tekst op kerstkaart

12-12-2011 21:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat jullie me kunnen helpen...het is niet echt een wereldprobleem maar ik kom er niet uit.

in het kort

3 dec. is mijn neef plotseling overleden...afgelopen donderdag was de begrafenis.

Nu ben ik de kerstkaarten aan het schrijven en ik vind het zo raar om alleen onze namen erop te zetten en voorop de kaart" Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar".

Geen kaart sturen vind ik ook weer zo raar aangezien ik dat al jaren wel doe.

Dus eigenlijk wil ik een zin/tekst op de kaart erbij zetten maar ik weet niet zo goed wat.

Kan iemand me helpen aan een mooie zin of (niet te zware) tekst?

Voor de duidelijkheid:het gaat om de kaart van mijn oom en tante waar ik best een bijzondere band mee heb.
Mijn opa overleed op 5 december. Ik heb op de voorkant van de kaart aan mn oma ( ik maak ze zelf) geschreven: achter de tranen van verdriet schuilt een glimlach van de herinnering. En in de kaart schreef ik dat ik hoopte dat de herinneringen aan zoveel mooie kerstmissen samen, deze moeilijke dagen toch een mooi randje zouden geven. Maar al doe je een standaard prettige kerstdagenkaart, zet er iets uit je hart in, of iets dat je hoopt dat je oom en tante elkaar warmte kunnen geven deze dagen, whatever, iets wat je denkt als je hen voor je ziet met kerst. Succes!
Je hebt het topic dubbel geplaatst.

On topic: Ik zou een andere kaart kopen. In elk geval niet één met "Prettige kerstdagen/Gelukkig nieuwjaar." Het zal namelijk alles behalve prettig zijn dit jaar. Loop eens een Bruna of boekhandel binnen. Veel keus en op sommige staat al een mooie tekst. Anders kun je er iets in zetten in de trant van: "dit jaar zullen het geen makkelijke dagen zijn, maar we willen laten weten dat we aan jullie denken."
Oh, niet te zwaar zeg je, misschien is dat te zwaar? Ik denk aan jullie, dekt ook al vaak de lading...
Ik vind een Prettige Feestdagen-kaart in dit geval niet echt gepast.

Er zijn vast ook neutralere kaarten waarin je dan iets zet van Ik denk aan jullie
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ze bestaan, kerstkaarten met een sterktetekst. Zag ze afgelopen week ergens in een winkel . Zou de bruna geweest kunnen zijn. heb me even af staan vragen of ik echt zo'n kaart zou sturen in die omstandigheden, ben er nog niet uit, maar is gelukkig ook niet van toepassing
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vond zojuist een kaart in mijn brievenbus van een vriendin en zij had erin gezet:

Ik hoop dat jullie, ondanks alle narigheid afgelopen jaar, met zijn allen toch een glimlach kunnen vinden en dat jullie kerst door alle mooie herinnerigen aan vroeger toch nog iets moois krijgt.

Aan de andere kant schreef ze:

Ik wens jullie een mooi einde, een goed begin en een jaar precies naar jullie zin.
Erger u niet, verwonder u slechts!
"herinneringen aan een kerst, kort of lang geleden

geven een speciale glans aan Kerstmis in het heden"

Witte wereld vol van vragen,

vol van zorgen en van pijn.

Maar waar het wonder van de Kerstnacht,

toch telkens weer een troost kan zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.gedachten-gedichten.nl/sterkte.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Voorgedrukte sterktekaarten vind ik weer zo makkelijk. Je hoeft geen heel verhaal te verzinnen. Dat je aan ze denkt is genoeg denk ik. Op een neutrale kerstkaart.
Ik zie mooie teksten langskomen. Ik zou gewoon iets schrijven uit je hart. Wel zou ik een neutrale kaart nemen. Geen prettige feestdagen en dat soort teksten aan de voorkant.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
bedankt voor jullie reacties.

ik zal inderdaad gaan kijken naar een andere kaart.

Het is ook nog zo kort geleden en dus nog zo vers.

En ik weet dat ze dus geen fijne kerstdagen gaan hebben dus een andere kaart ga ik zeker doen.

Ik weet nog niet wat ik er op schrijf maar misschien komt het straks ineens...dat ik denk dat is het.

@ Yvonne ik weet het...dat er 2 keer een topic staat...mijn computer plaatst sinds kort al mijn berichtjes 2 keer...heel vervelend.
ook nu weer 2 keer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven