Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?

maandag 5 maart 2018 om 23:06
Hier in het oosten zeggen we trekker ook de boeren en kijk maar eens met welke voertuigen de trekkertrek plaats vindt. Tractor is stadsAuditor schreef: ↑05-03-2018 22:49Nee, het is een tractor. Een trekker is het voorste deel van een vrachtwagen met zo’n lange aanhanger (oplegger) erachter. Een trekker trekt een oplegger, met een tractor bewerk je het land.
Bij een transportbedrijf spreken ze ook altijd over trekkers en in de landbouwsector over tractoren.
Ik heb veel geleerd tijdens een recente audit bij een grote dealer van landbouwvoertuigen![]()
![]()

maandag 5 maart 2018 om 23:07
+10000Gekopbloemen schreef: ↑05-03-2018 20:34Ergens nog zijn plasje overheen moeten doen......
Als in, de leidinggevende dient nog toestemming te geven![]()
Ik vind dat altijd vies klinken op 1 of andere manier. Maar het betekent toch zoiets van dat iemand ergens ook wat over wil zeggen/een mening over heeft?
maandag 5 maart 2018 om 23:09
maandag 5 maart 2018 om 23:13
Persoonlijke ergernis: in advertenties op Marktplaats iets aanprijzen met de zin:
De auto / fiets / heggenschaar verkeerd in prima staat.
Wat is er dan fout aan dat ding wat je aanbiedt?
Het ding verkeert in goede staat. Met een T.
Het is een vervoeging van het werkwoord verkeren.
Ik verkeer
Jij verkeert
Wij verkeren
En het is niet de uitzondering, maar gewoon 90% die het fout doet.
En eigenlijk erger ik me ook aan zo’n 80% van alle eerder genoemde voorbeelden.
Wat nog niet is benoemd en wat misschien buiten dit topic valt: accenten.
Plat Amsterdams, brrrr.
Waar Rotterdams in mijn oren wat gezelligs heeft, vind ik Amsterdams zo zeikerig.
En Utrechts is nog erger. Ik kan gewoon niet naar Tineke Schouten luisteren. Ik trek het gewoon niet (ook een foute uitdrukking, eigenlijk), die lelijke uitspraak.
De auto / fiets / heggenschaar verkeerd in prima staat.
Wat is er dan fout aan dat ding wat je aanbiedt?
Het ding verkeert in goede staat. Met een T.
Het is een vervoeging van het werkwoord verkeren.
Ik verkeer
Jij verkeert
Wij verkeren
En het is niet de uitzondering, maar gewoon 90% die het fout doet.
En eigenlijk erger ik me ook aan zo’n 80% van alle eerder genoemde voorbeelden.
Wat nog niet is benoemd en wat misschien buiten dit topic valt: accenten.
Plat Amsterdams, brrrr.
Waar Rotterdams in mijn oren wat gezelligs heeft, vind ik Amsterdams zo zeikerig.
En Utrechts is nog erger. Ik kan gewoon niet naar Tineke Schouten luisteren. Ik trek het gewoon niet (ook een foute uitdrukking, eigenlijk), die lelijke uitspraak.
When in doubt, the auditor is always right!
maandag 5 maart 2018 om 23:17
Klopt. Ik ben opgegroeid in het oosten en ik weet niet beter dan dat je zo’n landbouwding een trekker noemt.
Maar ik werd onmiddellijk door mijn klant (de landbouwvoertuigendealer) verbeterd. Die zat wel in het westen trouwens.
When in doubt, the auditor is always right!

maandag 5 maart 2018 om 23:47
"Gewoon blijven ademen."Hetismogelijk schreef: ↑05-03-2018 23:43Als groet op het werk: Nou, rustig aan hè?!
Terwijl de werkdruk enorm is. Hoe dan?!
nog zo eentje

dinsdag 6 maart 2018 om 00:20
Ach ja ... is erger.
Zoals; kindjes in Afrika, die hebben pas honger!

dinsdag 6 maart 2018 om 11:12
Eens: HOEEEEEE daaannn?