Tassencontrole supermarkt

27-02-2014 18:59 166 berichten
Hoi hoi,

Ik vind het absoluut niet erg als ze bij een supermarkt in mijn boodschappentas willen kijken, dus ik laat hem altijd net zo makkelijk even zien als het me gevraagd wordt.

Alleen valt het me de laatste tijd steeds meer op dat het wel aan mij gevraagd wordt en aan andere mensen in de rij niet. Dacht ik eerst nog dat het toeval was, of dat het toevallig een paar keer zo uitkwam. Maar het is mijn moeder ook opgevallen, die er uit zichzelf over begon toen we de laatste keer samen boodschappen deden. Dat doen we zo 2 á 3 keer per maand.

Ik heb er gisteren eens extra op gelet en ja hoor, of ik mijn tas even wou laten zien. Natuurlijk, geen probleem. Maar bij de mensen voor me heb ik het geen enkele keer gemerkt dat het gevraagd was en de mensen na me heb ik extra opgelet tijdens het inpakken van de boodschappen en de 4 die ik langs de kassa zag gaan inclusief tassen hoefden hem ook geen van allen te tonen.

Ik begin het idee te krijgen dat ik een erg onbetrouwbaar uiterlijk heb tegenwoordig, of wat kan het zijn?

Iemand hier een idee? Leuk is anders.
quote:eldorado schreef op 07 november 2014 @ 09:16:

Ik heb het nog nooit meegemaakt en nog nooit zien gebeuren. Wel zie ik altijd de bordjes waarop staat "ons personeel heeft het recht...", waarop ik dan altijd hoop dat ze eens gebruik maken van dat "recht". Net als Naara lijkt het me een erg leuke invulling van een saaie middag om eens een studie rechten te doen met het winkelpersoneel.Maar waarom in godsnaam?? Waarom is het leuk om mensen van hun werk te houden als iets heel snel opgelost kan zijn? Hoe moeten ze dan de winkeldiefstal tegengaan? Enig idee hoeveel er gestolen wordt? Ze kunnen toch niet aan jouw neus zien dat je het niet doet?
quote:nina1966 schreef op 07 november 2014 @ 09:21:

[...]

Je kijkt teveel films er zitten echt niet veel mensen achter de camera daar hoor.Whatever. Het was even beeldvorming en totaal niet het punt van mijn verhaal.
Oh en ik laat mensen graag hun werk doen. Alleen behoort tassencontrole niet tot het werk van winkelpersoneel.

Topdropje, ik neem aan dat jij al je e-mails, je forumactiviteiten, je telefoongesprekken, je betaalverkeer, opstuurt naar politie, belastingdienst, AIVD, en naar iedereen die er om vraagt? Je doet immers niets verkeerd?

Trouwens, waarom gebruik je een alias, en moem je niet gewoon je volledige naam en adresgegevens op dit forum? Je hebt toch niets te verbergen?
quote:pipootje schreef op 07 november 2014 @ 08:45:

[...]

Meen je dat? wat vreselijk zeg. daar zou ik dus niet willen wonen. Dat iedereen aangezien wordt voor dief. Ben heel blij dat iedereen me hier gewoon kent bij de supermarkt.

Wat een vreselijk wereld als we zo gaan leven.

Oud bericht wat ik nu terug zie. Inmiddels is het geen standaard beleid meer, schijnbaar vonden veel mensen het toch een niet zo prettige regel

Ik kom er alleen niet meer, fiets wel wat verder.
Ik doe meestal boodschappen rechtstreeks uit mijn werk, en aangezien ik een productiebaantje heb loop ik er dan meestal bij als een voddenbaal (afgetrapte veiligheidsschoenen, ouwe broek...). Toch hoef ik nooit mijn tas te laten zien, ik heb zeker een heel betrouwbaar hoofd. Wat me dan wel vaak overkomt is dat ik de superdierenkaartjes of zo niet krijg, omdat zo'n voddenbaal zeker nooit kinderen kan hebben .
quote:eldorado schreef op 07 november 2014 @ 09:23:

Oh en ik laat mensen graag hun werk doen. Alleen behoort tassencontrole niet tot het werk van winkelpersoneel.

Topdropje, ik neem aan dat jij al je e-mails, je forumactiviteiten, je telefoongesprekken, je betaalverkeer, opstuurt naar politie, belastingdienst, AIVD, en naar iedereen die er om vraagt? Je doet immers niets verkeerd?

Trouwens, waarom gebruik je een alias, en moem je niet gewoon je volledige naam en adresgegevens op dit forum? Je hebt toch niets te verbergen?Als het gevraagd wordt mogen ze dit zien, heb idd niks te verbergen. Maar wat jij schetst is het andere uiterste. Ik heb wel zelf jarenlange winkelervaring, dat scheelt wellicht. Dan zie je de andere kant.
quote:topdropje schreef op 07 november 2014 @ 09:21:

[...]

Maar waarom in godsnaam?? Waarom is het leuk om mensen van hun werk te houden als iets heel snel opgelost kan zijn? Hoe moeten ze dan de winkeldiefstal tegengaan? Enig idee hoeveel er gestolen wordt? Ze kunnen toch niet aan jouw neus zien dat je het niet doet?ja, waarom zou je hechten aan je burgerrechten? Moet ik je dat echt uitleggen?

Winkeliers kiezen om economische redenen voor het zelfbedieningsconcept dat al vele jaren de standaard is in Nederland. Hun keuze, met grote economische voordelen en een nadeel: diefstalrisico. Die keuze maken winkeliers, en vervolgens proberen ze dat nadeel op hun klanten af te wentelen. Dat deugt dus niet.

En ja, ik weet toevallig vrij nauwkeurig hoeveel er gestolen wordt.
Hier bij de c1000 is een standaard tascontrole, iedereen dient bij de kassa zijn of haar boodschappentas te laten zien om te controleren of deze leeg is, als je een kinderwagen bij hebt wordt er trouwens ook altijd even in het mandje onder de wagen gekeken. Ik ben het eigenlijk niet anders gewend en het is ook nog nooit in mij opgekomen om te weigeren of mijn boodschappen te laten staan omdat ik het niet eens was met de controle. Winkeliers verliezen jaarlijks ongelofelijk veel geld aan winkeldiefstallen, als we dat op deze manier tegen kunnen gaan vind ik het een kleine moeite om mijn tas te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:brown22 schreef op 02 maart 2014 @ 12:26:

Blijkbaar maak jij een bepaalde indruk (onbewust) waardoor ze in de supermarkt gaan twijfelen. Ik had een vriendin met een donkere huidskleur, zij werd in het openbaar vervoer er altijd uitgehaald voor extra controle. Ze zag er verzorgd uit en het was in een grote stad, waar ze veel mensen gewend zijn van verschillende komaf... echt heel vervelend! Ik kan mij voorstellen dat het voor jou ook zo vervelend is. Gebeurt dit steeds in de zelfde supermarkt of in meerdere?

Gek is dat hé.

Ik heb precies het tegenovergestelde. Was vroeger jong, wild en niet braaf Ik was áltijd degene die ze mee wilden voor bepaalde dingen. Eén blik op mij en je mag doorrijden bij controles, mag weg bij politie inval van cafés en mag even heen en weer bij de douane Heb gewoon zo'n eerlijk open gezicht blijkbaar Vind ik zelf niet maar ik kom blijkbaar zo over

Heeft denk ik niets met huidskleur te maken behalve dat een hele lichte huid misschien wat kinderlijk/popperig over kan komen? Ben klein van stuk enzo.
quote:topdropje schreef op 07 november 2014 @ 09:25:

[...]

Als het gevraagd wordt mogen ze dit zien, heb idd niks te verbergen. Maar wat jij schetst is het andere uiterste. Ik heb wel zelf jarenlange winkelervaring, dat scheelt wellicht. Dan zie je de andere kant.Prima, dan vraag ik je nu: wat is je volledige naam, je adres, je telefoonnummer? Ik vraag dat, omdat je misschien wel een stalker bent, die heb je wel eens op fora. En ook al heb ik geen enkele reden of recht om je die gegevens te vragen, ik heb wel last gehad van een stalker en dus mag ik je dat toch vragen volgens jouw redeneringen.
quote:_blabla_ schreef op 07 november 2014 @ 09:27:

Hier bij de c1000 is een standaard tascontrole, iedereen dient bij de kassa zijn of haar boodschappentas te laten zien om te controleren of deze leeg is, als je een kinderwagen bij hebt wordt er trouwens ook altijd even in het mandje onder de wagen gekeken. Ik ben het eigenlijk niet anders gewend en het is ook nog nooit in mij opgekomen om te weigeren of mijn boodschappen te laten staan omdat ik het niet eens was met de controle. Winkeliers verliezen jaarlijks ongelofelijk veel geld aan winkeldiefstallen, als we dat op deze manier tegen kunnen gaan vind ik het een kleine moeite om mijn tas te laten zien.Precies!

Hier bij de c1000 is een standaard tascontrole, iedereen dient bij de kassa zijn of haar boodschappentas te laten zien om te controleren of deze leeg is, als je een kinderwagen bij hebt wordt er trouwens ook altijd even in het mandje onder de wagen gekeken. Ik ben het eigenlijk niet anders gewend en het is ook nog nooit in mij opgekomen om te weigeren of mijn boodschappen te laten staan omdat ik het niet eens was met de controle. Winkeliers verliezen jaarlijks ongelofelijk veel geld aan winkeldiefstallen, als we dat op deze manier tegen kunnen gaan vind ik het een kleine moeite om mijn tas te laten zien."We" gaan niks tegen. Winkeliers kiezen voor een winkelmodel dat bijzonder grote economische voordelen geeft voor de winkelier: zelfbediening. Daar zit ook een nadeel aan, en dat mogen ze beperken op iedere legale manier die ze kunnen bedenken. Daar hoort onderzoek van je tas niet bij.
quote:eldorado schreef op 07 november 2014 @ 09:30:

[...]

"We" gaan niks tegen. Winkeliers kiezen voor een winkelmodel dat bijzonder grote economische voordelen geeft voor de winkelier: zelfbediening. Daar zit ook een nadeel aan, en dat mogen ze beperken op iedere legale manier die ze kunnen bedenken. Daar hoort onderzoek van je tas niet bij.

Oh, mijn boodschappentas doorgaan heb ik nou weer geen enkele moeite mee. Ik lig altijd in een deuk om het zwetende controlepersoneel wat alles wat in mijn tassen zit weer in de tassen probeert terug te kijken. Hoe geïrriteerder ik kijk, hoe zenuwachter ze worden.

Maar van mijn handtas(=privé) blijf je af. Zelfs mijn kinderen mogen niet in mijn handtas.
Alle reacties Link kopieren
Eldorado, wat heeft volledige naam en adres gegevens te maken met tassencontrole?

Ze kijken alleen maar wat er in je tas zit en of dat toevallig producten uit die winkel zijn.

Wat kan er in vredesnaam in jouw tas zitten dat je met je rechten gaat strooien, als je niks te verbergen hebt, kun je toch gewoon laten zien.

Zonde van je tijd en van de winkelier zijn tijd.
quote:Istar_ schreef op 07 november 2014 @ 09:32:

[...]

Oh, mijn boodschappentas doorgaan heb ik nou weer geen enkele moeite mee. Ik lig altijd in een deuk om het zwetende controlepersoneel wat alles wat in mijn tassen zit weer in de tassen probeert terug te kijken. Hoe geïrriteerder ik kijk, hoe zenuwachter ze worden.

Maar van mijn handtas(=privé) blijf je af. Zelfs mijn kinderen mogen niet in mijn handtas.Zou Topdropje haar handtas wel omkeren?
quote:eldorado schreef op 07 november 2014 @ 09:28:

[...]

Prima, dan vraag ik je nu: wat is je volledige naam, je adres, je telefoonnummer? Ik vraag dat, omdat je misschien wel een stalker bent, die heb je wel eens op fora. En ook al heb ik geen enkele reden of recht om je die gegevens te vragen, ik heb wel last gehad van een stalker en dus mag ik je dat toch vragen volgens jouw redeneringen.Zoals ik al zei, dit is het andere uiterste. Plus ik weet niet wat jij of iemand anders met mijn gegevens gaat doen. Persoonlijke gegevens zijn iets anders dan een snelle tassencontrole. En ik snap echt niet waarom je zo aanvallend doet. Het is zo'n kleine moeite even je (lege) tas te laten zien. De winkelier ziet je adres niet, alleen of er niks is meegegaan wat je niet betaald hebt. Ik zie het als helpen. Maar jij ziet het als een schending van je mensenrechten. Overdreven reactie imo. Maar dat mag.
quote:oldwood schreef op 07 november 2014 @ 09:34:

Eldorado, wat heeft volledige naam en adres gegevens te maken met tassencontrole?

Ze kijken alleen maar wat er in je tas zit en of dat toevallig producten uit die winkel zijn.

Wat kan er in vredesnaam in jouw tas zitten dat je met je rechten gaat strooien, als je niks te verbergen hebt, kun je toch gewoon laten zien.

Zonde van je tijd en van de winkelier zijn tijd.Het spijt me oprecht, maar mensen die als argument voor het inleveren van burgerrechten aankomen met "je hebt toch niets te verbergen" kan ik on,ogelijk serieus nemen. Sorry, dat ligt ongetwijfeld aan mij.
quote:topdropje schreef op 07 november 2014 @ 09:34:

[...]

Zoals ik al zei, dit is het andere uiterste. Plus ik weet niet wat jij of iemand anders met mijn gegevens gaat doen. Persoonlijke gegevens zijn iets anders dan een snelle tassencontrole. En ik snap echt niet waarom je zo aanvallend doet. Het is zo'n kleine moeite even je (lege) tas te laten zien. De winkelier ziet je adres niet, alleen of er niks is meegegaan wat je niet betaald hebt. Ik zie het als helpen. Maar jij ziet het als een schending van je mensenrechten. Overdreven reactie imo. Maar dat mag.Zo vind ik jouw benadering volstrekt ridicuul. Ook dat mag.

Hier bij de c1000 is een standaard tascontrole, iedereen dient bij de kassa zijn of haar boodschappentas te laten zien om te controleren of deze leeg is, als je een kinderwagen bij hebt wordt er trouwens ook altijd even in het mandje onder de wagen gekeken. Ik ben het eigenlijk niet anders gewend en het is ook nog nooit in mij opgekomen om te weigeren of mijn boodschappen te laten staan omdat ik het niet eens was met de controle. Winkeliers verliezen jaarlijks ongelofelijk veel geld aan winkeldiefstallen, als we dat op deze manier tegen kunnen gaan vind ik het een kleine moeite om mijn tas te laten zien.Het meeste wordt gestolen door het eigen personeel. Laat ze daar eerst eens naar kijken.
quote:eldorado schreef op 07 november 2014 @ 09:34:

[...]

Zou Topdropje haar handtas wel omkeren?Ja, ik wel. Ik wens ze veel sterkte met zoeken in die bende van medicijnen en andere troep, maar dat terzijde. Maar daarvan snap ik nog wel dat mensen dit als onprettig zullen ervaren. Maar nogmaals, wetende hoe groot het diefstalprobleem is, van mij mogen ze mijn handtas zien.
En Eldorado, ik vind jouw toon erg aanvallend en niet prettig. Je kan toch gewoon een discussie voeren zonder meteen over 'niet serieus nemen' te briesen??
quote:topdropje schreef op 07 november 2014 @ 09:38:

[...]

Ja, ik wel. Ik wens ze veel sterkte met zoeken in die bende van medicijnen en andere troep, maar dat terzijde. Maar daarvan snap ik nog wel dat mensen dit als onprettig zullen ervaren. Maar nogmaals, wetende hoe groot het diefstalprobleem is, van mij mogen ze mijn handtas zien.Nogmaals, die benadering vind ik volstrekt ridicuul. Een door winkeliers zelf gekozen risico afwentelen door schenden van burgerrechten deugt niet. En als je dat niet begrijpt, even goede vrienden, maar als je dat niet eens meeweegt in je argumentatie kan ik je niet serieus nemen.
quote:topdropje schreef op 07 november 2014 @ 09:40:

En Eldorado, ik vind jouw toon erg aanvallend en niet prettig. Je kan toch gewoon een discussie voeren zonder meteen over 'niet serieus nemen' te briesen??Dat zijn termen en emoties die JIJ er in legt. Jouw keuze, maar waarom spreek je mij aan op jouw keuzes?
quote:topdropje schreef op 07 november 2014 @ 09:38:

[...]

Ja, ik wel. Ik wens ze veel sterkte met zoeken in die bende van medicijnen en andere troep, maar dat terzijde. Maar daarvan snap ik nog wel dat mensen dit als onprettig zullen ervaren. Maar nogmaals, wetende hoe groot het diefstalprobleem is, van mij mogen ze mijn handtas zien.

Heel lullig, ik vind dat mijn verantwoording niet. Ik heb nog nooit wat gestolen, ook als kind/puber niet.. Ik geef pubers/volwassenen die ik wat in hun zakken zie laten glijden aan bij het personeel en dat vind ik genoeg medewerking. Privétassen zoals handtas, schooltas ed blijven ze uit.

Wat is de volgende stap? Dat ze de jaszakken van mijn wijde jas doorgaan?
quote:Istar_ schreef op 07 november 2014 @ 09:42:

[...]

Heel lullig, ik vind dat mijn verantwoording niet. Ik heb nog nooit wat gestolen, ook als kind/puber niet.. Ik geef pubers/volwassenen die ik wat in hun zakken zie laten glijden aan bij het personeel en dat vind ik genoeg medewerking. Privétassen zoals handtas, schooltas ed blijven ze uit.

Wat is de volgende stap? Dat ze de jaszakken van mijn wijde jas doorgaan?Zolang winkeldiefstal in zelfbedieningswinkels blijft bestaan (dus altijd), mag alles kennelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven