typemachine lettertype WAAR kan ik het vinden??????
woensdag 10 februari 2010 om 17:28
woensdag 10 februari 2010 om 17:52
Heb je een PC of een mac? Ik heb zelf een mac, daar is het heel simpel; bestand aanklikken (eerst even uitpakken als je een ZIP hebt), dan geeft de computer zelf aan 'font installeren', op OK klikken, en dan staat 'ie er bij mij al in. Op een PC zou het kunnen zijn dat je hem nog ergens onder moet opslaan (bestaat er een map lettertypen/fonts?), maar dat weet ik niet zeker. Ik ben niet zo'n PC held...
woensdag 10 februari 2010 om 18:00
woensdag 10 februari 2010 om 18:03
Met googlen vond ik dit;
Windows heeft lettertypes in een aparte map gezet(windows/fonts/). Het zijn de zogenaamde ttf bestanden(Die download je ook bij de in § 1.2 genoemde sites). Zoals plaatjes gif en jpg kunnen zijn, zijn lettertypes ttf.
Je kan de ttf bestanden gewoon in de windows map zetten. Dus heb je een bestand gedownload; haal het ttf en de andere bestanden eruit en sleep ze naar de windowmap.
Oh ja; Kan je de windows map niet vinden? Ga dan naar Start/configuratiescherm/lettertypen/
Heb je daar wat aan?
Windows heeft lettertypes in een aparte map gezet(windows/fonts/). Het zijn de zogenaamde ttf bestanden(Die download je ook bij de in § 1.2 genoemde sites). Zoals plaatjes gif en jpg kunnen zijn, zijn lettertypes ttf.
Je kan de ttf bestanden gewoon in de windows map zetten. Dus heb je een bestand gedownload; haal het ttf en de andere bestanden eruit en sleep ze naar de windowmap.
Oh ja; Kan je de windows map niet vinden? Ga dan naar Start/configuratiescherm/lettertypen/
Heb je daar wat aan?
woensdag 10 februari 2010 om 18:08
quote:acissej schreef op 10 februari 2010 @ 18:00:
ohhh dear.... ik heb een PC. En verder dan downloaden ben ik nog niet gekomen. Het is wel helemaal het lettertype wat ik zoek. Dankje Hanneke000!
En natuurlijk ook de anderen .
Ga nog even stoeien om het te kunnen gebruiken. Hopen dat ik niet bij de stempels uit hoef te komen, hihi....Je moet de lettertypes die je download eerst uitpakken (rechtermuisknop en dan uitpakken kiezen). Als het lettertype is uitgepakt kun je het naar de map Fonts of Lettertypen kopiëren (via configuratiescherm, onder je startknop linksonder). Er zitten vaak meerdere bestandjes in zo'n mapje van een lettertype. Het bestandje dat je in die Fonts map moet zetten is meestal een True type (ik geloof ttf) bestandje.
ohhh dear.... ik heb een PC. En verder dan downloaden ben ik nog niet gekomen. Het is wel helemaal het lettertype wat ik zoek. Dankje Hanneke000!
En natuurlijk ook de anderen .
Ga nog even stoeien om het te kunnen gebruiken. Hopen dat ik niet bij de stempels uit hoef te komen, hihi....Je moet de lettertypes die je download eerst uitpakken (rechtermuisknop en dan uitpakken kiezen). Als het lettertype is uitgepakt kun je het naar de map Fonts of Lettertypen kopiëren (via configuratiescherm, onder je startknop linksonder). Er zitten vaak meerdere bestandjes in zo'n mapje van een lettertype. Het bestandje dat je in die Fonts map moet zetten is meestal een True type (ik geloof ttf) bestandje.
woensdag 10 februari 2010 om 18:22
Op www.1001freefonts.com/typewriter-fonts.php
Je kunt deze en nog vele anderen gratis downloaden van die site.
Je kunt deze en nog vele anderen gratis downloaden van die site.
woensdag 10 februari 2010 om 18:25
op www.dafont.com staan enorm veel verschillende lettertypes, waaronder wel 90 verschillende lettertypes van de typemachine
link naar de typemachine lettertypes van dafont.com
je kan ze opslaan en gebruiken door de gebruiksaanwijzingen die hierboven al aangegeven zijn te gebruiken.
link naar de typemachine lettertypes van dafont.com
je kan ze opslaan en gebruiken door de gebruiksaanwijzingen die hierboven al aangegeven zijn te gebruiken.
woensdag 10 februari 2010 om 19:41
quote:acissej schreef op 10 februari 2010 @ 18:25:
Hanneke & Georgiebrown, you2 just made my day!!!!!!!
Het is gelukt!!!!! Ontzettend tof, leuk, hieperdepiep hoera!!!!
Geloof dat ik de hele avond nu letterypes ga zoeken, downloaden, etc......Graag gedaan. (ik was ook blij toen iemand mij dit had uitgelegd). Veel plezier met downloaden en uitproberen!
Hanneke & Georgiebrown, you2 just made my day!!!!!!!
Het is gelukt!!!!! Ontzettend tof, leuk, hieperdepiep hoera!!!!
Geloof dat ik de hele avond nu letterypes ga zoeken, downloaden, etc......Graag gedaan. (ik was ook blij toen iemand mij dit had uitgelegd). Veel plezier met downloaden en uitproberen!