Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen? deel 2

27-07-2020 18:32 655 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier uitspraken die je echt niet meer kan horen.

Deel 1: overig/van-welke-uitspraken-krijgen-jul ... ges/403722
Alle reacties Link kopieren
Ook stom: "De winkels/scholen/horeca/etc.etc. "opengooien".
"Gooi die boel toch open!"
Ik zie dan echt mensen voor me die met dramatische gebaren de deuren heel hard eh, ja, opengooien dus :-D
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Lisanne72 schreef:
08-02-2021 21:38
Mijn ex: " Y...a ( onze dochter ) vindt dat ook " 😡
?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
09-02-2021 09:48
Aii, loopt geen bloed uit, gebruik ik ook weleens om aan te duiden dat het allemaal wel meevalt. meestal als ik vind dat er hysterisch gedaan wordt over dingen die best kunnen wachten. :proud: :facepalm:

En: valt niet echt onder uitspraken maar ik word ook al weer een paar dagen moe van al dat volk dat zich op de klipklap hardop af loopt te vragen "of we nu wel of geen Elfstedentocht krijgen dit jaar" en zo ja, waarom wel en zo niet, waarom niet, opgevolgd met de opmerking dat het dan wel "coronaproof" moet.
>:-(
Door mensen zoals jij komen we dus nóóit van dat soort uitspraken af he
:proud:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-02-2021 15:39
?
Om zich met dingen te bemoeien waar hij héélemaal niks mee te maken heeft haalt hij de mening onze dochter erbij. En dan vaak voor onozele dingen waar hij, zich toen we nog samen waren niet bemoeit zou hebben. Op zich hebben we nog goed contact, en mag hij ook zijn mening geven, maar als dat zinnetje erachteraan komt dan .... 😡
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren
Lisanne72 schreef:
10-02-2021 18:24
Om zich met dingen te bemoeien waar hij héélemaal niks mee te maken heeft haalt hij de mening onze dochter erbij. En dan vaak voor onozele dingen waar hij, zich toen we nog samen waren niet bemoeit zou hebben. Op zich hebben we nog goed contact, en mag hij ook zijn mening geven, maar als dat zinnetje erachteraan komt dan .... 😡
Ah, duidelijk.
Ik was een beetje op het verkeerde been gezet omdat hier meestal uitdrukkingen en uitspraken voorbij komen die je algemeen veel hoort.
Al is het in algemeen wel vervelend als iemand altijd een ander erbij moet halen om zijn gelijk te halen, dat klopt.
Nothing happens for a reason
Lisanne72 schreef:
10-02-2021 18:24
Om zich met dingen te bemoeien waar hij héélemaal niks mee te maken heeft haalt hij de mening onze dochter erbij. En dan vaak voor onozele dingen waar hij, zich toen we nog samen waren niet bemoeit zou hebben. Op zich hebben we nog goed contact, en mag hij ook zijn mening geven, maar als dat zinnetje erachteraan komt dan .... 😡
Wow, open anders even een topic...
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
10-02-2021 18:29
Wow, open anders even een topic...
Mwoah, zo erg is het ook weer niet. Klinkt nu misschien alsof hij een ontzettende klojo is, maar dat is niet zo. Ik denk dat veel vrouwen het slechter getroffen hebben met hun ex.
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-02-2021 18:27
Ah, duidelijk.
Ik was een beetje op het verkeerde been gezet omdat hier meestal uitdrukkingen en uitspraken voorbij komen die je algemeen veel hoort.
Al is het in algemeen wel vervelend als iemand altijd een ander erbij moet halen om zijn gelijk te halen, dat klopt.
Ohh, ik heb niet alle reacties gelezen hier, misschien was mijn reactie een beetje of topic !? Nouja, toen ik de kop van de topic las moest ik denken aan een appje dat ik had net gehad.
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren
Lisanne72 schreef:
10-02-2021 18:55
Ohh, ik heb niet alle reacties gelezen hier, misschien was mijn reactie een beetje of topic !? Nouja, toen ik de kop van de topic las moest ik denken aan een appje dat ik had net gehad.


Jij krijgt van die uitspraak van je ex kromme tenen, dus die uitspraak past prima in dit topic :)
You don't have to fit into the format
‘Een jasje uitdoen’ als iemand ziek is geweest (bijvoorbeeld na corona) en daardoor gewicht/spierkracht/conditie is kwijtgeraakt. Ik snap hem wel, maar ik zie dan voor me dat iemand letterlijk een jas gemaakt van zichzelf uitdoet. En ik vind het gewoon ergerlijk XD

Nog ergerlijker: sturen als synoniem of afkorting voor appen/berichtjes sturen/communiceren. Je leest het hier op het forum wel eens: we hadden een match op tinder en toen hebben we een week lang gestuurd. Ik stuurde hem gisteren nog maar nu hoor ik niets meer terug.
Je hebt een bericht of een foto gestuurd. Als je samen hebt zitten sturen dan zat je samen in een auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf absoluut vreselijk vinden. En dan met zo'n samengeknepen gezicht dat zeggen. Bah.

En die jas vind ik ook vreselijk. Hoor je ook veel te veel op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
10-02-2021 22:12
‘Een jasje uitdoen’ als iemand ziek is geweest (bijvoorbeeld na corona) en daardoor gewicht/spierkracht/conditie is kwijtgeraakt. Ik snap hem wel, maar ik zie dan voor me dat iemand letterlijk een jas gemaakt van zichzelf uitdoet. En ik vind het gewoon ergerlijk XD

Nog ergerlijker: sturen als synoniem of afkorting voor appen/berichtjes sturen/communiceren. Je leest het hier op het forum wel eens: we hadden een match op tinder en toen hebben we een week lang gestuurd. Ik stuurde hem gisteren nog maar nu hoor ik niets meer terug.
Je hebt een bericht of een foto gestuurd. Als je samen hebt zitten sturen dan zat je samen in een auto.
Oh, dat heb ik nog nooit gehoord/gelezen. Maar het klinkt behoorlijk stompzinnig ja. Vergelijkbaar: "heb je (insert voorwerp) bij?"
Bij wat? Bij JE zeg je dan toch?
Verder ken ik "sturen" vooral uit het magementjargon. "Sturen op informatie" enzo.
Nothing happens for a reason
'Niet te nassen' vind ik ook goor.
Alle reacties Link kopieren
“Ik ga stuk”
Gebruikersnaam87 schreef:
14-02-2021 09:27
“Ik ga stuk”
Oh, die vind ik eigenlijk wel meevallen.
Volgens mij zeg ik dat zelf ook weleens :-o
Of nog erger, nu ik er over nadenk zeg ik ook 'ik ben wel een beetje stukgegaan' :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-02-2021 15:36
:proud:

Ja, die rayonhoofden zullen iedereen eens een poepie laten ruiken hoor!
Wat je zegt "hij geeft al kopjes" dat poepie.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
13-02-2021 12:58
'Niet te nassen' vind ik ook goor.
Is volgens mij toch Rotterdams jargon?
Mijn opa gebruikte dit vroeger. (de lieverd was trouwens de enige persoon op aarde die van mij rare en cliché uitspraken mocht doen, niet in de laatste plaats omdat hij dat altijd op een bepaalde manier deed zo van: ja, eigenlijk zeg ik iets geks maar ik heb het ook niet bedacht)

Hij zei over mensen die hij nep vond ook weleens "zo, kijk maar uit, dat is een nagenaste (nagemaakte)

Ook een keer gehoord:mensen die met zo'n groupon bon in een MIchelinsterrenrestaurant gingen eten wat ze helemaal niet gewend waren en achteraf zeiden dat het "best binnen te houden was" O_o
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 14-02-2021 19:13
0.27% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-02-2021 15:40
>:-(
Door mensen zoals jij komen we dus nóóit van dat soort uitspraken af he
:proud:
sorrryyyyyyyyyyyyy :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Jonge meiden die met een duck face en katatone mimiek op alles waar ze het mee eens zijn een langgerekt" kkkllllllllopppppppptttttttt" zeggen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vaders broer en mijn oom dus (werkte in de haven vroeger)
had het altijd over "in bonken storten" als hij erg moe was.
Iets wat kapot was, was niet gewoon kapot maar "lag in de puinpoeier" of "lag aan moten"

Weet niet of mensen buiten 010 dit herkennen.

Ik zag hem als beelddenker dan in losse elementen op de grond vallen en moest er derhalve als kind daarom erg om lachen.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 14-02-2021 19:14
2.13% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Schakel net effe over naar een topic over welke kleur op de muur, popt er ineens een reclame op over "roze verzuim"
Ik dacht echt WTF :facepalm: ....nog nooooooit van gehoord.
Dacht dat het met de twee laatste dagen van je menstruatie te maken had maar nee...het verhaal bleek complexer.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
In een vlog vandaag: ‘Ik vind dit wel oké-ish’ (ik weet ook niet hoe ik het anders moet spellen).

‘Oké-ish’.
Vreselijk.
You don't have to fit into the format
Lotte35 schreef:
15-02-2021 23:25
In een vlog vandaag: ‘Ik vind dit wel oké-ish’ (ik weet ook niet hoe ik het anders moet spellen).

‘Oké-ish’.
Vreselijk.
Heel erg idd!

'Een momentje omarmen' :confused:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weer een paar!
"Ik ga er goed/lekker op" als je iets leuk vindt. Vreselijk.
"Verdorie" als krachtterm. Ik zie daar een seksloze vrouw bij van middelbare leeftijd met eccoschoenen en een kort grijs pittig kapsel die geen "verdomme" mag zeggen van zichzelf.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
14-02-2021 16:05
Schakel net effe over naar een topic over welke kleur op de muur, popt er ineens een reclame op over "roze verzuim"
Ik dacht echt WTF :facepalm: ....nog nooooooit van gehoord.
Dacht dat het met de twee laatste dagen van je menstruatie te maken had maar nee...het verhaal bleek complexer.
Maar wat is het dan?
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven