Studentenorkest

18-06-2008 23:50 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik vraag me af of hier ook mensen bij een studentenorkest zitten? Ik speelde altijd saxofoon/fluit, ook in een orkest, maar omdat ik ging studeren ben ik daar mee gestopt. Nu zag ik dat er in mijn stad een studentenorkest zit, maar is dat niet voor van die... ja hoe zeg ik dat... duffe types? Wie zit er bij een studentenorkest?!!
Tja... 't Zijn vast types zoals jijzelf.... Ben jij duf?

Ik zou zeggen: ga gewoon eens een avond kijken. Stel dat je vooroordeel helemaal niet blijkt te kloppen, dan ontneem je jezelf wel een hoop plezier. (En aan de andere kant: klopt je vooroordeel wel, dan is het leuk om te zien dat je gelijk hebt.)
Ik zie trouwens niet in waarom een studentenorkest duffer zou zijn dan een vereniging in je oude dorp/stad.

Ikzelf zou het denk ik erg leuk vinden, om met leeftijdsgenoten muziek te maken, in plaats van met die belegen volkstuin-bezitters hier in het dorp...
het wisselt heel erg per studentenorkest. Vaak zijn er meerdere studentenorkesten, en de sfeer id overal heel erg anders.

Hangt ook vaak af van het soort orkest waar je in wil (symfonieorkest, blazersorkest, vooral morderne klassieke muziek of juist meer uit de barok etc). Meestal kan je altijd wel een keertje een repetitie meedoen of kijken dus ga ze allemaal af en kijk waar jij het leukste vind. Hou er wel rekening mee dat je (zeker als blazer) al snel zal moeten voorspelen om toegelaten te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven