Twijfels na zetten tattoo

28-08-2019 09:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb gisteren mijn 1e tattoo laten zetten. Maar... nu voel ik me vandaag overvallen door twijfels/angst.

Ik heb lang nagedacht over een tattoo, ongeveer 4 à 5 jaar. Het uiteindelijke ontwerp en de plek heb ik gisteren pas gekozen. Als het had gekund had ik de tattoo op mijn zij/rib laten zetten zodat ik hem goed kan verbergen indien nodig, maar de tattoeëerder raadde dat af omdat die plek heel beweeglijk is. Toen heb ik er toch voor gekozen om de tattoo op mijn pols (binnenkant) te zetten (hij is ongeveer 4x4 cm).

De tattoo vind ik erg mooi geworden en erg mooi gezet, maar toch voel ik me er vandaag onzeker over. Mijn moeder vindt hem mooi, maar eigenlijk wel iets te groot (“je zou een klein driehoekje doen”) en de mening/goedkeuring van mijn moeder vind ik heel erg belangrijk. Daarom ben ik er ergens ook wel een beetje verdrietig over. En verbergen, ja dat gaat wel onder lange mouwen, maar verder niet (niet dat ik hem nu wil verbergen, in tegendeel, maar ben eerder bang dat er in de toekomst een moment komt waarop ik hem wel wil verbergen of er spijt van heb).

Met andere woorden: ik heb nu niet echt spijt van de tattoo en vind hem heel mooi, maar ben eerder bang dat ik er ooit spijt van ga krijgen en dat geeft me nu op de een of andere manier echt een rotgevoel. :'-(

Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor al jullie reacties! Fijn om te lezen dat meer mensen wel wat twijfels hebben direct na het zetten en dat het gewoon een kwestie van wennen is!

Én: na een appje naar mijn moeder dat ik me er enigszins rot over voelde is die lucht ook geklaard, dus ben er nu al veel blijer mee! Ik moet inderdaad maar eens leren iets minder waarde te hechten aan wat anderen vinden...

Voor wat betreft de plek: de pols was sowieso mijn eerste keuze, alleen zou ik een kleinere tattoo laten zetten. Omdat ik toch voor een ander ontwerp ben gegaan en deze op de rib/zij niet mooi zou worden heb ik voor de pols gekozen. Zelf vond ik de rug/benen/enkels geen mooie plek, dus heb wel bewust voor mijn pols gekozen. En wat idd velen van jullie ook zeggen: ik kan het goed bedekken (al zal ik het niet met de kanten tattoo cover doen die @blijfgewoonbianca noemde
😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven