrie schreef op 10 februari 2016 @ 20:22:

[...]

Ik check nooit voor wilde dieren als ik door een deuropening loop

HOEI..!

Living on the edge!
quote:Sussann schreef op 10 februari 2016 @ 20:20:

Gapen is toch om meer zuurstof naar je hersenen te krijgen? Heb ik altijd gedacht....

Weet je dan ook mss het nut van de hik...?
Tvp
quote:ikbenik schreef op 10 februari 2016 @ 23:59:

[...]

Weet je dan ook mss het nut van de hik...?

Nutteloos? Maar is een vervelende spiersamentrekking in je borst

Geen idee!!

Nu vraag ik me af waarom ik als ik de hik heb dit altijd twee keer op een dag gebeurd. Bijvoorbeeld de eerste keer s ochtends en ergens in de avond weer!
Gapen blijft een mysterie:

http://www.hoewerktmijnli ... woord/waarom-gapen-mensen

En onderaan het artikel meteen een link naar de hik!
He bedankt!
Mogen het ook normale vragen zijn?

Wat is het verschil tussen een oven en die zogenaamde airfryer die nu helemaal in schijnt te zijn? Ze doen in principe precies hetzelfde.

Als wij van de apen afstammen hoe komt het dan dat er nog steeds apen bestaan en dat die niet geëvolueerd zijn tot mens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven