telegraaf fouter dan fout...

16-10-2009 08:40 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde ik in de telegraaf een reactie geven op de film van reinout oerlemans, komt een vrouw bij de dokter.

Mijn reactie was dat ik het schandalig vind dat een man zoals Kluun slapend rijk wordt over het leed van zijn vrouw.Zij had kanker, hij gaat vreemd, heeft schijt aan haar gevoelens, zij gaat dood en meneer wordt rijk door een zielig verhaal op te schrijven.

Ik heb van zeer dichtbij kanker en de strijd die erbij hoort meeggemaakt en vindt die Kluun maar een slappe zak dat hij dat niet aan kon.

Blijkbaar is de Telegraaf van mening dat je alleen maar positief mag zijn over Kluun en Oerlemans want mijn bericht werd tot 2 keer toe geweigerd. Echt belachelijk! Ik wist dat ze fout waren maar zo fout????

Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Misschien zien wij die eerdaags wel Hpl. Wie weet wat er bedacht is als onderdeel van de publiciteitsgolf rondom de film.
Volgens mij ging de oorspronkelijk vraag over De Telegraaf en niet over een overgewaardeerde schrijver.

Met de Telegraaf heb ik ook slechte ervaringen. Ben je té kritisch, dan wordt het al snel niet geplaatst. Ik lees de Telegraaf vooral om het hoge amusementsgehalte van de reacties. Altijd zuur en rechts. Dus om je vraag te beantwoorden: de Telegraaf is absoluut fouter dan fout.
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 10:45:

De discussie gaat over de Telegraaf he, dat jullie het even onthouden.Oja. Ik wilde iets over de OP schrijven, want het was me niet helemaal duidelijk waar TO nu precies heenwilde met haar verhaal.
.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 10:44:

Ach meiden, wees eens eerlijk, zijn jullie dan niet nieuwsgierig? Als er nu op de Privé pagina van de kwaliteitskrant van Wakker Nederland, echt de sms-jes van Kluun aan willekeurige dames zouden staan, dan keken we allemaal

Dat wel.

Maar blijf ik vinden dat ze het niet konden maken om dat te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 oktober 2009 @ 10:46:

Ik kan dat trouwens prima scheiden ; wat ik van de schrijver vind en wat ik van een boek van die persoon vind.

Zijn de boeken van Simon Carmiggelt ineens niet meer zo geweldig omdat hij ook niet zo trouw bleek?Uhh BGB, de gemiddelde Viva Lezeres is 25, die weet niet wie Simon was hoor
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 oktober 2009 @ 10:46:

Ik kan dat trouwens prima scheiden ; wat ik van de schrijver vind en wat ik van een boek van die persoon vind.

Zijn de boeken van Simon Carmiggelt ineens niet meer zo geweldig omdat hij ook niet zo trouw bleek?En waarom zijn de boeken van Jan Wolkers dan wel weer geweldig? Daar staat imo nog meer ranzigheid in dan in de boeken van Kluun.
.
Ik kan de kwaliteit van de boeken wel scheiden van de persoon.

Maar ik lees geen reve meer sinds ik weet dat hij niet met zijn fikken van kleine jochies af kon blijven en Maarten 't Hart vind ik zo'n kwal, die stem hoor ik gewoon wanneer ik zijn boeken lees. Laat maar denk ik dan
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 10:48:

[...]

Uhh BGB, de gemiddelde Viva Lezeres is 25, die weet niet wie Simon was hoor

I know, kon zo snel niemand anders bedenken.

Is D. Beckam minder knap omdat hij zijn PR mevrouw lag te bangen/ bonen/ballen/ (op zijn oud-hollands;) lag uit te wonen ? Speelt hij daarom - nog- slechter?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 10:49:

Van Wolkers zijn mij de gefrituurde muizen anders meer bijgebleven dan de seksverhalen.

Ja en dat oog en die gemartelde muizen (ratten?) in dat lab.

Wolkers en Kluun vergelijken is een hele kromme. Het gaat niet om de ranzigheid, het gaat om de stijl

En ik denk dat wat al eerder gezegd is, dat het gewoon zo dichtbij komt voor veel vrouwen dat boek van Kluun.
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 10:51:

[...]

Beckham wordt minder knap simpelweg als hij práát.

Maar als ie gewoon zijn kop houdt en naast dat oranje gespoten inmagere gedrochtje loopt dan is het een kanjer
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 10:49:

Van Wolkers zijn mij de gefrituurde muizen anders meer bijgebleven dan de seksverhalen.En dat bedoelde is dus met meer ranzigheid
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 10:51:

[...]

Ja en dat oog en die gemartelde muizen (ratten?) in dat lab.

Wolkers en Kluun vergelijken is een hele kromme. Het gaat niet om de ranzigheid, het gaat om de stijl

En ik denk dat wat al eerder gezegd is, dat het gewoon zo dichtbij komt voor veel vrouwen dat boek van Kluun.Wat bedoel je? het vreemdgaan?
Ik denk dat ranzigheid wel wordt gewaardeerd in boeken.

Maar vreemdgaan wordt niet gewaardeerd.

Vreemdgaan telt denk ik altijd het zwaarst.
.
.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar van de opening van TO werd ik pissig.

Kluun schreef een boek, over de liefde en over kanker en over de relatie tussen twee mensen. Het is een boek waar heel veel mensen enorm van genoten hebben. Dat die Kluun zelf een verschrikkelijk on-sympathiek persoon dat weet ik ook wel, maar dat doet er toch niet toe als mensen het een mooi boek vinden?

Het is een recensie. Een kunstrecensie. Niet eens van het boek, maar nota bene van de film. De auteur afbranden op de site van de Telegraaf vind ik absoluut stijlloos, maar vooral heel erg off-the-point.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
.
En de hoofdpersoon uit Turks Fruit leidt ook een best wild leven.
Ik heb dezelfde ervaring met de telegraaf site..

Ook twee keer een hele normale inhoudelijke reactie gestuurd, maar werd ook niet geplaatst..

Terwijl andere ranzige rare reaties wel geplaatst worden..snap er echt niks van...

Btw ik ben na twee bladzijden Kluun afgehaakt...
Boeken worden dus wel of niet gekocht alleen vanwege het imago van de schrijver?

Het verhaal kan niet worden gewaardeerd als het karakter van de schrijver niet aantrekkelijk is?
Ik vond het wel een leuk boek, man wat minder leuk idd, boeiend.
quote:emmenn schreef op 16 oktober 2009 @ 10:58:

Het verhaal kan niet worden gewaardeerd als het karakter van de schrijver niet aantrekkelijk is?Kennelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven