typemachine lettertype WAAR kan ik het vinden??????

10-02-2010 17:23 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben heel hard opzoek naar stempels van het (hele) alfabet, in de style van de ouderwetse typemachine.

Je kan ze in de VS online kopen, maar misschien ook hier in ons landje.

Wie heeft er een goede tip voor mij?

dankjewel
Dat heet courier. Of bedoel je die niet?
Of bedoel je zoiets als dit?

Oh....... lees nu pas dat je stempels zoekt en geen fonts voor op de computer....

Sorry!
In amsterdam zit een stempelwinkel, Posthumus. Misschien daar eens informeren?

En probeer anders een scrapbookforum/scrapbookwinkel, daar gebruiken ze ook veel van die stempels en weten ze vast wel adressen waar je ze kunt kopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
delphicat, dat is em!!!!

het mag ook "best" een font zijn, alleen weet ik niet echt hoe dat werkt
HIER vind je er een heleboel. Downloaden, installeren en klaar ben je :-)
Downloaden lukt, sla het op in mijn documenten, maar hoe kan ik het dan istaleren om het te gebruiken?
Heb je een PC of een mac? Ik heb zelf een mac, daar is het heel simpel; bestand aanklikken (eerst even uitpakken als je een ZIP hebt), dan geeft de computer zelf aan 'font installeren', op OK klikken, en dan staat 'ie er bij mij al in. Op een PC zou het kunnen zijn dat je hem nog ergens onder moet opslaan (bestaat er een map lettertypen/fonts?), maar dat weet ik niet zeker. Ik ben niet zo'n PC held...
Je moet ze opslaan in je fonts. Ik heb zelf ook een Mac, dus kan het niet nazoeken, maar kun je iets vinden in je Configuratiescherm - Appearances/Themes - Fonts? En kun je daar dan een font toevoegen?
ohhh dear.... ik heb een PC. En verder dan downloaden ben ik nog niet gekomen. Het is wel helemaal het lettertype wat ik zoek. Dankje Hanneke000!

En natuurlijk ook de anderen .

Ga nog even stoeien om het te kunnen gebruiken. Hopen dat ik niet bij de stempels uit hoef te komen, hihi....
Met googlen vond ik dit;

Windows heeft lettertypes in een aparte map gezet(windows/fonts/). Het zijn de zogenaamde ttf bestanden(Die download je ook bij de in § 1.2 genoemde sites). Zoals plaatjes gif en jpg kunnen zijn, zijn lettertypes ttf.

Je kan de ttf bestanden gewoon in de windows map zetten. Dus heb je een bestand gedownload; haal het ttf en de andere bestanden eruit en sleep ze naar de windowmap.

Oh ja; Kan je de windows map niet vinden? Ga dan naar Start/configuratiescherm/lettertypen/

Heb je daar wat aan?
En nog makkelijker: een filmpje
quote:acissej schreef op 10 februari 2010 @ 18:00:

ohhh dear.... ik heb een PC. En verder dan downloaden ben ik nog niet gekomen. Het is wel helemaal het lettertype wat ik zoek. Dankje Hanneke000!

En natuurlijk ook de anderen .

Ga nog even stoeien om het te kunnen gebruiken. Hopen dat ik niet bij de stempels uit hoef te komen, hihi....Je moet de lettertypes die je download eerst uitpakken (rechtermuisknop en dan uitpakken kiezen). Als het lettertype is uitgepakt kun je het naar de map Fonts of Lettertypen kopiëren (via configuratiescherm, onder je startknop linksonder). Er zitten vaak meerdere bestandjes in zo'n mapje van een lettertype. Het bestandje dat je in die Fonts map moet zetten is meestal een True type (ik geloof ttf) bestandje.
Op www.1001freefonts.com/typewriter-fonts.php

Je kunt deze en nog vele anderen gratis downloaden van die site.
Hanneke & Georgiebrown, you2 just made my day!!!!!!!

Het is gelukt!!!!! Ontzettend tof, leuk, hieperdepiep hoera!!!!

Geloof dat ik de hele avond nu letterypes ga zoeken, downloaden, etc......
op www.dafont.com staan enorm veel verschillende lettertypes, waaronder wel 90 verschillende lettertypes van de typemachine

link naar de typemachine lettertypes van dafont.com

je kan ze opslaan en gebruiken door de gebruiksaanwijzingen die hierboven al aangegeven zijn te gebruiken.
Wat een goed idee... Serieus he.. heb stiekem mee zitten lezen maar ook ik kan hier zeker wel iets mee! Komen ineens ideeën voorbij voor geboortekaartje etc. Top! Tnx.
quote:acissej schreef op 10 februari 2010 @ 18:25:

Hanneke & Georgiebrown, you2 just made my day!!!!!!!

Het is gelukt!!!!! Ontzettend tof, leuk, hieperdepiep hoera!!!!

Geloof dat ik de hele avond nu letterypes ga zoeken, downloaden, etc......Graag gedaan. (ik was ook blij toen iemand mij dit had uitgelegd). Veel plezier met downloaden en uitproberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven