Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen? deel 2

27-07-2020 18:32 655 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier uitspraken die je echt niet meer kan horen.

Deel 1: overig/van-welke-uitspraken-krijgen-jul ... ges/403722
Sowieso de uitspraken die iets onnodiger positiever maken dan ze zijn, zoals 'ik zit tussen twee banen in' voor iemand die al tien jaar werkloos is.
Ik vind 'tussen twee banen in' meer iets voor iemand die vanuit de eerste baan solliciteert, voor de tweede wordt aangenomen, maar daar pas over een maand kan beginnen zodat die even een maand niets heeft.

Iemand die tien jaar werkloos is, heeft gewoon geen betaalde baan, een prima omschrijving. Net zoals je zoveel dingen niet kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
03-03-2021 20:13
Wat betekent het dan, dat 'I can't', in die context?
Iets in de trant van: ‘Dit kan ik niet weerstaan’, volgens mij.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
03-03-2021 17:28
Hier zeggen ze dat als ze het over hun vagina hebben. Zogenaamd grappig bedoeld.
Huh? Waar is "hier"?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Yulia schreef:
03-03-2021 20:51
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:
Op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Vreselijk! Zeg dan dat je gewoon een nieuwe/leuke/andere baan zoekt.
Echt gruwelijk. Als je dat tegenwoordig nog op je LinkedIn durft te zetten, dan vraag je er ook gewoon om dat je nergens meer aan de bak komt hoor :proud:
Dat hele woord "uitdaging" zou verboden moeten worden trouwens.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
"Ik vind daar wat van".
Klinkt zo vreselijk pedant. Goh, lekker belangrijk dat jij daar "wat " van vindt.
"Ik ga daar goed/hard/lekker op". Lees ik opeens ook overal. Gewoon iets leuk/fijn/goed vinden is blijkbaar niet meer hip genoeg.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Een collega van me heeft het vaak over "iets oppakken".
"Pak jij dat even op?" "Wie kan dit oppakken?"
Ik weet niet precies waarom maar ik krijg er rode vlekken en hoge bloeddruk van.
(Kan ook aan het mens liggen :) ).
Maar het klinkt aan een kant zogenaamd vrijblijvend en tegelijkertijd dwingend, ofzo.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
03-03-2021 22:54
Een collega van me heeft het vaak over "iets oppakken".
"Pak jij dat even op?" "Wie kan dit oppakken?"
Ik weet niet precies waarom maar ik krijg er rode vlekken en hoge bloeddruk van.
(Kan ook aan het mens liggen :) ).
Maar het klinkt aan een kant zogenaamd vrijblijvend en tegelijkertijd dwingend, ofzo.
Precies! Net zoals 'laten we dat even parkeren' of 'in de week zetten' tijdens een vergadering.
chanella1 schreef:
03-03-2021 20:56
Volgens mij iets als 'Ik kan het niet aan'. (Zoveel schattigheid/ domheid etc.)
Lotte35 schreef:
03-03-2021 22:45
Iets in de trant van: ‘Dit kan ik niet weerstaan’, volgens mij.
Dank. Ik heb het nog niet gehoord maar zal er eens op gaan letten.
M.a.w. ik pak het op en kijk daarna of ik er wat van denk.
juliet64 schreef:
03-03-2021 22:54
Een collega van me heeft het vaak over "iets oppakken".
"Pak jij dat even op?" "Wie kan dit oppakken?"
Ik weet niet precies waarom maar ik krijg er rode vlekken en hoge bloeddruk van.
(Kan ook aan het mens liggen :) ).
Maar het klinkt aan een kant zogenaamd vrijblijvend en tegelijkertijd dwingend, ofzo.
:-$ Schuldig!
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
03-03-2021 22:47
Huh? Waar is "hier"?
Ook zeeeer benieuwd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
04-03-2021 05:32
M.a.w. ik pak het op en kijk daarna of ik er wat van denk.

:proud:



Kijk je uit dat je het niet laat vallen?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Iets bespreekbaar maken
Je bespreekt iets, of je doet het niet.
Daar valt niets aan te maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lijflucht
Alle reacties Link kopieren
In deze verkiezingstijd zijn er natuurlijk veel debatten, waar elke politicus om de haverklap met uitgekauwde uitspraken strooit.

Zo heb ik Wopke Hoekstra al 134 keer horen zeggen: ‘We hebben de aarde in bruikleen’. Ik vind dat zo’n mutsenuitspraak.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Helden. Vroeger waren ze zeldzaam, tegenwoordig kom je op iedere straathoek wel iets tegen: afvalhelden, helden voor de klas en in de klas, in de verpleging en verzorging. Behoorlijk gedegradeerd dat woord
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Work hard, play hard.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
29-07-2020 20:52
Vandaag hoorde ik het weer, dus ik kom het nog maar eens posten:

want is GEEN vragend voornaamwoord!!!!
Die mensen krijg ik regelmatig aan de telefoon. “Ik wilde even weten want mijn pakje is binnen”....ik heb dan altijd de neiging om te zeggen “Fijn dat het al binnen is!” en dan ophangen :mrgreen:

En ik gruwel van het wondertje als er een kind geboren is. Echt...het is geen wonder. Het gebeurt weet ik het hoe vaak. Een wonder is iets heeeel anders. Maar deze is vast al voorbij gekomen :)
Wat is dan de definitie van een wonder? Moet dat om iets zeldzaams gaan?
Ik vind het namelijk wel degelijk een wonder dan uit bijna niks, uit iets wat niet eens met het oog waarneembaar is, in iemand een compleet mens kan groeien, met een unieke persoonlijkheid, dat zoveel kan, uit zoveel details bestaat (en dat zeg ik als fervent bezoeker van het bewust kinderlozen topic). Ik vind dat echt een wonder.
Mimosa80 schreef:
16-03-2021 18:56
Wat is dan de definitie van een wonder? Moet dat om iets zeldzaams gaan?
Ik vind het namelijk wel degelijk een wonder dan uit bijna niks, uit iets wat niet eens met het oog waarneembaar is, in iemand een compleet mens kan groeien, met een unieke persoonlijkheid, dat zoveel kan, uit zoveel details bestaat (en dat zeg ik als fervent bezoeker van het bewust kinderlozen topic). Ik vind dat echt een wonder.
:roll:
Alle reacties Link kopieren
Mimosa80 schreef:
16-03-2021 18:56
Wat is dan de definitie van een wonder? Moet dat om iets zeldzaams gaan?
Ik vind het namelijk wel degelijk een wonder dan uit bijna niks, uit iets wat niet eens met het oog waarneembaar is, in iemand een compleet mens kan groeien, met een unieke persoonlijkheid, dat zoveel kan, uit zoveel details bestaat (en dat zeg ik als fervent bezoeker van het bewust kinderlozen topic). Ik vind dat echt een wonder.
Een wonder is inderdaad zeldzaam. Maar het is vooral een onverklaarbare gebeurtenis. Het krijgen van een kind is enkel een wonder als er een eicel spontaan is gaan delen en daar een baby uit voort komt, zonder inbreng van een zaadcel. Anders is het verklaarbaar dus geen wonder.

Eventueel een gebeurtenis die moeilijk te geloven is. Maar aangezien de aarde op dit moment (over)bevolkt wordt door 9 miljard mensen, is het nauwelijks ongelofelijk dat iemand zwanger is/een baby krijgt.
dianaf wijzigde dit bericht op 16-03-2021 20:01
7.98% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
'Je moet in je kracht gaan staan' :bonk:
Mimosa80 schreef:
16-03-2021 18:56
Wat is dan de definitie van een wonder? Moet dat om iets zeldzaams gaan?

Een wonder is iets wat onverklaarbaar is. Iets dat tegen de verwachtingen, verklaringen of natuurwetten ingaat.
Een zwangerschap en geboorte is geen wonder. Het is heel goed verklaarbaar.
Ik gruwel ook van de term "wondertje" tenzij het een maagdelijke geboorte is. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
16-03-2021 07:25
Die mensen krijg ik regelmatig aan de telefoon. “Ik wilde even weten want mijn pakje is binnen”....ik heb dan altijd de neiging om te zeggen “Fijn dat het al binnen is!” en dan ophangen :mrgreen:

En ik gruwel van het wondertje als er een kind geboren is. Echt...het is geen wonder. Het gebeurt weet ik het hoe vaak. Een wonder is iets heeeel anders. Maar deze is vast al voorbij gekomen :)
Huh? Deze snap ik niet, wat is de vraag dan?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
16-03-2021 20:18
Huh? Deze snap ik niet, wat is de vraag dan?
Moet 'of' zijn. Ik wilde weten OF mijn pakje binnen is. De zin '“Ik wilde even weten want mijn pakje is binnen.' is sowieso een kromme zin, maar impliceert dat ze het pakje wel ontvangen hebben -> want mijn pakje is binnen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven