Tot welke maat pas je in attracties?

30-08-2008 15:50 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 52 en pas in bijna alle attracties. Denk aan attractieparken als Hellendoorn, Efteling, Movieworld.

Ik vraag mij af vanaf welke maat het niet meer past. Weet iemand dat toevallig?
Wat ik overigens wel altijd bewonderingswaardig vind hoor, dat er mensen zijn die gewoon gelukkig zijn met die maat!
Hoort dit niet op de lijf en lijn pijlert?
Geen bijzonderheden
ja dat is wellicht niet handig neergezet maar wat ik lees is dat Nyo gewoon zelf een onzekere jong-volwassen vrouw is die zich met een mooi figuur aan het inbeelden is dat ze te dik is en daar erg onzeker over is het knap vind dat andere vrouwen (die zwaarder zijn dan haar dit) dit niet zijn en daar misschien wat meer op zou willen lijken.

Zo lees ik het....
En ik lees het als de zoveelste "onhandige' opmerking als wat knap dat jíj gelukkig kan zijn in dát lijf, of wat knap dat je tóch elke dag weer naar de sportschool komt (met een blik van boven naar beneden en weer terug).

Net iets teveel "onhandigheidjes" gehoord denk ik, het zal aan mij liggen.
misschien gewoon eerst even uitvragen dan wat ze precies bedoelde te zeggen. Ze zegt later zelf ergens dat ze het niet onaardig bedoelde.
Tja overgewicht kan ongezond zijn. Kan, want ik ben verders kerngezond. Geen rare dingen als aderverkalkingen, geen hoge bloeddruk, geen suiker, geen te hoog cholesterol etc. Ik rook niet, drink niet. En toch zal de gemiddelde mens mij als ongezonder en more likely to die inschatten dan mijn absoluut niet gezond levende vriendin. Die puur gebaseerd op levensstijl en bloedwaardes toch echt meer risico´s loopt dan ik. Kan iedereen dus wel gaan zeggen dat te dik automatisch ongezond en hogere risicos inhoud, maar dat is dus niet zo automatisch.
quote:fluffychuzzle schreef op 13 september 2008 @ 22:23:

Tja overgewicht kan ongezond zijn. Kan, want ik ben verders kerngezond. Geen rare dingen als aderverkalkingen, geen hoge bloeddruk, geen suiker, geen te hoog cholesterol etc. Ik rook niet, drink niet. En toch zal de gemiddelde mens mij als ongezonder en more likely to die inschatten dan mijn absoluut niet gezond levende vriendin. Die puur gebaseerd op levensstijl en bloedwaardes toch echt meer risico´s loopt dan ik. Kan iedereen dus wel gaan zeggen dat te dik automatisch ongezond en hogere risicos inhoud, maar dat is dus niet zo automatisch.Kijk nou uihuitttt, ze lezen mee hoor!
mee eens. Heb zelf een BMI van 22 maar je moet me geen sprintje laten trekken.
Overigens, ik werd en word ook moe van het rijtje standaard zwangerschapskwalen dat de aanstaande moeder met overgewicht om de oren krijgt gegooid. Ik heb geen van die kwalen gehad namelijk. Geen hoge bloeddruk, geen suiker etc. Maar god o god wat is zwanger en te dik toch een ongezonde combinatie. Ik ken talloze vrouwen die met minder gewicht een gecompliceerdere zwangerschap hadden en ook talloze zwaardere vrouwen die zonder problemen een kind op de wereld zetten. Misschien is het tijd dat we stoppen met hokjesdenken.

(Ik pas er toch niet in LOL)
MevrouwKip, ik ben niet bang voor zu hoor. Ze kenne beter van me lulle dan van me vrete... Anders hou ik niks meer over om in mijn vreetbui te gooie he...
quote:Jojo80 schreef op 13 september 2008 @ 22:25:

mee eens. Heb zelf een BMI van 22 maar je moet me geen sprintje laten trekken.Ik heb een BMI van 18,5 of lager en ik kan ook niet echt een sprintje trekken zonder buiten adem te zijn. Ik zal vast wel ongezond zijn, maar eerlijk gezegd ben ik wel weer blij met mijn figuur. Ik ben niet graatmager gelukkig en heb rondingen. Bij mij zie je heel snel vet als ik aankom, vandaar mijn lage BMI en gewicht. Ik ken overigens ook een supersportieve en slanke vrouw met een hoog cholesterolgehalte door erfelijke aanleg. Toch is overgewicht gewoon ongezond en als je nu niets hebt, kan dat altijd nog komen (net als ik nu nog geen longkanker heb als het goed is).
quote:fluffychuzzle schreef op 13 september 2008 @ 22:27:

Overigens, ik werd en word ook moe van het rijtje standaard zwangerschapskwalen dat de aanstaande moeder met overgewicht om de oren krijgt gegooid. Ik heb geen van die kwalen gehad namelijk. Geen hoge bloeddruk, geen suiker etc. Maar god o god wat is zwanger en te dik toch een ongezonde combinatie. Ik ken talloze vrouwen die met minder gewicht een gecompliceerdere zwangerschap hadden en ook talloze zwaardere vrouwen die zonder problemen een kind op de wereld zetten. Misschien is het tijd dat we stoppen met hokjesdenken.

(Ik pas er toch niet in LOL)Oh die heb ik ook gehad, het was doodeng en enorm levensbedreigend......en ik ging beide keren nog 2 weken over tijd ook.....dat ik niet ontploft ben mag een godswonder heten!
quote:Digitalis schreef op 13 september 2008 @ 22:32:

[...]

Ik heb een BMI van 18,5 of lager en ik kan ook niet echt een sprintje trekken zonder buiten adem te zijn. Ik zal vast wel ongezond zijn, maar eerlijk gezegd ben ik wel weer blij met mijn figuur. Ik ben niet graatmager gelukkig en heb rondingen. Bij mij zie je heel snel vet als ik aankom, vandaar mijn lage BMI en gewicht. Ik ken overigens ook een supersportieve en slanke vrouw met een hoog cholesterolgehalte door erfelijke aanleg. Toch is overgewicht gewoon ongezond en als je nu niets hebt, kan dat altijd nog komen (net als ik nu nog geen longkanker heb als het goed is).Yep, en ik kan ook morgen onder een vrachtwagen lopen, schijnt ook vrij dodelijk te zijn.
Digitalis, ik krijg zo vaak te horen van jan en alleman dat ik ongezond ben en er maar eens iets aan moet gaan doen. Dat ik niet ongezond ben wil men dan vaak niet een aannemen. Je ziet ze denken en sommige zeggen het ook gewoon: SMOESJES! En dat zijn het dus niet. Daarbij, aan mijn overgewicht is nauwelijks iets te doen. Medische oorzaken enzo.

Als ik eens klaag over pijn in mijn rug, krijg ik ook heel vaak te horen dat ik maar eens af moet gaan vallen. Dat ik door een aangeboren afwijking en twee ongevallen een rug heb die inmiddels zo ongeveer in puin ligt, doet dan verder niet eens ter zake. Ik moet maar af gaan vallen en dan gaat het wel over. Terwijl ik net zo veel last van mijn rug had voor ik overgewicht kreeg.

En dat is dan ook meteen de frustratie. Ik heb overgewicht door medische oorzaken en word regelmatig gecontroleerd. Ik wéét dus dat ik gezond ben. Ik wéét ook dat de klachten van mijn rug niet op te lossen zijn door afvallen. Maar de buitenwereld heeft het oordeel meteen paraat. En dan kan ik zeggen wat ik wil, alles word weggewuifd of afgedaan als smoesjes. En dan word je geirriteerd of gefrustreerd en dan is het ineens dat je wel degelijk last hebt van je overgewicht en niet gelukkig bent en dat je daarom hun commentaar niet wil horen. Zucht. Tegen zoveel starheid kun je soms gewoon niet op.
Dik zijn ís ook niet gezond. Je hebt nou eenmaal verhoogde gezondheidsrisico's.

Maar het is NIET een kwestie van de trap nemen, minder eten en fietsen. Dat is het niet.

Wat al eerder is gezegd, morbide obesitas is een ziekte.

Het is hetzelfde als je tegen een anorexiapatient zegt dat ze niet moet zeuren maar gewoon moet eten. Dat werkt gewoon niet.

Je kan dus wel het symptoom wegnemen, doormiddel van een operatie zodat je minder kan eten en minder voedingsstoffen opneemt, maar de oorzaak haal je niet weg.
Dik zijn is niet gezond, maar niet alle dikke mensen zijn ongezond en niet alle dunne zijn gezond. Toch denk ik dat de meeste artsen het er wel over eens zijn dat overgewicht niet in positieve zin zal bijdragen aan je gezondheid.
Fluffy (leuke naam trouwens), da's wel frustrerend van je rug ja. Maar mijn punt is hetzelfde als met mijn roken: nu heb ik nog niets, maar dat kan wel komen (makkelijker dan als ik niet zou roken). Da's met overgewicht ook natuurlijk. Ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt, maar als het 50 kilo zou zijn dan brengt dat gewoon gezondheidsrisico's met zich mee. Dat kan meteen zo zijn, of over 10 jaar, en in een heel enkel geval nooit (net als het opaatje dat 110 wordt met twee pakjes per dag).
Je hebt nou eenmaal een verhoogd risico op bepaalde aandoeningen. Dat is een feit. Maar je bent niet per definitie ongezond... Dus dat ben ik met je eens Jojo
quote:Nyu schreef op 13 september 2008 @ 21:36:

[...]

Je kent me niet dus zeg dat dan aub ook niet. Ok, misschien was het niet zo aardig, maar als je de reactie op mijn allereerste post van Misschicken terugleest, zie je dat die net zo min vriendelijk is. Dus nee, ik voel me niet aangesproken. sorry.Grappig dat je je niet aangesproken voelt en je wél op mijn post reageert (staat ook jouw naam boven)
Ok, ik ga het even heel simpel proberen uit te leggen.

Dik zijn neemt gezondheidsrisico's met zich mee. Dat houdt in dat je een veel hogere kans hebt om op termijn al die complicaties op te lopen.

Je kan dus wel zeggen dat je nu geen complicaties hebt. Dat zeggen jullie: "Ik ben gezond".

Ok, heel leuk, maar je bent dus niet gezond bezig. Je hebt een veel groter risico om last te krijgen van allerlei aandoeningen.

Jullie hanteren de volgende definitie van gezondheid:

"Het niet hebben van een aandoening/ziekte".

Dat is dus niet correct, want (en ik citeer het WHO):

"Gezondheid is een toestand van volledig lichamelijk, geestelijk en maatschappelijk welzijn en niet slechts de afwezigheid van ziekte of andere lichamelijk gebreken"

En aangezien een goed gewicht een voorbeeld is van lichamelijk welzijn, is overgewicht (en ondergewicht) niet gezond.
Ja Mirlo

Je hebt gelijk Mirlo
Ach we gaan correct mierenneuken......

Mirlo, voor jou ook even heeeeeel simpel: Ik heb de ziekte Morbide Obesitas, en ik heb geen last van complicaties.

Happy?
anoniem_60846 wijzigde dit bericht op 14-09-2008 11:20
Reden: poeh, een taalfoutje in mijn correcte omschrijving!
% gewijzigd
Maar dikke kans dat je er wel last van gaat krijgen (van de complicaties).

Obesitas is inderdaad een ziekte, maar het is dan wel weer een ziekte waar je zelf (deels) wat aan kan doen. Persoonlijk ben ik van mening dat 'dikke' mensen vaak naar anderen gaan wijzen. Zo van: "maar jij rookt!" of "maar jij drinkt".

Naar mijn mening zijn het allemaal junkies die de maatschappij en hun omgeving zoveel schade toedoen. Het zou tof zijn als de mensen eens de hand in eigen boezem zouden steken.
Jeetje wat een gezik zeg ver dat dik zijn.

Roken is ook niet gezond

Jezelf leegkotsen om dun te blijven ook niet.

Drugs zijn ook niet gezond.

Laxeerpillen ook niet(fijn he dun blijven)

oh ja en als de dunne mensen onder ons nou gaan roepen bleren,jaa ik kots mezelf niet leeg en ik gebruik ook geen laxeermiddelen.........Jullie scheren dikke mensen ook over een kam,dus dan mag ik dat ook doen he!!
Oh en voordat er wat gezegd word over taal fouten,mijn toetsenbord bleef hangen.

gezik=gezeik

ver=over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven