tips tegen beslagen bril

19-01-2016 18:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een bril. Prima, maar waar ik niet goed aan kan wennen is dat hij constant beslaat als ik van buiten naar binnen ga, of wanneer ik me lichamelijk inspan (trappen lopen doet al beslaan). Nu het zo heul koud is buiten, heb ik er uiteraard nog vaker last van, dus nu vroeg ik me af: hoe gaan jullie (brildragers) om met beslagen glazen?

Ik zet dan vaak mijn bril even af, maar zodra hij weer helder is en ik hem op mijn neus zet, beslaat hij weer. Zo kan ik pas weer na 5 minuten helder zien. First world problems, I know, maar tips zijn dus erg welkom!
Heb je te grote glazen die te dicht bij je wang staan? Dat beslaat sneller namelijk. Maar de gouden tip heb ik niet. Al zowat mijn hele leven brildragend en het is nou eenmaal zo.
Wen er maar aan, hier helpt niets tegen
De ene bril doet het sneller dan de andere. In mijn ervaring beslaan de mega grote nerd brillen die je wangen bijna raken sneller. Ik heb nog nooit een beslagen bril van traplopen gehad bijvoorbeeld.
Home Tips & Trends Vier tips om beslagen brillenglazen te voorkomen

Vier tips om beslagen brillenglazen te voorkomen

Het is misschien wel de grootste ergernis van brildragers: beslagen brillenglazen. Gelukkig zijn er goede oplossingen. In dit blog zetten we er 4 voor je op een rijtje.

1. Anti-Fog van Optiplus

Anti-Fog van Optiplus is een relatief goedkope manier om beslagen brillenglazen te voorkomen. Het bestaat uit een tubetje gel en een speciaal doekje, waarmee je de gel verdeeld over de glazen. Het is te gebruiken bij alle typen glazen en coatings.

Anti-Fog werkt goed en het tubetje gaat wel tot zo’n 50 beurten mee. Het nadeel is alleen dat het je brillenglazen slechts 8 uur beschermt. Wil je nooit verrast worden door beslagen brillenglazen, dan zal je je bril dus regelmatig moeten poetsen.

De Anti-Fog gel van Optiplus is nu volop verkrijgbaar bij Roosdorp Opticiens.

2. Optifog

Essilor won er vorig jaar nog een prestigieuze prijs mee. Optifog: het brillenglas dat nooit beslaat. Zelfs niet voor even. Eigenlijk is het een combinatie van optie 1 en optie 3. Een glas met een speciale toplaag in combinatie met een vloeistof.

3. Glazen met coating

We verkopen en gebruiken ze zelf al jaren: brillenglazen met een speciale waterafstotende coating. De minuscule condensdruppeltjes die ervoor zorgen dat je glas beslaat, krijgen hierdoor geen vat op het glas en rollen er direct vanaf.

Je glazen beslaan dus wel, maar de condens trekt binnen een seconde weer weg. Het grote voordeel van deze brillenglazen is dat je nooit meer ergens aan hoeft te denken.

4. Anti Fog doekje van Hoya

Het Anti Fog doekje van Hoya lijkt een wonderdoekje. Je hebt geen druppels nodig en het werkt volgens de fabrikant ongeveer drie dagen (72 uur), mits het vochtpercentage onder de 60 procent blijft. Is dat niet het geval, dan zou het 24 uur moeten werken.

Het doekje van Hoya is gemaakt van een wat stugge stof en doet denken aan een zeem. De instructies zijn eenvoudig. Reinig je brillenglazen en wrijf ze vervolgens 5 tot 10 keer krachtig aan beide zijden met het doekje.

We hebben een klant gevraagd het doekje te testen. Haar reactie:

HET BEVALT MIJ NIET. HET ZEEMDOEKJE VIND IK TE DIK. JE MOET JE GLAZEN ELKE DAG STEVIG POETSEN. IK HEB EEN HEEL ZWAKKE GLASBRIL EN BEN BANG DAT HET MONTUUR KAPOT GAAT. BOVENDIEN ZITTEN ER BIJ MIJ SCHROEFJES IN HET GLAS, WAT HET POETSEN HINDERT. -MEVROUW POIES.

Uiteraard hebben we het doekje ook zelf getest. Na een paar seconden boven een dampende vaatwasser hebben we een wazig zicht door twee brillenglazen vol condens strepen. De plaatsen waar je kennelijk niet goed genoeg hebt gepoetst worden dus meteen zichtbaar. Het is ons overigens nog niet gelukt de juiste poetstechniek voor dit doekje te vinden.

Op zoek naar een goede oplossing tegen beslagen brillenglazen? Kom eens langs in de winkel. We helpen je graag verder.
Zijn er niet van die speciale anti beslaan doekjes of sprays? Staat me toch iets van bij. Ga even googelen voor je.
Kennelijk werkt die anti-fog gel dus wel.
Je hebt van dat spul voor auto ruiten. Dat helpt best goed.
Google maar eens hg bril reiniger
De beste tip? Neem lenzen.

Brillenglazen beslaan nou eenmaal en volgens mij is geen enkel middel echt afdoende.

Wel vind ik het vreemd dat je het al hebt bij traplopen. Zouden je glazen dan wel goed zijn? Of goed staan?
Ik heb altijd bril poets doekjes van Action of winbra. Die vochtige die per stuk zijn verpakt. Schone glazen en beslaan nauwelijks nog.
Die doekjes zijn alleen nooit zo goed voor je coatings.
Laat je ogen laseren. Ik heb meer dan 15 jaar een bril gedragen, en ben zo blij van al deze kleine rottige brilnadelen af te zijn.
quote:melbrw schreef op 19 januari 2016 @ 19:16:

Laat je ogen laseren. Ik heb meer dan 15 jaar een bril gedragen, en ben zo blij van al deze kleine rottige brilnadelen af te zijn.Dit.
quote:gismo72 schreef op 19 januari 2016 @ 19:05:

Google maar eens hg bril reinigerThnx, ga ik naar kijken!
quote:melbrw schreef op 19 januari 2016 @ 19:16:

Laat je ogen laseren. Ik heb meer dan 15 jaar een bril gedragen, en ben zo blij van al deze kleine rottige brilnadelen af te zijn.Laseren of lenzen dragen is geen optie, ik heb een prisma en de verwachting is dat dat er een van tijdelijke aard is, dat mijn ogen als het ware getraind worden. Vraag mij niet hoe het kan, daar heb ik geen verstand van...
quote:ChuckTaylor schreef op 19 januari 2016 @ 18:55:

Heb je te grote glazen die te dicht bij je wang staan? Dat beslaat sneller namelijk. Maar de gouden tip heb ik niet. Al zowat mijn hele leven brildragend en het is nou eenmaal zo.Bij mijn eerste montuur had ik inderdaad van die glazen die praktisch op mijn wang rustten en die ook boven bij mijn wenkbrauwen te dicht aansloten. Nu een bril die verder van alles af staat en kleiner is, maar toch nog die problemen helaas... Ben al overgestapt van opticien (eerste montuur is dus verkeerd aangemeten, tweede montuur moest per se uit zijn collectie en daar zat weinig bij wat ik mooi vond, behalve dan die brillen die te groot waren). Bij een nieuwe opticien volledig ander resultaat uit oogmeting gebleken, maar ik vond het montuur te duur om na een half jaar te vervangen. Dus vandaar de vraag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven