Tot welke maat pas je in attracties?
maandag 15 september 2008 om 09:47
quote:misschicken schreef op 15 september 2008 @ 08:08:
En als ik dan met mijn jichtaanval bij de huisarts kom, dan kom ik om dáár een oplossing voor te zoeken, en NIET om ongevraagd het advies te krijgen voor een maagverkleining!!! Of ie het over een pleister had zeg. En als ie het al ter sprake had willen brengen, dan ná serieus naar die voeten te kijken, en dan nog op een andere manier. Niet, al kijken naar die voeten als oplossing een maagverkleining aandragen!
Eens.
Huisartsen (en anderen) mogen wel wat heel erg veel terughoudender zijn.
Ongetwijfeld is het goed bedoeld, daar niet van, maar wel ongevraagd en erg ver gaand.
(Ik kan niet ruiken en als dat ter sprake komt, krijg ik ook 9 van de 10 keer allerlei adviezen. Lief hoor, maar nee, hoeft niet.)
En als ik dan met mijn jichtaanval bij de huisarts kom, dan kom ik om dáár een oplossing voor te zoeken, en NIET om ongevraagd het advies te krijgen voor een maagverkleining!!! Of ie het over een pleister had zeg. En als ie het al ter sprake had willen brengen, dan ná serieus naar die voeten te kijken, en dan nog op een andere manier. Niet, al kijken naar die voeten als oplossing een maagverkleining aandragen!
Eens.
Huisartsen (en anderen) mogen wel wat heel erg veel terughoudender zijn.
Ongetwijfeld is het goed bedoeld, daar niet van, maar wel ongevraagd en erg ver gaand.
(Ik kan niet ruiken en als dat ter sprake komt, krijg ik ook 9 van de 10 keer allerlei adviezen. Lief hoor, maar nee, hoeft niet.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

maandag 15 september 2008 om 09:55
quote:Digitalis schreef op 15 september 2008 @ 09:51:
Sja, als ik bij de dokter kom is het ook altijd van 'wanneer stop je met roken?' Een arts gaat primair over gezondheid, dus zo gek is dat niet hoor.
Dus als jij je grote teen flink stoot en je gaat naar je huisarts dan vind jij het prima dat hij over je rookgedrag begint?
Heeft ie tijd teveel ofzo? En vind jij het relevant?
Dit soort adviezen hebben helemaal geen nut bij verstokte verslaafden. Je wordt er eerder dwars van dan dat het helpt.
Dat de arts het een keertje aankaart, prima! Maar niet als oplossing voor de grote teen waar je op dat moment voor komt.
Sja, als ik bij de dokter kom is het ook altijd van 'wanneer stop je met roken?' Een arts gaat primair over gezondheid, dus zo gek is dat niet hoor.
Dus als jij je grote teen flink stoot en je gaat naar je huisarts dan vind jij het prima dat hij over je rookgedrag begint?
Heeft ie tijd teveel ofzo? En vind jij het relevant?
Dit soort adviezen hebben helemaal geen nut bij verstokte verslaafden. Je wordt er eerder dwars van dan dat het helpt.
Dat de arts het een keertje aankaart, prima! Maar niet als oplossing voor de grote teen waar je op dat moment voor komt.
maandag 15 september 2008 om 10:09
Vriendin van mij is heel veel aangekomen door medicatie. Ging met haar kind naar de huisarts (hij had oorontsteking) en kreeg een vervanger. Die voordat hij ook maar naar kind had gekeken haar begon te vertellen over de noodzaak van afvallen, haar suikers, schildklierwaardes, cholesterol etc. wilde laten prikken en haar een diëtiste adviseerde. Ze was in tranen.
Maar schijnbaar is dat dus niet gek. Een arts gaat immers over de gezondheid, dus is volledig in zijn recht als hij ongevraagd allerlei aannames en uitspraken doet.
Maar schijnbaar is dat dus niet gek. Een arts gaat immers over de gezondheid, dus is volledig in zijn recht als hij ongevraagd allerlei aannames en uitspraken doet.

maandag 15 september 2008 om 10:44
Klinkt als een goede arts met hart voor zijn vak en zijn patienten, fluffychuzle.
Denken je echt dat zo'n arts opmerkingen over overgewicht maakt om je vriendin te plagen, te jennen??
Waarom zou hij, in godsnaam?
Het feit dat ze daar niet voor kwam toont toch juist betrokkenheid?
Ik kwam ook ooit bij de HA voor een moedervlek, waarop de HA constateerde dat ik erg bleek zag, vroeg of het wel goed ging, (nou wel erg moe), me adviseerde om bloed te prikken, etc.
Hoera voor zo'n arts die naar de patient en niet alleen naar de klacht kijkt, toch?
De arts beschuldigen van het feit dat hij je op bepaalde medische feiten wijst en waarschuwt vind ik echt de wereld op z'n kop....
Denken je echt dat zo'n arts opmerkingen over overgewicht maakt om je vriendin te plagen, te jennen??
Waarom zou hij, in godsnaam?
Het feit dat ze daar niet voor kwam toont toch juist betrokkenheid?
Ik kwam ook ooit bij de HA voor een moedervlek, waarop de HA constateerde dat ik erg bleek zag, vroeg of het wel goed ging, (nou wel erg moe), me adviseerde om bloed te prikken, etc.
Hoera voor zo'n arts die naar de patient en niet alleen naar de klacht kijkt, toch?
De arts beschuldigen van het feit dat hij je op bepaalde medische feiten wijst en waarschuwt vind ik echt de wereld op z'n kop....

maandag 15 september 2008 om 10:56
Jemamem.....het ging in het geval van Fluffy om een vervanger! Waar bemoeit ie zich mee?
Maar goed, even vertalen maar naar jouw situatie. Jouw huisarts constateert dat je zo bleek ziet. Adviseert je om bloed te prikken etc. Dat vind jij attent.
Maar wat als je altijd zo bleek ziet, dat kan namelijk? En je bij elk doktersbezoek te horen krijgt dat je zo bleek ziet, en dat er maar eens bloed geprikt moet worden? Ook als je een keertje komt voor je grote teen?
Vind je het dan nog zo attent?
Maar goed, even vertalen maar naar jouw situatie. Jouw huisarts constateert dat je zo bleek ziet. Adviseert je om bloed te prikken etc. Dat vind jij attent.
Maar wat als je altijd zo bleek ziet, dat kan namelijk? En je bij elk doktersbezoek te horen krijgt dat je zo bleek ziet, en dat er maar eens bloed geprikt moet worden? Ook als je een keertje komt voor je grote teen?
Vind je het dan nog zo attent?
maandag 15 september 2008 om 11:05
Jemamem, ze kwam bij een vervanger die haar verder niet kende. Als hij haar wel had gekend, had hij geweten dat ze een ziekte heeft en daar medicatie voor moet slikken waardoor ze in een jaar tijd meer dan vijftig kilo is aangekomen. Ze krijgt dus al genoeg ellende over zich heen, door haar ziekte, haar medicatie en haar veranderde lijf. Dan zit je dus niet te wachten op een dokter die zonder kennis van een patiënt er op in begint te hakken. Zeker niet als je voor je kind langskomt. Waar bemoeit de man zich mee?

maandag 15 september 2008 om 11:28
Ik vind dat een goede arts eerst de patiente zijn verhaal moet laten doen.En in der daad,als je voor een gebroken teen komt dan eerst naar de teen kijken want dat heeft niets met je gewicht te maken.Ik kan me evengoed ook aan mijn teen stoten en dat komt niet door mijn kledingmaat .Dat kan me altijd gebeuren.
Danna kan de arts evtl.het andere probleem aankaarten.
Maar nogmals,laat eerst de patient ook zijn verhaal vertellen.
MissC,is het maagband voor altijd of maar tijdelijk?
MissC,is het maagband voor altijd of maar tijdelijk?

maandag 15 september 2008 om 11:46
quote:Geraldine schreef op 15 september 2008 @ 11:28:
Ik vind dat een goede arts eerst de patiente zijn verhaal moet laten doen.En in der daad,als je voor een gebroken teen komt dan eerst naar de teen kijken want dat heeft niets met je gewicht te maken.Ik kan me evengoed ook aan mijn teen stoten en dat komt niet door mijn kledingmaat .Dat kan me altijd gebeuren.
Nee, dat zie je verkeerd. Je bent te zwaar, dus kun je je tene niet zien, dus kun je niet zien waar je loopt, dus stoot je je teen en dus komt dat wel degelijk door je overgewicht en dus mag iedere arts, verpleegkundige, buurvrouw/kassière/straatveger etc. je mededelen wat je aan je gewicht dient te doen om van die pijnlijke teen af te komen....
(Sarcastisch bedoeld uiteraard he.....)
Nee, dat zie je verkeerd. Je bent te zwaar, dus kun je je tene niet zien, dus kun je niet zien waar je loopt, dus stoot je je teen en dus komt dat wel degelijk door je overgewicht en dus mag iedere arts, verpleegkundige, buurvrouw/kassière/straatveger etc. je mededelen wat je aan je gewicht dient te doen om van die pijnlijke teen af te komen....
(Sarcastisch bedoeld uiteraard he.....)

maandag 15 september 2008 om 11:49
quote:fluffychuzzle schreef op 15 september 2008 @ 11:46:
[...]
(Sarcastisch bedoeld uiteraard he.....)Je vergeet nog dat door je overgewicht de genezing uiteraard enorm belemmerd gaat worden en dat het daardoor een langdurige kwestie gaat worden.
[...]
(Sarcastisch bedoeld uiteraard he.....)Je vergeet nog dat door je overgewicht de genezing uiteraard enorm belemmerd gaat worden en dat het daardoor een langdurige kwestie gaat worden.
maandag 15 september 2008 om 12:30
maandag 15 september 2008 om 12:35
Mijn moeder ging in jongere jaren eens langs de huisarts voor de pil en kwam thuis met hooikoortsmedicatie. Al haar zussen hadden namelijk hooikoorts, dus bij iedere klacht schreef de huisarts een pilletje pufje of spraytje tegen de hooikoorts voor. Ik denk alleen niet dat het als anticonceptie heel erg goed werkt, maar ach....
maandag 15 september 2008 om 15:19
Ach, joh, doe allemaal maar lacherig over jullie overgewicht. Alsof er niks aan 't handje is.
Maar dan mogen jullie eigenlijk ook nooit klagen over de ziektekostenpremie's.
En, ik vraag me eigenlijk af, misschien ronduit onbeschoft (maar statistisch wil ik ik 't eigenlijk wel weten);
Hoeveel van jullie kinderen hebben overgewicht?
Dan zijn de risico's op lange termijn namelijk héél hoog.
Maar dan mogen jullie eigenlijk ook nooit klagen over de ziektekostenpremie's.
En, ik vraag me eigenlijk af, misschien ronduit onbeschoft (maar statistisch wil ik ik 't eigenlijk wel weten);
Hoeveel van jullie kinderen hebben overgewicht?
Dan zijn de risico's op lange termijn namelijk héél hoog.

maandag 15 september 2008 om 15:21
Mijn ene kind zit onder op de gewichtslijn, de andere is gemiddeld. Ben je nu teleurgesteld?
Oh en de oudste traint 3 keer per week, de jongste 2 keer en dan allebei nog een wedstrijd in het weekend. Voldoet dat aan jouw standaard?
En de ziektekostenverzekeraar verdient dik aan me, ik ben namelijk zelden ziek. Verzin je nog wat nieuws?
Oh en de oudste traint 3 keer per week, de jongste 2 keer en dan allebei nog een wedstrijd in het weekend. Voldoet dat aan jouw standaard?
En de ziektekostenverzekeraar verdient dik aan me, ik ben namelijk zelden ziek. Verzin je nog wat nieuws?

maandag 15 september 2008 om 15:35
Ben jij arts? Dat vraag ik me dan weer af.
En ik doe zelden belachelijk over mijn overgewicht, waar ik wel enorm de schijt van krijg is opmerkingen zoals jij ze plaatst, Mirlo. (en anderen)
Kun je wel leuk gestudeerd hebben enzo, maar misschien moet je nog het een en ander bijschaven in de omgang met mensen of patienten.
En ik doe zelden belachelijk over mijn overgewicht, waar ik wel enorm de schijt van krijg is opmerkingen zoals jij ze plaatst, Mirlo. (en anderen)
Kun je wel leuk gestudeerd hebben enzo, maar misschien moet je nog het een en ander bijschaven in de omgang met mensen of patienten.
maandag 15 september 2008 om 15:41
quote:fluffychuzzle schreef op 15 september 2008 @ 12:05:
Och ja MissC dat vergat ik nog. Maar ja, ik ben dan ook te zwaar he en dat zorgt voor hersenverweking ofzo. Ik weet niet meer precies wat het was eigenlijk... zucht, dat overgewicht ook...
Heel grappig.
It's you against that mean, mean world, ain't it?...
Och ja MissC dat vergat ik nog. Maar ja, ik ben dan ook te zwaar he en dat zorgt voor hersenverweking ofzo. Ik weet niet meer precies wat het was eigenlijk... zucht, dat overgewicht ook...
Heel grappig.
It's you against that mean, mean world, ain't it?...
maandag 15 september 2008 om 15:58
Ach, als de dokter mij al-tijd vraagt wanneer ik stop met roken, zeg ik altijd: als ik dood ben. En ze blijft het vragen, couldn't care less.
Toch, om op de topictitel terug te komen, vind i khet wel erg ver gaan als je niet meer in attracties past. Dan heb je toch door dat er iets totaal mis is gegaan? Ik zou me doodschamen. En ik heb me ook doodgeschaamd, al was dat voor ernstig ondergewicht.
Toch, om op de topictitel terug te komen, vind i khet wel erg ver gaan als je niet meer in attracties past. Dan heb je toch door dat er iets totaal mis is gegaan? Ik zou me doodschamen. En ik heb me ook doodgeschaamd, al was dat voor ernstig ondergewicht.

maandag 15 september 2008 om 16:04
Nee MissChicken, maar kom op, zou jij je niet schamen mocht je in een karretje willen gaan zitten en je past er niet in? Gaat er dan geen belletje rinkelen van 'hm, ik ben nu echt te groot geworden'? Ik begrijp gewoon niet hoe iemand het zo ver laat komen. Naast gezondheidsrisico's en het esthetische aspect brengt het toch gewoon ongemakken met zich mee? Geldt overig ook voor ernstig ondergewicht.