Toekomst Nederland.

27-06-2011 08:00 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Hasse88 schreef op 27 juni 2011 @ 17:14:

[...]

Nou ja, hij mepte ook alle geldwisselaars van het tempelplein af, dat had ie wel goed gezien: bankiers zijn nu eenmaal niet te vertrouwen... Goeie
quote:HeksjeE schreef op 27 juni 2011 @ 10:18:

Lees het prachtige boek van Guus Kuijer maar eens: Hoe een klein rotgodje God vermoordde.

De god in het oude testament is toch echt een heel andere god dan die van Jezus.. En Jezus blijkt toch wel een beetje een egotripper te zijn (net als Mohammed...). Erg leuk boek, mooie eye-opener voor euh, nou ja, types als matth die het toch niet gaan lezen...

Maar voor diegene die het wel interessant vinden en niet zo star en bekeerd zijn.. ;) Hoe een klein rotgodje God vermoordde! ik heb Matth al in zijn andere topic op dit boek gewezen

vond het heel leuk om te lezen en er zit zeker iets in
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Donkeyshot schreef op 27 juni 2011 @ 11:41:

Eeuwenoude en beproefde reli-truc: mensen bedreigen met hel, verdoemenis en ondergang, en ze daarna wijsmaken dat ze gered kunnen worden door

- zich te bekeren

- berouw te tonen voor hun zonden

- Jezus te aanvaarden als hun persoonlijke redder

De R.K. kerk is er schatrijk mee geworden. En mensen als Matth0 worden er doodongelukkig van; ze durven niet eens meer normaal te leven en van het leven te genieten. Er is voor Matth0 ook geen redding meer mogelijk: hij is veel te angstig en te verkrampt om nog tot andere inzichten te komen. In feite diep triest

Ik sluit me hierbij aan.

Hel is een verzinsel om mensen bang te maken en te laten bekeren.

Nee ik geloof niet en heb daar ook geen behoefte aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven