Tweedehands laptop - doen?

12-04-2008 12:23 10 berichten
Eigenlijk wil ik van een normale computer over op een laptop. Nu wil ik graag eentje van apple, omdat ik veel op internet zit en mijn computer om de haverklap weer geveld is door een virus.

Nu was ik op marktplaats aan het kijken en daar staan een aantal te koop. Hebben jullie ervaring met het kopen van een tweedehands laptop? Is dat wel slim?
Alle reacties Link kopieren
Misschien erg achterdochtig, maar dure dingen op Marktplaats vind ik griezelig om te kopen. Ben ik bang dat ik word opgelicht...

Als je langs kunt bij mensen die de spullen verkopen, zou ik dat doen. Dan kun je de laptop even werkend zien. En meteen boter bij de vis: betalen en meenemen.

Veel Apples staan trouwens ook op www.tweedehandsmac.nl
Laat ik voorop stellen dat ik weinig weet van apple, maar een aantal zaken zijn wel zelf te doen.

Laat hem draaien zonder netspanning. IS de accu snel leeg? Dan moet er een nieuwe in.

Zoek een testprogramma voor de harrddisk, en kijk of er bad sectors zijn

beweeg het beeldscerm en kijk of het uitvalt.
Over het algemeen is de accu inderdaad een zwak punt bij tweedehands laptops. Als je van plan bent hem alleen thuis te gebruiken is vaak geen probleem, dan kun je hem gewoon op netstroom aansluiten. Als je hem veel buiten de deur wil gebruiken, zou ik een nieuwe kopen (ahoewel ook de accu's van nieuwe laptops vaak niet gek veel langer dan zo'n anderhalf uur meegaan)
NOOIT doen, tenzij je er een volledig nieuwe harde schijf in zet
Ja, ik twijfel ook. Kan beter een nieuwe gaan halen, denk ik. Weet zelf niet genoeg van computers om te kunnen zien of alles in orde is en ben te goed van vertrouwen om door te vragen naar de juiste dingen.

Thx!
ik denk ook dat je beter een nieuwe kunt kopen, ik heb laatst een macbook gekocht en heb daarvoor ook op marktplaats gekeken maar daar waren ze bijna net zo duur als een nieuwe dus tsja.. toch maar voor de nieuwe gegaan.
Je kan beter naar een computerzaak gaan en daar een 2e hands laptop kopen.
Mijn vriendin heeft onlangs een tweedehands MacBook gekocht. Gewoon, bij een MacHouse. Bepaalde filialen daarvan verkopen ook tweedehandsjes. Ze maken 'm helemaal 'schoon' voor je. Het ding is als nieuw, maar qua prijs scheelde het honderden euro's. Absolute aanrader.
Ik weet niet of je echt per se apple wilt? Ik heb laatst bij saturn (zo'n zaak a la mediamarkt) voor ¤ 400 een hp compaq 6720s gekocht en die bevalt prima. Als je dus voor dat bedrag een nieuwe kunt kopen, zou ik minder gauw een 2e hands kopen, want je weet nooit wat ermee is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven