Theoretisch wel maar praktisch niet.

19-04-2018 16:27 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig topic om mijn frustratie te onderdrukken.

Hebben jullie ook wel eens van die dingen die je theoretisch gezien gewoon zou moeten kunnen maar zodra je het in de praktijk probeert te brengen voor geen meter gaan?

Zoals nu: ik ben een jurk aan het naaien voor mijn dochter. Ik weet hoe de naaimachine werkt. Verder snap ik de theorie van het naaien van dit patroon. Begrijp ik hoe alle stukken geknipt en genaaid moeten worden. Maar.....het lukt niet.

Grrr...ik vind het uitermate frustrerend, want ik vind dat ik het gewoon moet kunnen!
Ik weet heus wel dat het onrealistisch is om te denken dat ik zonder noemenswaardige oefening plotseling een beeldschone jurk kan naaien, maar toch...

Dus in plaats van mijn frustraties te botvieren op de mislukte jurk of mijn mooie naaimachine dacht ik maar eens te lezen of anderen dit soort dingen ook wel eens ervaren.

Kom maar op: Wat zou jij theoretisch gezien moeten kunnen maar blijkt in de praktijk dus niet het geval?
Chaos, panic, disorder - my work here is done.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dit! Ik voel me direct weer een stuk beter over mijn mislukte jurk.

Recepten volgen, ramen streeploos wassen, goede foto's maken of kreukloos strijken kan ik trouwens ook niet.

Inparkeren dan weer wel, dus hé, het zit niet allemaal tegen. :)
Chaos, panic, disorder - my work here is done.
tonkje schreef:
19-04-2018 17:52
En collega van mij had een zogenaamd idiot proof cake recept. Maar 4 ingrediënten "what could possibly go wrong?"
Nou bij mij is ie 2x mislukt.
Mijn pannenkoeken, (water/pak mix/eieren), leveren ook iedere week een ander soort beslag op, terwijl ik denk er precies evenveel water en zo in te doen iedere keer.
Alle reacties Link kopieren
Normaal kijken op een foto....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk om te koken en dat gaat me ook aardig af als ik familie moet geloven. 6 gangen diner tijdens kerst voor 11 man, ik draai mijn hand er niet voor om! Er zijn slechts 2 dingen die ik niet kan maken: een gebakken ei en pannenkoeken. Ik heb voor allebei gewoon het geduld niet.
anoniem_365184 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 11:43
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet recht knippen. Achteruit inparkeren kan ik wel, maar file parkeren lukt echt niet. Ik rij tegenwoordig een straatje verder om gewoon recht in te parkeren. De ramen krijg ik ook niet voor elkaar om echt streeploos te doen. Ik ben op zoek naar een werkster, zij kan het dan voortaan doen. Nu laat ik t mijn man nog doen, hij kan het veeeeel beter. Ik krijg mijn glazen tafel overigens ook niet mooi schoon. Altijd zit er ergens nog een waas of vlekjes op. Reuze irritant, zeker als de zon er op staat.....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Zingen!
Alle reacties Link kopieren
Boerenkoolstamp maken. Ik heb altijd teveel of te weinig aardappels. Zo irritant!
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
Koken, mijn haar doen en fatsoenlijk op foto's staan. Dat laatste gaat in heel sommige gevallen ineens goed, maar als ik datzelfde gezicht nog eens probeer te reproduceren gaat het mis.

Oh, over dat ramen wassen: ik heb van die schoonmaakdoeken van optidee... Eén doek om te poetsen, één doek om te drogen en de ramen zijn zonder strepen schoon! Ze zijn helaas wel duur, maar het geld zeker waard!
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
SmoesDePoes schreef:
21-04-2018 13:13
Boerenkoolstamp maken. Ik heb altijd teveel of te weinig aardappels. Zo irritant!
Afwegen! 1 deel boerenkool op 2 delen aardappel. Dus 500gr boerenkool op 1 kilo aardappels.
Alle reacties Link kopieren
De was bijhouden zodat ik altijd maar weinig was heb. Steeds heb ik het bijna voor elkaar en dan word ik overmoedig of gemakzuchtig ofzo en dan wacht ik twee dagen en dan loop ik ineens weer hopeloos achter.
Alle reacties Link kopieren
mijn kledingkast netjes houden.

een keer in de zoveel tijd ruim ik alles op en is alles netjes in de kast, maar een week later ziet het er weer uit alsof er een bom ontploft is.
En dat terwijl ik op het werk een uniform draag, dus elke ochtend drama omdat ik niet weet wat ik aan moet trekken zit er absoluut niet bij.
Laatst ook een hoop kleding weggedaan die ik nooit aan trek maar dat schijnt helaas ook niet te helpen.

Zo moeilijk zou het niet moeten zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
23-04-2018 19:25
mijn kledingkast netjes houden.

een keer in de zoveel tijd ruim ik alles op en is alles netjes in de kast, maar een week later ziet het er weer uit alsof er een bom ontploft is.
En dat terwijl ik op het werk een uniform draag, dus elke ochtend drama omdat ik niet weet wat ik aan moet trekken zit er absoluut niet bij.
Laatst ook een hoop kleding weggedaan die ik nooit aan trek maar dat schijnt helaas ook niet te helpen.

Zo moeilijk zou het niet moeten zijn toch?
Ik heb dat ook! En nog wel meer trouwens
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Een goede biefstuk bakken! Of hij is te echt nog te rauw of te doorbakken. Nooit zoals ik hem wil: medium rare.
Alle reacties Link kopieren
Achteruit rijden met een aanhanger, onmogelijk gewoon.

Verder kom ik ook nooit mn werkweek door zonder blauwe plekken op te lopen. Ik krijg nogal snel blauwe plekken helaas, maar ik loop ook altijd wel ergens tegen aan.

Oh en die ramen, wat een ramp. Vooral de buitenkant..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-04-2018 17:00
Koken. Zelfs met een kookboek ernaast, word het hem meestal niet. Het ziet er bij mij heel anders uit dan op het plaatje. Ik hoop dan wel dat de gezinsleden in jubelen uit barsten, dat ze nog nooit zoiets lekkers gegeten hebben. Maar als ik hun gezichten dan zie :facepalm: Om mij dan niet teveel af te vallen, komen er opmerkingen als: goed gedaan mama, maar voortaan iets meer dit, of iets minder dat. Maar goed dat je het geprobeerd hebt hoor!!
Aahh dat is nog eens lief!

Leuk topic!
Ik heb zelf tientallen psychologische boeken versleten over allerlei onderwerpen omdat ik t niet vanuit mijn jeugd kon leren hoe n normaal en sociaal leven werkt.. en nog heb ik t idee dat ik theoretisch sterker ben dan in de praktijk. Maar goed, leren duurt soms ook jaren. En daarnaast ben ik ook vaak te streng voor mezelf. :rolling:
Fietsen op een mountainbike.

Varen (als in: een boot besturen. Erin zitten lukt best). Als je ergens een bootje ziet met de kop in de kant, dan ben ik het. Nou ja, in theorie. In de praktijk heeft man dan al ingegrepen.

Iets afzagen. Die zaag schiet vast of het gaat hartstikke scheef.

Het haar van mijn dochter invlechten. De rest kan ik prima zonder, maar vlechten wil ik echt graag leren. :)
Alle reacties Link kopieren
Streeploos ramen zemen kan ik wel: na het wassen het raam droogpoetsen met een oude krant. Werkt als een trein!

Wat ik niet kan:
- Kledingkast opgeruimd houden
- onthouden dat de schuurdeur op slot moet s avonds.
- mijn bonuskaart vinden. Dat ding is altijd kwijt bij de kassa. Of doormidden, of hij ligt thuis. Bankpassen en biebpassen blijven altijd in m’n portemonnee zitten en ben ik nooit kwijt. maar die bonuskaart.... Zucht
Alle reacties Link kopieren
Het huishouden bijhouden.. In theorie zou ik als ik het lijstje iedere dag netjes afwerk een net huis moeten hebben. In de praktijk heb ik net met een gebaksvorkje gegeten omdat alle vorken vies zijn blijkbaar.. en de vaatwasser is niet klaar, met bestek... maar geen vorken :facepalm:
Het lukt me gewoon niet.
Als ik stofzuig liggen er minuten daarna toch overal weer pluisjes, brokjes, stofjes.. hoe ik ook mijn best doe.
-jolijn- schreef:
19-04-2018 16:38
boren, zonder enorme kraters in de muur te krijgen.
En nog nooit geprobeerd, omdat ik het niet durf: een gasfles aan de gasbarbecue koppelen.

Ik hoef geen relatie, maar voor dat soort dingen zou ik best wel een kwartiertje een man willen lenen.
Zat mannen die dat ook niet kunnen.
Ik zou een handig iemand lenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven