Tips cadeaus voor mijn blinde oma

17-10-2017 15:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Voor kerst en sinterklaas ben ik op zoek naar leuke cadeautjes voor mijn blinde oma. Iets wat ze zelf alleen kan doen, zodat ze zich thuis lekker kan vermaken. Ik heb al heel wat uurtjes oline gezocht, maar dacht misschien zijn hier wel mensen die hele leuke ideeën hebben.
Ook tips voor dagjes weg, wat ik samen met haar kan doen zijn welkom!

Ze houdt ervan om met haar handen te werken en is haar hele leven heel creatief bezig geweest. Nu ze blind is geworden kan ze niet veel meer van deze dingen. Maar 1x in de week op een clubje maakt ze, met begeleiding en hulp, toch nog wel van alles met speksteen/sjaaltjes verven/kussentjes/kaarsen maken.
Ze luistert veel naar hoorspelen en luister boeken. Ze houd van haar dieren in huis en in de tuin. Ze is slecht ter been, maar als we bijvoorbeeld ergens heen gaan waar je lang moet lopen huren we gewoon een rolstoel. Het is een lekkere Amsterdamse nuchtere oma!

Ik zoek nu iets voor haar wat ze thuis alleen kan doen. Dus zonder begeleiding. Of dagjes weg wat ik met haar kan doen.

Hebben jullie tips of ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Kleien of pottenbakken?
Alle reacties Link kopieren
Zijn gezelschapsspellen speciaal voor blinden ook een optie? Dat zouden jullie dan samen kunnen doen.
Deze website heeft best veel: https://www.worldwidevision.nl/nl/vrije ... speel.html
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Ik heb voor mijn vriend eens zelf een luisterboek gemaakt, dus helemaal zelf ingesproken. Vond ie echt te gek!
Ruikt ze nog goed? Misschien kunnen jullie zelf een parfum maken, in Amsterdam hebben ze wel van die workshops.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke tips allemaal! Dank jullie wel.
Pottenbakken lijkt me wel wat voor haar, lekker met je handen aan de gang.
Ze koopt met kerst altijd parfum voor der zelf en voor ons. En ze kan nog goed ruiken dus parfum maken is ook wel een heel leuk cadeau

Ik had inderdaad al op vision gekeken en de geluidsmemory vond ik wel grappig. Misschien dat ik het zelf kan maken met bakjes waar verschillende spullen in zitten. Kan ik zelf ook nog crea bea aan de gang haha
Alle reacties Link kopieren
tigri schreef:
17-10-2017 15:34
Ik heb voor mijn vriend eens zelf een luisterboek gemaakt, dus helemaal zelf ingesproken. Vond ie echt te gek!
Wat bijzonder! Ik wist niet dat dat kon! Lief....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven