Van welk muziekinstrument word jij agressief?

19-02-2010 22:40 130 berichten
Ik weet niet wat het is, maar ik word ontzettend agressief van panfluiten.

Zijn er meer mensen die agressief worden van bepaalde muziekinstrumenten?
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt agressief van Maria Cary, Celine Dion en Whitney Houston. Ik kan plotseling in de supermarkt buitengewoon geirriteerd raken als die gillende wijven zich aan mijn gehoor opdringen.
Zag net Anouk op TMF. Ook daarvan druipt het bloed onder m'n nagels vandaan. Die rare drukke armbewegingen - alsof ze onder stroom staat. En ze gilt zo hard, dat ik er geen reet van versta.
Doedelzak en trekzak (accordeon?) vind ik altijd erg. Ik heb ook de electrische gitaar van mijn buurjongen vervloekt, die elke dag 3 uur heftige riffs zat te oefenen. De viool van mijn zusje, die nooit verder is gekomen dan vals gekras. De saxofoon van een andere buurjongen die een jaar lang uit de maat dat ene liedje heeft gespeeld dat hij kende.

Maar het meest misbruikte instrument vind ik toch de stereo. Ik denk met koude rillingen terug aan mijn psychotische buurman die elke nacht keihard Carmina Burana speelde, tot hij uiteindelijk werd opgenomen. Of de muzakterreur in het horecawezen. Ik stap tegenwoordig als het even kan meteen weer naar buiten als ik bij binnenkomst de Beatles in een panfluitarrangement hoor. Echt te erg, vind ik dat. Van Celine Dion krijg ik ook moordneigingen.

Mijn man kan zich gewoon afsluiten voor erge muziek maar het doordringt mij echt bij elke hap (James Last, James Last, James Last). Verschrikkelijk. En als het meezit heb dan na afloop ook nog 3 dagen James Last in mijn hoofd.
mahna mahna tuduuuudududu
Oh, en de electronisch versterkte panfluitindianen met ritmebox (naturel panfluitgedoe kan ik mee leven). Helaas vindt mijn zoon van 4 het juist prachtig.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:Lucifer1983 schreef op 22 februari 2010 @ 09:46:

Iemand had het over een accordeonspelende muziekleraar. Hij heette toch niet Herman P.??

Nee.

Erg zeg, er zijn er dus meer van dat soort
quote:Starshine schreef op 22 februari 2010 @ 11:12:

[...]

Nee.

Erg zeg, er zijn er dus meer van dat soort Volgens mij is dat het profiel van een muziekleraar op de basisschool
- Ieder instrument dat slecht bespeeld wordt.

- Vlakke, eentonige zangstemmen (bijv. Sade uit de eighties, zó saaaaaaiiiii....)

- Vrouwen die zingen of ze ieder moment in janken uit kunnen barsten: Celine Dion, Rihanna.

- Experimentele jazzmuziek met blaasinstrumenten. Ik noem dat altijd "priegeljazz". Vooral als er ook nog bij gesket wordt; Sketten is experimenteel jazz-zingen: bobodiebobdieladediefalderaratieendattemetoffelieladelozodapeloeza. Afgrijselijk...en daar zitten dan fans met de ogen dicht gebiologeerd naar te luisteren.
Bij Louis Armstrong wel ja.

Of iedereen het kan?

Ook een hekel aan priegeljazz, zolang er een herkenbare melodielijn in zit vind ik het wel mooi.
quote:Wellhello schreef op 20 februari 2010 @ 00:44:

Heeft er iemand ook een hekel aan die typische eighties-drum-zweepslag-achtig geluid?? Ik wel dus, maar ik ken nog geen medestanders.

Medestander meldt zich ! (Alleen in oude jaren 80 songs van Whitney Houston tolereer ik het ).

Zelf heb ik al enige tijd een overdosis van het 'wah wah wah' effect op de electrische gitaar...
quote:Lucifer1983 schreef op 22 februari 2010 @ 12:45:

[...]

Volgens mij is dat het profiel van een muziekleraar op de basisschool Erger, dit was op het MBO.
quote:mamzelle schreef op 22 februari 2010 @ 10:22:

[...]

Ik zit nu al een uur naar dit liedje stuk te luisteren denk ik. Had'ie het niet wat langerder kunnen maken?

Ja dat herken ik!

De cd zit in mijn auto en ik druk eleke keer op repeat.
quote:Irene81 schreef op 20 februari 2010 @ 15:40:

[...]

Maar dat is dan ook een bugel Weer wat geleerd! Haha!
klarinet en andere fluitachtige, zenuwachtig gedoe.
quote:amarna schreef op 22 februari 2010 @ 13:05:

- Experimentele jazzmuziek met blaasinstrumenten. Ik noem dat altijd "priegeljazz". Vooral als er ook nog bij gesket wordt; Sketten is experimenteel jazz-zingen: bobodiebobdieladediefalderaratieendattemetoffelieladelozodapeloeza. Afgrijselijk...en daar zitten dan fans met de ogen dicht gebiologeerd naar te luisteren.

Dat schrijf je zo: scatten.

En waarom mensen veroordelen die het wel waarderen?
quote:Wellhello schreef op 20 februari 2010 @ 00:44:

Heeft er iemand ook een hekel aan die typische eighties-drum-zweepslag-achtig geluid?? Ik wel dus, maar ik ken nog geen medestanders.

IK ook!! Het is zo'n koud en kil, echoënd, sfeerloos geluid, die synthetische drum. Nou ja, sfeerloos, het ademt de typische jaren '80 sfeer. Zo vreselijk 'hip' bedoeld in die tijd. Kitsch!

Bij voorkeur bespeeld op zo'n lichtgewicht synthesizer-ding door Roxette-achtige dames met vierkant kapsel en dito kleding. Ook altijd erg populair geweest bij het Internationaal Songfestival en nog steeds duiken ze af en toe op. Sterker, het komt weer helemaal terug, de jaren '80.

Kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=EUsbpmQ9-mc

Al vind ik dit om een of andere reden dan weer bijna cult ofzo en daarom leuk. Dit nummer is van afgelopen jaar.
quote:maze schreef op 20 februari 2010 @ 08:04:

[...]

En ik kan me juist bijna niet voorstellen dat je dit lelijk vind:

http://www.youtube.com/watch?v=F3xr4bJtxhgDit is geen trompet, maar een bugel.
Van de luchtgitaar. Die mannen/jongens die dan in het niks staan te pielen op een denkbeeldige gitaar.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ja dat is inderdaad nogal sneu.
quote:Zoey_ schreef op 23 februari 2010 @ 14:35:

[...]

Dit is geen trompet, maar een bugel.

Ja daar was ik inmiddels al van op de hoogte gebracht.

Maar qua geluid zit er toch geen wereld van verschil tussen?
quote:tbl1966 schreef op 23 februari 2010 @ 15:25:

Van de luchtgitaar. Die mannen/jongens die dan in het niks staan te pielen op een denkbeeldige gitaar.vooral in het openbaar plaatsvervangende schaamte
quote:maze schreef op 23 februari 2010 @ 16:35:

[...]

Ja daar was ik inmiddels al van op de hoogte gebracht.

Maar qua geluid zit er toch geen wereld van verschil tussen?

Ja vind ik wel, maar goed, ik ben musicus.

Ik kan me voorstellen dat een leek geen verschil hoort.
Verkeerd gebruik van synthesizers...

Verder, in het algemeen weet ik alle instrumenten op hun eigenschappen te waarderen.
World of Warcraft: Legion
Intussen zijn hier veel verschillende instrumenten genoemd... ik zal zeggen wat ik van elk instrument vind. Het kan zijn dat er veel berichten van mijzelf achter elkaar komen.quote:Kwarktaart schreef op 19 februari 2010 @ 22:49:

Draaiorgel!

Heb jarenlang elke zaterdagmiddag dat ding een uur onder m'n raam gehad, echt vreselijk.

Een draaiorgel heeft vaak een mooi geluid, vooral als het ook qua uiterlijk mooi geschilderd is.

Ik kan me echter voorstellen dat je knettergek wordt, als dat ding een uur lang onder je raam staat met onophoudelijke muziek. Tegenwoordig heeft de orgelman plaats gemaakt voor een motor die met dezelfde snelheid de orgelboeken door de mechanische sequencer haalt. Tegenwoordig heb je ook MIDI-draaiorgels, maar ik vraag me af hoe bepaalde instrumenten worden afgespeeld. De mechaniek binnen het draaiorgel vind ik wel mateloos interessant.
hans66 wijzigde dit bericht op 24-02-2010 12:12
Reden: Grammatica.
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Geen enkele.....
Dwarsfluit: irritant hijgerig instrument

Didgeridoo: net zoveel instrument als een bromtol, die dingen bonken echt maximaal tegen mijn irritatiegrens.

Wél mooi:

Harp

fanfares

drumbands

alle goede orkesten

blaasinstrumenten (de koperblazers dan, een saxofoon vind ik weer geen ruk aan)

en nog veel meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven