Trouwringen cadeau doen

12-09-2016 00:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort hebben wij een bruiloft waarbij we graag de trouwringen cadeau willen geven. De ringen zijn echter al in bezit van het bruidspaar (maar nog niet afgerekend) dus nu probeer ik iets leuks te bedenken, een kleinigheidje, iets creatiefs, dat duidelijk maakt dat de ringen betaalt zijn en dat ze deze dus van ons krijgen. Hebben jullie zin om mee te denken naar een symbolisch cadeautje/verpakking dat net iets meer is dan een kaartje met deze boodschap?

En voordat er commentaar komt op het feit dat het zo'n persoonlijk cadeau is: ja, we staan dicht bij het bruidspaar en we weten dat dit gewaardeerd zal worden
Wat lief dat jullie dat cadeau geven! Trouwen ze in de kerk?
Een doosje van de juwelier met daarin het bewijs van betaling.
Je hebt van die hele mooie doosjes speciaal voor de trouwringen. Bijvoorbeeld met Mr. en Mrs. of met de namen.

Dat zou ik doen met een kaartje erbij pf briefje er in.
quote:prada schreef op 12 september 2016 @ 00:46:

Een doosje van de juwelier met daarin het bewijs van betaling.
Super lief bedoeld, maar trouwringen zou ik echt liever zelf betalen. Dat is een cadeau aan elkaar mijn inziens.
quote:frambloosje schreef op 12 september 2016 @ 07:25:

Super lief bedoeld, maar trouwringen zou ik echt liever zelf betalen. Dat is een cadeau aan elkaar mijn inziens.

Eens, trouwringen als krijgertje zou voor mij ook heel vervelend voelen. Dan zou het niet voelen als onze ringen. Maar dat vroeg TO niet, ze zegt dat het gewaardeerd wordt.

Is een mooi gedicht/verhaal/boekje over de liefde een idee?
Ik vind een ringendoosje ook een leuk idee. En ik vind het een superlief cadeau! Veel plezier met geven

Super lief bedoeld, maar trouwringen zou ik echt liever zelf betalen. Dat is een cadeau aan elkaar mijn inziens.Eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh ik had de laatste zin niet gelezen. Maar dan nog, er is wel iets anders te verzinnen toch? Fotograaf, huwelijksreis etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 12 september 2016 @ 07:52:

Oh ik had de laatste zin niet gelezen. Maar dan nog, er is wel iets anders te verzinnen toch? Fotograaf, huwelijksreis etc.

+1

Super lief TO, maar ik had mijn ringen niet cadeau willen krijgen. Het was, zoals eerder gezegd, een cadeau naar elkaar.
Ik lust geen doperwten, dus ik neem aan dat jullie die ook allemaal laten staan?

Dat jullie de ringen niet cadeau zouden willen krijgen betekent niet dat het bruidspaar dat dan ook niet wil.

Gewoon een doosje, met daarin een briefje met een leuke tekst of zo? Een foto van de ringen in puzzzelvorm? Dan kan je de gasten die de ringen betalen allemaal een stukje laten geven.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Als tegengeluid: onze ringen waren gewoon een van de grotere kostenposten van onze bruiloft, ik had een gat in de lucht gesprongen als iemand die voor ons had betaald.

Ik vind het idee van ze gewoon 'stiekem' betalen bij de juwelier en dan een mooi doosje van die juwelier met daarin een kaartje (eventueel frutsel je er zelf een veertje in, waardoor het eruit springt als een duveltje uit een doosje, ik zie het helemaal voor me!! ) 'betaald!!'

Zo voel ik het ook. Ik zou me echt zwaar ongemakkelijk hebben gevoeld als iemand de ringen had willen betalen.

TO, weet je echt heel zeker hoe het bruidspaar in kwestie erover denkt? Als zij het leuk vinden is het natuurlijk superlief zo'n groot kado. Maar je wil niet dat er een ongemakkelijk sfeertje omheen ontstaat. Dan kun je beter de jurk, de bloemen of de taart betalen, of een goedgevuld envelopje geven dat ze naar eigen inzicht kunnen besteden.

Als je het toch wil doen: de openstaande rekening gaan betalen bij de juwelier, en voor het kadomoment zelf twee ringen knutselen en in een doosje doen ofzo? Of de betaalde rekening in een mooi doosje van de juwelier?
Onze ringen waren een kado van een familielid. Superblij mee en geen rare gedachtes alsof ze dan niet van 'ons' zijn o.i.d.

Hoe het gegeven is, is gewoon heel praktisch gegaan. Zij zei: ik wil de ringen kado doen. Wij zijn toen naar onze eigen juwelier gegaan en hebben de ringen uitgezocht die we anders ook gekozen hadden. Bedrag aan haar doorgegeven met het bericht dat als het meer was dan wat ze in haar hoofd had een deel ook gewaardeerd werd. Al hadden we geen superdure ringen.

Het was trouwens niet zo dat we het geld er niet voor hadden. Zij vond dat leuk om kado te doen, juist omdat het zo persoonlijk is.

----

Dingen stiekem achter mijn rug betalen zou ik persoonlijk niet prettig vinden.

Het gaat toch om gevoelige dingen als geld en trouwringen. Daar kun je maar beter open over communiceren zodat er geen verwarringen over ontstaan.

Dan maar wat minder ludiek.
De zee is groen
Ik snap dat sommige dat gevoel hebben, maar de ringen zijn al enorm persoonlijk, ze zijn namelijk compleet naar wens van het bruidspaar zelf gemaakt door mijn zwager. De materiaalkosten zou het bruidspaar nog betalen en dat willen we nu dus 'laten zitten'. Ik zat zelf inderdaad ook te denken aan een (leeg) ringendoosje of een doosje met ruimte voor drie ringen en dan een simpel ringetje voor hun dochtertje er in (evt. laten graveren) en dan een briefje op de plek van hun ringen. Maar ik dacht, misschien heeft het alwetende vivaforum nog leuke ideeën ;)

Zoals het 'duveltje uit het (ring)doosje'. Ik zie het ook helemaal voor me!
Ik vind het een mooi cadeau!
Oh, als het gaat om de materiaalkosten bij een edelsmid uit eigen kring vind ik het ook iets anders!
quote:gsleutel schreef op 12 september 2016 @ 09:15:

Ik snap dat sommige dat gevoel hebben, maar de ringen zijn al enorm persoonlijk, ze zijn namelijk compleet naar wens van het bruidspaar zelf gemaakt door mijn zwager. De materiaalkosten zou het bruidspaar nog betalen en dat willen we nu dus 'laten zitten'. Ik zat zelf inderdaad ook te denken aan een (leeg) ringendoosje of een doosje met ruimte voor drie ringen en dan een simpel ringetje voor hun dochtertje er in (evt. laten graveren) en dan een briefje op de plek van hun ringen. Maar ik dacht, misschien heeft het alwetende vivaforum nog leuke ideeën ;)

Zoals het 'duveltje uit het (ring)doosje'. Ik zie het ook helemaal voor me!Idd. leuk idee. En jij weet blijkbaar dat het zeker gewaardeerd zal worden. Dus ik vind het ook heel lief!
quote:gsleutel schreef op 12 september 2016 @ 09:15:

Zoals het 'duveltje uit het (ring)doosje'. Ik zie het ook helemaal voor me!Ah, dat maakt het een ander verhaal. Lief, een ringetje voor hun dochtertje. Dat zullen ze ook zeer zeker waarderen!
Lief cadeautje en dat kleine ringetje ook.

Ik zou er geen problemen mee hebben hoor als ik ze cadeau zou krijgen. We hebben ze zelf betaald maar zie het niet als een cadeau aan elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven