typisch mannelijk, typisch vrouwelijk
donderdag 25 februari 2010 om 16:27
Waar heb je het eigenlijk over als je deze termen gebruikt?
En wat zijn de feiten en misvattingen?
http://www.helpself.com/purity.htm
En wat zijn de feiten en misvattingen?
http://www.helpself.com/purity.htm
donderdag 25 februari 2010 om 16:36
pannetje ik ben juist nieuwsgierig naar de mening van anderen omdat ik de mijn hieromtrent nog niet helemaal hebt gevormd.
Er was op het napraattopic een discussie losgebarsten waar scheutig met die termen werd gegooid en ik dacht goh das interessant, eens kijken wat n topic hierover gaat opleveren, vandaar
Er was op het napraattopic een discussie losgebarsten waar scheutig met die termen werd gegooid en ik dacht goh das interessant, eens kijken wat n topic hierover gaat opleveren, vandaar
donderdag 25 februari 2010 om 16:56
Nou vooruit, ik gooi de knuppel eens in het hoenderhok, met het risico op neergesabeld te worden:
Typisch vrouwelijk vind ik bijvoorbeeld het achterbakse stoken en roddelen, er over doorzagen, en nog een keer, en nog een keer, en weer worden de ouwe koeien uit de sloot gevist, en dan weer misverstanden die besproken moeten worden, enz enz enz . Vrouwen kunnen zich enorm in kwesties vastbijten.
Mannen hebben hier volgens mij geen last van, die drinken samen een pint en zand er over.
Typisch vrouwelijk vind ik bijvoorbeeld het achterbakse stoken en roddelen, er over doorzagen, en nog een keer, en nog een keer, en weer worden de ouwe koeien uit de sloot gevist, en dan weer misverstanden die besproken moeten worden, enz enz enz . Vrouwen kunnen zich enorm in kwesties vastbijten.
Mannen hebben hier volgens mij geen last van, die drinken samen een pint en zand er over.
donderdag 25 februari 2010 om 17:03
quote:Zamirah schreef op 25 februari 2010 @ 16:56:
Nou vooruit, ik gooi de knuppel eens in het hoenderhok, met het risico op neergesabeld te worden:
Mannen hebben hier volgens mij geen last van, die drinken samen een pint en zand er over.Helemaal mee eens. En ik doe er zelf nog aan mee ook. Tot mijn vriend zegt: hou 'es op met dat wijvengedrag...oeps.
Mannen hebben hier volgens mij geen last van, die drinken samen een pint en zand er over.Helemaal mee eens. En ik doe er zelf nog aan mee ook. Tot mijn vriend zegt: hou 'es op met dat wijvengedrag...oeps.
donderdag 25 februari 2010 om 17:37
quote:Zamirah schreef op 25 februari 2010 @ 16:56:Typisch vrouwelijk vind ik bijvoorbeeld het achterbakse stoken en roddelen, er over doorzagen, en nog een keer, en nog een keer, en weer worden de ouwe koeien uit de sloot gevist, en dan weer misverstanden die besproken moeten worden, enz enz enz . Vrouwen kunnen zich enorm in kwesties vastbijten.Ik had een vriend die daar ook enorm goed in was. Maar hij is wel homo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 25 februari 2010 om 18:02
donderdag 25 februari 2010 om 18:09
Persoon 1: Ik vind die andere jas leuker
Persoon 2: Dus deze is stom?
Persoon 1: Dat zeg ik niet, deze is ook leuk, maar die ander is leuker
Persoon 2: Maar je denkt het wel.
Persoon 1: Dat denk ik helemaal niet
Persoon 2: Ja, ja, maar 2 jaar geleden toen zei je dat ook van mijn schoenen en vorig jaar zei je opeens wel dat je die schoenen stom vond.
Persoon 1: Dat heb ik niet gezegd
Persoon 2: Nou, het kwam wel zo op mij over
Volgens mij heeft iedereen direct een beeld van welk geslacht persoon 1 is en van welk geslacht persoon 2 is.
Persoon 2: Dus deze is stom?
Persoon 1: Dat zeg ik niet, deze is ook leuk, maar die ander is leuker
Persoon 2: Maar je denkt het wel.
Persoon 1: Dat denk ik helemaal niet
Persoon 2: Ja, ja, maar 2 jaar geleden toen zei je dat ook van mijn schoenen en vorig jaar zei je opeens wel dat je die schoenen stom vond.
Persoon 1: Dat heb ik niet gezegd
Persoon 2: Nou, het kwam wel zo op mij over
Volgens mij heeft iedereen direct een beeld van welk geslacht persoon 1 is en van welk geslacht persoon 2 is.
donderdag 25 februari 2010 om 18:27
Ik ben zo benieuwd hoeveel positieve eigenschappen nu als mannelijk neergezet gaan worden en hoeveel negatieve als vrouwelijke. Dat is namelijk meestal wel het geval bij dit soort gesprekken.
Vraag me ook af tot in hoeverre mannelijk en vrouwelijk is aangeleerd. Meisjes kijgen poppen en jongens mogen niet huilen. Meisjes moeten schattig en lief zijn, jongens weer stoer. Echter, tegenwoordig verschillen mannen en vrouwen steeds minder qua karakter, behalve dus wat in mijn optiek is aangepraat. En dan helaas wel op een manier die positiever uitpakt voor mannen dan voor vrouwen.
Vraag me ook af tot in hoeverre mannelijk en vrouwelijk is aangeleerd. Meisjes kijgen poppen en jongens mogen niet huilen. Meisjes moeten schattig en lief zijn, jongens weer stoer. Echter, tegenwoordig verschillen mannen en vrouwen steeds minder qua karakter, behalve dus wat in mijn optiek is aangepraat. En dan helaas wel op een manier die positiever uitpakt voor mannen dan voor vrouwen.
donderdag 25 februari 2010 om 18:44
Vrouwen kunnen genadeloos elkaar de grond in boren, vooral als er een man bij is. Ze vallen elkaar af als het om de strijd om de waardering van een man gaat.
Vrouwen zien alles. Ze taxeren waar je je kleding vandaan hebt, wat je kapper kost. Ontzettend vermoeiend. Mannen zijn veel makkelijker. Ze schijnen meestal de leefwereld van de vrouwen niet te volgen, gelukkig maar.
Hoewel zij weer enorm kunnen zeiken over hun diepe liefde voor hun voetbalclub. Lach ze nooit uit want ze menen het echt.
Vrouwen zien alles. Ze taxeren waar je je kleding vandaan hebt, wat je kapper kost. Ontzettend vermoeiend. Mannen zijn veel makkelijker. Ze schijnen meestal de leefwereld van de vrouwen niet te volgen, gelukkig maar.
Hoewel zij weer enorm kunnen zeiken over hun diepe liefde voor hun voetbalclub. Lach ze nooit uit want ze menen het echt.
donderdag 25 februari 2010 om 18:55
donderdag 25 februari 2010 om 19:04
donderdag 25 februari 2010 om 21:14
minny dat vroeg ik me ook af, ik dacht ik zet het neutraal neer, kijken welke kant het op gaat.
Negatieve eigenschappen/gedragingen (negatief is relatief uiteraard, maar in ieder geval 'niet als positief ervaren') die aan vrouwen worden toegedicht, door vrouwen.
Stel dat je dezelfde OP op een mannenforum zet, komen er dan ook met name reakties van mannen over niet-positieve eigenschappen van mannen? Ik vermoed dat dat niet het geval zal zijn.
Dat intrigeert me, en ik zou het willen kunnen verklaren.
Negatieve eigenschappen/gedragingen (negatief is relatief uiteraard, maar in ieder geval 'niet als positief ervaren') die aan vrouwen worden toegedicht, door vrouwen.
Stel dat je dezelfde OP op een mannenforum zet, komen er dan ook met name reakties van mannen over niet-positieve eigenschappen van mannen? Ik vermoed dat dat niet het geval zal zijn.
Dat intrigeert me, en ik zou het willen kunnen verklaren.
donderdag 25 februari 2010 om 21:21