Tweedehands laptop - doen?

zaterdag 12 april 2008 om 12:23
Eigenlijk wil ik van een normale computer over op een laptop. Nu wil ik graag eentje van apple, omdat ik veel op internet zit en mijn computer om de haverklap weer geveld is door een virus.
Nu was ik op marktplaats aan het kijken en daar staan een aantal te koop. Hebben jullie ervaring met het kopen van een tweedehands laptop? Is dat wel slim?
Nu was ik op marktplaats aan het kijken en daar staan een aantal te koop. Hebben jullie ervaring met het kopen van een tweedehands laptop? Is dat wel slim?
zaterdag 12 april 2008 om 12:26
Misschien erg achterdochtig, maar dure dingen op Marktplaats vind ik griezelig om te kopen. Ben ik bang dat ik word opgelicht...
Als je langs kunt bij mensen die de spullen verkopen, zou ik dat doen. Dan kun je de laptop even werkend zien. En meteen boter bij de vis: betalen en meenemen.
Veel Apples staan trouwens ook op www.tweedehandsmac.nl
Als je langs kunt bij mensen die de spullen verkopen, zou ik dat doen. Dan kun je de laptop even werkend zien. En meteen boter bij de vis: betalen en meenemen.
Veel Apples staan trouwens ook op www.tweedehandsmac.nl
zaterdag 12 april 2008 om 12:28
Laat ik voorop stellen dat ik weinig weet van apple, maar een aantal zaken zijn wel zelf te doen.
Laat hem draaien zonder netspanning. IS de accu snel leeg? Dan moet er een nieuwe in.
Zoek een testprogramma voor de harrddisk, en kijk of er bad sectors zijn
beweeg het beeldscerm en kijk of het uitvalt.
Laat hem draaien zonder netspanning. IS de accu snel leeg? Dan moet er een nieuwe in.
Zoek een testprogramma voor de harrddisk, en kijk of er bad sectors zijn
beweeg het beeldscerm en kijk of het uitvalt.
zaterdag 12 april 2008 om 12:52
Over het algemeen is de accu inderdaad een zwak punt bij tweedehands laptops. Als je van plan bent hem alleen thuis te gebruiken is vaak geen probleem, dan kun je hem gewoon op netstroom aansluiten. Als je hem veel buiten de deur wil gebruiken, zou ik een nieuwe kopen (ahoewel ook de accu's van nieuwe laptops vaak niet gek veel langer dan zo'n anderhalf uur meegaan)

zaterdag 12 april 2008 om 14:52
zaterdag 12 april 2008 om 17:15