Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:ikbenik schreef op 18 december 2015 @ 18:31:

[...]

Oei, dan heeft hij een probleem..!

Zelfs die paradox (zout!) Heeft een beetje een munt, mint, -achtige nasmaakNooit gemerkt, die muntsmaak in parodontax
quote:Keuken1987 schreef op 18 december 2015 @ 19:10:

Ik vraag mij af of de koninklijke familie ook wel eens zal gourmetten met kerst
quote:ikbenleaf schreef op 18 december 2015 @ 20:06:

[...]

Nooit gemerkt, die muntsmaak in parodontaxNiet? Wat is -naast het zout- dan dat fris-hete smaakje...? (Mss vergis ik me)
quote:ikbenik schreef op 18 december 2015 @ 20:12:

[...]

Niet? Wat is -naast het zout- dan dat fris-hete smaakje...? (Mss vergis ik me)Jij hebt betere smaakpapillen dan ik: munt, kamille, ratanhia, mirre, salie en echinacea
Misschien is tandpasta met knoflooksmaak iets voor je?

Vraag van mijn nichtje (5) ;

Wat zit er aan de achterkant van je navel
iedereen leest mee
quote:landylover schreef op 18 december 2015 @ 20:28:

Misschien is tandpasta met knoflooksmaak iets voor je?

Vraag van mijn nichtje (5) ;

Wat zit er aan de achterkant van je navel
quote:ikbenleaf schreef op 18 december 2015 @ 20:22:

[...]

Jij hebt betere smaakpapillen dan ik: munt, kamille, ratanhia, mirre, salie en echinacea

Mss had jij ook gelijk; je hebt vast ook een versie zonder mint

Die novel - vraag is briljant...!
Waarom ben ik getrouwd?
Waarom vind ik spa rood vies terwijl het niets meer is dan water met bubbeltjes?
ik hou ook niet van spa rood, ben drinken met prk steeds minder lekker gaan vinden, alhoewel ik weer niet spuug in een biertje, proost trouwens.

Waarom stinkt een ander zijn scheet zo vreselijk en vind ik stiekum die van mijzelf niet eens zo erg? Als je hem laat onder de dekens ruik je hem naar 1 keer wapperen niet eens meer...
die ik wilde bestaat al...
quote:femke09 schreef op 18 december 2015 @ 21:19:

Waarom vind ik spa rood vies terwijl het niets meer is dan water met bubbeltjes?Omdat het zoutig is, Spa (rood) heeft een typische smaak, ik vind het wel lekker
quote:ikbenleaf schreef op 17 december 2015 @ 22:48:

[...]

...

In België is trouwens pure chocolade blauw en melkchocolade rood.

Oh vandaar die kleuren bij Tony's!

quote:ikbenleaf schreef op 18 december 2015 @ 10:30:

Waar zijn die bakjes met water aan de verwarming voor?

Mijn ouders bijvoorbeeld hebben een heel droog huis. Zandgrond, goed geisoleerd. Als ze niet regelmatig van die bakjes doen wordt je helemaal gek van je de statische haren, droge handen en lippen.

Wij hier vechten tegens schimmel
quote:Zanahoria schreef op 18 december 2015 @ 13:41:

Al een tijdje liep ik met een vraag rond, en ik heb daar helemaal zelf een antwoord op bedacht. Ik ben er erg trots op

Ik vroeg me af hoe het komt dat ik elke dag zoveel haar verlies, maar toch niet kaal word.

Na enig nadenken kwam ik erachter dat het in ieder geval dus zo moet zijn dat er meer haar bij komt, dan er weg gaat (ook aangezien ik nog wel eens naar kapper ga).

Ik heb het op internet opgezocht, en een mens verliest per dag gemiddeld 50-100 haren (klinkt aannemelijk)(http://www.dokteronline.com/haarverlies/haaruitval/). Stel je haar is gemiddeld 30cm lang. En we gaan van het ergste uit: je verliest 100 haren per dag (ook lekker makkelijk rekenen). Dan verlies je dus 100x30=3000cm=30 meter haar per dag.

Gemiddeld groeit haar 1,25cm per maand (http://www.kapsels.net/haarvragen/hoe_s ... t_haar.htm). En heeft een mens 100.000 haren (zie eerste link). Per dag groeit je haar dus: 1,25/30x100.000=4167cm=41,67 meter.(teringveel trouwen, iedere dag produceer je dus bijna 42 meter haar!!!!).

Maar je produceert dus meer haar dan dat je verliest, en dat is de reden dat we nooit kaal worden!

Bij (bijna) iedereen heb je wel dat je haar na een bepaalde lengte niet meer langer wordt. Ik denk dat je dan dus de balans hebt gevonden dat er net zoveel haar weg gaat, als dat er bij komt.

Iemand nog gedachten hierover?

Whooow. Cool

Ik lees vol verbazing deze post aan man voor, die het eerst gewoon niet geloofd. Pas als ik mee voor-reken komt erg 'ohja, jeemig'.

Echt
quote:cijfernerd schreef op 18 december 2015 @ 16:09:

[...]

Nee,alleen van onderstaande vraag,daar heb ik nog geen tevreden antwoord op gekregen

Hoe is het mogelijk dat een vrouw, die een broek koopt die is afgeprijsd van 119 naar 79 denkt dat zij 40 euro verdient heeft?

Van zulke redeneringen krijg ik acuut hoofdpijn.Dat werkt alleen als je die broek toch gekocht zou hebben, misschien een weekje later ofzo, omdat je een nieuwe nodig hebt. Als je dan 119 gebudgetteerd zou hebben zegmaar, en het kost dan 'maar' 79 dan heb je verdiend op je budget en 40 euro over voor iets anders.
quote:attribuutje schreef op 18 december 2015 @ 21:22:

ik hou ook niet van spa rood, ben drinken met prk steeds minder lekker gaan vinden, alhoewel ik weer niet spuug in een biertje, proost trouwens.

Waarom stinkt een ander zijn scheet zo vreselijk en vind ik stiekum die van mijzelf niet eens zo erg? Als je hem laat onder de dekens ruik je hem naar 1 keer wapperen niet eens meer...Ik laat er wel is 1, dan denk ik snel een raam open anders bedwelm ik mijzelf
quote:femke09 schreef op 18 december 2015 @ 21:18:

Waarom ben ik getrouwd?Met zoveel vragen als jij stelt,kun jij je beter afvragen hoe is het mij gelukt om getrouwd te blijven
quote:aaaanne schreef op 18 december 2015 @ 21:34:

[...]

Whooow. Cool

Ik lees vol verbazing deze post aan man voor, die het eerst gewoon niet geloofd. Pas als ik mee voor-reken komt erg 'ohja, jeemig'.

Echt

Mijn vent is behoorlijk kaal

Heeft daarnaar wel op alle andere plekken meer dan voldoende.

Nog een vraag! Denk alleen dat ik het antwoord al weet.

De meeste kalende mannen hebben volgens mij wel veel lichaamshaar, klopt dat? Is dat testosteron-bepaald?

(Mijn oudste heeft al vanaf geboorte zo'n donsvachtje... incl. schaamhaarpluis. Denk dus dat hij ook vroeg kaal wordt, net als z'n vader en opa. .. en hij heeft echt heel mooi dik haar)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb altijd het gevoel dat dat samenhangt met donker of blond zijn. Volgens mij worden blonde mannen minder snel kaal dan die met donker haar. En het kan zijn dat het komt omdat het meer opvalt, maar ik heb het idee dat mannen (en ook vrouwen trouwens) met donker haar meer ander lichaamshaar hebben.
Ik heb het al eens gevraagd op dit forum, maar hij is leuk genoeg voor een herhaling:

Als twee vogeltjes het met elkaar doen...waar laat het onderste vogeltje dan haar staart?

In Waku-Waku-plaatjes:

1. Ze houdt het staartje opzij

2. Ze klapt hem dubbel op haar rug

3. Ze spreidt het staartje in twee helften

4. Ze trekt hem in
Ik vind hier dingen van.
quote:aaaanne schreef op 18 december 2015 @ 21:47:

Ik heb altijd het gevoel dat dat samenhangt met donker of blond zijn. Volgens mij worden blonde mannen minder snel kaal dan die met donker haar. En het kan zijn dat het komt omdat het meer opvalt, maar ik heb het idee dat mannen (en ook vrouwen trouwens) met donker haar meer ander lichaamshaar hebben.Vriend en zoon zijn donkerblond (vind ik zo'n onzinwoord... ze hebben dus gewoon bruin haar, 's zomers wat blonder).
In memoriam AnnA_C
quote:Sabeltandcavia schreef op 18 december 2015 @ 21:50:

Ik heb het al eens gevraagd op dit forum, maar hij is leuk genoeg voor een herhaling:

Als twee vogeltjes het met elkaar doen...waar laat het onderste vogeltje dan haar staart?

In Waku-Waku-plaatjes:

4. Ze trekt hem in 5. Klittenband /andere bevestiging?
In memoriam AnnA_C
quote:cijfernerd schreef op 18 december 2015 @ 21:40:

[...]

Ik laat er wel is 1, dan denk ik snel een raam open anders bedwelm ik mijzelf

Ik stond laatst te douchen in een heel kleine douchecabine en liet er een vliegen. Ik dacht dat ik dood zou gaan!

Waarom heb je voor dieren wel anti-teken middeltjes en moeten mensen het doen met broeken en hopen geen teken op te lopen? Het is toch veel handiger om bij kinderen en zelfs volwassenen een druppel in de nek te doen en dan teekvrij te blijven? Scheelt weer Lyme
quote:Sabeltandcavia schreef op 18 december 2015 @ 21:50:

In Waku-Waku-plaatjes:

4. Ze trekt hem in Mijn vogeltjes draaiden hun achterste naar elkaar, allebei de staartjes omhoog en wrijven maar.
quote:aaaanne schreef op 18 december 2015 @ 21:47:

Ik heb altijd het gevoel dat dat samenhangt met donker of blond zijn. Volgens mij worden blonde mannen minder snel kaal dan die met donker haar. En het kan zijn dat het komt omdat het meer opvalt, maar ik heb het idee dat mannen (en ook vrouwen trouwens) met donker haar meer ander lichaamshaar hebben.

Ik heb een andere theorie mbt blond /licht zijn: volgens mij hebben hele lichte mensen eerder allergieën. Iemand een idee of dat klopt?

Dan voldoe ik niet aan mijn eigen theorie trouwens, ben echt blond en nergens allergisch voor.
In memoriam AnnA_C
quote:Annelaure schreef op 18 december 2015 @ 21:59:

[...]

Mijn vogeltjes draaiden hun achterste naar elkaar, allebei de staartjes omhoog en wrijven maar.Heh, wat ongezellig
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven