Verkleinnaampjes: waarom toch?

20-06-2008 22:39 222 berichten
Bij die verkleinnaampjes krijg ik de associatie met marmotachtige wezens, die de hele dag in pyama, theedrinkend en RTL4 kijkend op de bank doorbrengen.

Dit schreef ik op het topic over ergernissen op het forum. Nou erger ik me absoluut niet aan die namen, maar ik vraag me wel af waarom zoveel forummers zich bij voorbaat zo klein en weerloos maken. Wat is dat toch?

(Ik bedoel niet verkleinde eigennamen als Fleurtje of Feliciaatje, maar namen als Regendrupje of Lintwormpjuh)
Alle reacties Link kopieren
quote:twompie schreef op 21 juni 2008 @ 00:51:

[...]

hehehe ja een soort ontplofte muissoortIk vind 'm juist zo lief, elke keer als ik hem zie krijg ik de neiging de monitor te aaien .
quote:Feliciaatje schreef op 21 juni 2008 @ 00:50:

Om nog even serieus te reageren op je vraag Frits....

Dus vandaar. Maar iedereen mag zich eraan ergeren, vreemde voorstellingen van me hebben of denken dat ik heel min over mijzelf denk . 't Zal me aan mijn bevallige derriere roesten, so to speak.Nee hoor, ik vind jouw postings altijd heel eerlijk en meelevend.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
quote:barba schreef op 21 juni 2008 @ 00:58:

Nee hoor, ik vind jouw postings altijd heel eerlijk en meelevend.Lief van je om dat te zeggen .
ik kan ook helemaal niks met verkleinwoordjes... hier de allerergste...

collegaatje

mijn kindje

vrouwtje

hotelletje

bonbonnetje

chocolaatje

asperientje
Meds , je vergeet ; een nummerTJE maken .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja, collegaatje is wel heel erg.

Was getekend,

NijnTJE
Ik heb geen moeite met verkleinnaampjes, het moet niet helemaal zoetsappig worden en bij ieder woordje , maar vaak klinkt het gewoon zo lief en grappig.
snap niet wat er mis is met verkleinwoorden...ze bestaan simpelweg om toegepast te worden en hebben in mijn ogen zelden een negatieve betekenis.

om maar even een voorbeeld te geven van hoe ik het zie

hotel versus hotelletje: van der valk monster versus rustiek romantisch hotelletje in een mooie stad

vriendin versus vriendinnetje: vriendin als er niks aan de hand is, vriendinnetje als de dame in kwestie even een hart onder de riem nodig heeft

vriendje bij een relatie vind ik dan wel weer minder...zeker als de vent al langere tijd meerderjarig door het leven gaat
De enige verkleinnamen vind ik erg in erotische verhalen. Zij nam zijn roede in haar handje en stopte hem in haar mondje. Jees zeg....net of je t over kinderen hebt. Dat vind ik echt afstotend...

Voor de rest zal het me een worstje zijn of iemand Susan heet of Susannetje...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 juni 2008 @ 01:42:

Meds , je vergeet ; een nummerTJE maken .

Doe mij maar een NUMMER, ik ben groot, en pak liever groot uit (kan ook niet anders als je langer dan een gemiddelde kerel bent, en altijd op hakken loopt),

Ik zal ook nooit een tje achter mijn naam of nick zetten, zo voel ik me niet, nooit.....
Ik vind kutje trouwens wel weer beter dan kut.

Maar lulletje natuurlijk niet, hè?!
"Doe mij maar een sapje"

*Braaaaaaaaaaaaaaak*

Maar dat van die flamingo's wisten jullie mooi niet!!!
Mannetje of ventje

Brrrrr...........
Frankly my dear, I don"t give a damn
@calvijn- ja vreeeeeselijk: als ze vragen "en, hoe is het met je mannetje" Speculief is niet een puberale bonestaak met puisten ofzo

En Speculaasje omdat Speculaas al vergeven was- meestal is het Specu geworden overigens hehe
Collegaatje en vrouwtje zijn echt vreselijk om aan te horen. Die mensen wil ik ter plekke heel hard in hun gezicht stompen.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Eigenlijk raar, want mijn 'vriendje' vind ik juist weer wél lief klinken.

Ja, ik ben heel wisselvallig.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
kutje vind ik ook belachelijk, kom op zeg, daar kan een baby doorheen dat is een enorm zwart gat, hoe eufemistisch is het om dat kutje te noemen? Dat is ook iets wat mannen bedenken omdat ze vaginaangst hebben. Iedere man is tijdens de wip (onbewust) bang dat ie z'n jodokus nooit meer terug krijgt
[quote]meds schreef op 22 juni 2008 @ 00:44:

kutje vind ik ook belachelijk, kom op zeg, daar kan een baby doorheen dat is een enorm zwart gat, hoe eufemistisch is het om dat kutje te noemen? Dat is ook iets wat mannen bedenken omdat ze vaginaangst hebben. Iedere man is tijdens de wip (onbewust) bang dat ie z'n jodokus nooit meer terug krijgt[/quote]

Nee, meer bang dat er iets raars of engs UITkomt!

Wat dan Quattro, wat dan?

Nou, gewoon, iets horror-achtigs of zo.......:) Een voorwerp, of iets wat beweegt en spartelt.

Vagina-angst lijkt me meer iets voor homo's?
quote:quattro35 schreef op 22 juni 2008 @ 01:08:

[quote]meds schreef op 22 juni 2008 @ 00:44:

kutje vind ik ook belachelijk, kom op zeg, daar kan een baby doorheen dat is een enorm zwart gat, hoe eufemistisch is het om dat kutje te noemen? Dat is ook iets wat mannen bedenken omdat ze vaginaangst hebben. Iedere man is tijdens de wip (onbewust) bang dat ie z'n jodokus nooit meer terug krijgt[/quote]

Nee, meer bang dat er iets raars of engs UITkomt!

Wat dan Quattro, wat dan?

Nou, gewoon, iets horror-achtigs of zo.......:) Een voorwerp, of iets wat beweegt en spartelt.

Vagina-angst lijkt me meer iets voor homo's?Nee hoor als jij bang bent dat er iets uitkomt (spinnen?) dan is dat ook vagina-angst, en daarom zegt iedereen kutJE om de suggestie te wekken dat het om iets kleins en onschuldigs gaat
[quote]meds schreef op 22 juni 2008 @ 01:22:

[...]

Nee hoor als jij bang bent dat er iets uitkomt (spinnen?) dan is dat ook vagina-angst, en daarom zegt iedereen kutJE om de suggestie te wekken dat het om iets kleins en onschuldigs gaat[/quote]

Bedankt voor de diagnose

Spinnen? Mmm, had ik nog niet aan gedacht.

Dat lijkt me ook een soort onbewuste angst bij seks met een zwangere vrouw: dat zo'n (ongeboren) baby-armpje dan ineens je lul vastpakt of zo. Brrrrrrrrrrrrr!

Vrouwen schijnen door alle hormonen juist veel zin in seks te hebben als ze flink zwanger zijn. Moet je als man je dan wel goed concentreren en niet teveel aan bepaalde dingen denken, anders is het met je opwinding snel gedaan schat ik zo.
quote:quattro35 schreef op 22 juni 2008 @ 01:29:

[quote]meds schreef op 22 juni 2008 @ 01:22:

[...]

Nee hoor als jij bang bent dat er iets uitkomt (spinnen?) dan is dat ook vagina-angst, en daarom zegt iedereen kutJE om de suggestie te wekken dat het om iets kleins en onschuldigs gaat[/quote]

Bedankt voor de diagnose

Spinnen? Mmm, had ik nog niet aan gedacht.

Dat lijkt me ook een soort onbewuste angst bij seks met een zwangere vrouw: dat zo'n (ongeboren) baby-armpje dan ineens je lul vastpakt of zo. Brrrrrrrrrrrrr!

Vrouwen schijnen door alle hormonen juist veel zin in seks te hebben als ze flink zwanger zijn. Moet je als man je dan wel goed concentreren en niet teveel aan bepaalde dingen denken, anders is het met je opwinding snel gedaan schat ik zo.

Vrouwen zijn altijd mega horny, hoe zwangerder hoe geiler, dat heeft gewoon een functie, door een stofje in het sperma trekt de baarmoedermond samen en kan het de weeen opwekken. Dus je wordt gewoon gebruikt door de biologie.

Dat met dat babyarmpje zal nog wel loslopen, maar verdwaalde tampons, spiraaltjes en eendebekken kunnen natuurlijk wel in aanraking komen met je pielemuis.
Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven