Overig
alle pijlers
Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?
zaterdag 3 maart 2018 om 02:14
Inderdaad een hapje mee-eten/vorkje meeprikken. Synoniemen voor 'eten' zoals smullen, smikkelen, iets te knabbelen.
Ergens 'eventjes over sparren'. Ik zie dan twee mensen netjes in pak in een boksring voor me.
Verkleinwoorden voor kleding. Een jurkje of rokje kan ik nog begrijpen, omdat lange jurken en rokken ook bestaan. Maar een hemdje, shirtje, blouseje, truitje, schoentjes. Ga weg! Een kind van 6 draagt een truitje. Bep van 46 draagt een trui.
"Je bent gewoon jaloers!" te pas en te onpas wanneer de betreffende persoon kritiek krijgt. Wanneer iemand een onflatterende foto op Facebook plaatst, er negatieve reacties op komen en er áltijd weer iemand moet reageren dat "die haters gewoon jaloers zijn".
Überhaupt mensen die "gewoon" in zinnen gebruiken op zo'n manier. Met advies ook: "kun je niet gewoon...", "Oh dat heb ik ook gehad, je moet gewoon...", en dan bij voorkeur bij complexe dingen zoals stoornissen, medische klachten die niet over gaan, et cetera. Dingen die je niet "gewoon" even oplost.
Engels: in plaats van husband een of ander koosnaampje gebruiken. Hubby. Hubs.
Zo. Dat was het wel.
Ergens 'eventjes over sparren'. Ik zie dan twee mensen netjes in pak in een boksring voor me.
Verkleinwoorden voor kleding. Een jurkje of rokje kan ik nog begrijpen, omdat lange jurken en rokken ook bestaan. Maar een hemdje, shirtje, blouseje, truitje, schoentjes. Ga weg! Een kind van 6 draagt een truitje. Bep van 46 draagt een trui.
"Je bent gewoon jaloers!" te pas en te onpas wanneer de betreffende persoon kritiek krijgt. Wanneer iemand een onflatterende foto op Facebook plaatst, er negatieve reacties op komen en er áltijd weer iemand moet reageren dat "die haters gewoon jaloers zijn".
Überhaupt mensen die "gewoon" in zinnen gebruiken op zo'n manier. Met advies ook: "kun je niet gewoon...", "Oh dat heb ik ook gehad, je moet gewoon...", en dan bij voorkeur bij complexe dingen zoals stoornissen, medische klachten die niet over gaan, et cetera. Dingen die je niet "gewoon" even oplost.
Engels: in plaats van husband een of ander koosnaampje gebruiken. Hubby. Hubs.
Zo. Dat was het wel.
zaterdag 3 maart 2018 om 02:25
Jawel hoor, heb zelf ook 'uitdagingen' genoeg toch klinkt het mij nét ff te gezellig vaak.Sofieserry schreef: ↑03-03-2018 01:08Dan heb ik een leven vol met uitdagingen, klinkt wel heel positief (en jij vindt mij nu vast ook niet meer aardig)
Een arts zei het een keer: de revalidatie is nog een hele uitdaging en
Hij deed er bijna een dansje bij in mijn fantasie.
Armpje drukken met de Hulk, dát is een uitdaging
zaterdag 3 maart 2018 om 02:36
Foto van een tafeltje met glaasje wijn en bitterballen in de zon: #lovemylifeSnow81 schreef: ↑03-03-2018 01:30Lekker/heerlijk genieten
Mannetje, als het over je echtgenoot/vriend gaat.
Vrouwen die zichzelf mama noemen
Mensen die om de #haverklap allerlei #stomme #hashtags in het #Engels gebruiken op Instagram en Facebook.
"Deze trotse mama is heerlijk aan het genieten van de kids en mannetje #proudmom #playtime #workingmom"
Ik wil mijn zus al jaren ontvrienden...
Vrouwen zonder kinderen die zichzelf mama noemen. Van hun huisdier..
(mannen die dat doen dubbel zo erg; nog nooit gehoord gelukkig)
zaterdag 3 maart 2018 om 02:43
O, en dit allemaal.Snow81 schreef: ↑03-03-2018 01:30Lekker/heerlijk genieten
Mannetje, als het over je echtgenoot/vriend gaat.
Vrouwen die zichzelf mama noemen
Mensen die om de #haverklap allerlei #stomme #hashtags in het #Engels gebruiken op Instagram en Facebook.
"Deze trotse mama is heerlijk aan het genieten van de kids en mannetje #proudmom #playtime #workingmom"
Ik wil mijn zus al jaren ontvrienden...
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
zaterdag 3 maart 2018 om 06:58
Ik ga mijn bammetjes eten..
Zei een collega bij mijn vorige werk altijd. Het zijn ten eerste gewoon boterhammen en ten tweede kan je gewoon zeggen dat je gaat lunchen of eten. Ik weet niet waarom het me zo ergerde, maar dat deed het dus..
‘ Collegaatje’ is een goede tweede qua ergernis...
Mannen hebben collega’s en vrouwen blijkbaar collegaatjes.
Zei een collega bij mijn vorige werk altijd. Het zijn ten eerste gewoon boterhammen en ten tweede kan je gewoon zeggen dat je gaat lunchen of eten. Ik weet niet waarom het me zo ergerde, maar dat deed het dus..
‘ Collegaatje’ is een goede tweede qua ergernis...
Mannen hebben collega’s en vrouwen blijkbaar collegaatjes.
zaterdag 3 maart 2018 om 07:07