Verwarrend verkeersbord

23-11-2021 22:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de straat staat bij een stel parkeervakken een bord met: een blauwe P, een wegsleepsymbool, en de tekst ‘m.u.v. 22/11 16.00 - 03/12 07.00’. Er staan nog wel auto’s bij geparkeerd maar ik durfde dat niet aan.
Wat bedoelen ze nu eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Je wordt weggesleept maar niet van 22 november om 4 uur smiddags tot en met 3 december om 7 uur smorgens.

Waarschijnlijk hebben ze die parkeervakken open gegooid omdat er ergens wegwerkzaamheden zijn ofzo.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
23-11-2021 22:04
Je wordt weggesleept maar niet van 22 november om 4 uur smiddags tot en met 3 december om 7 uur smorgens.

Waarschijnlijk hebben ze die parkeervakken open gegooid omdat er ergens wegwerkzaamheden zijn ofzo.
Het waren altijd al parkeervakken. Ik sta daar als er voor de deur geen plek is. Ik vermoed dus juist dat ze bedoelen dat je er van 22/11 tot 03/12 niet mag parkeren. Ook maar 2 van de 5 plekken waren bezet, dus alleen die mensen denken dat het anders is.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-11-2021 22:08
Het waren altijd al parkeervakken. Ik sta daar als er voor de deur geen plek is. Ik vermoed dus juist dat ze bedoelen dat je er van 22/11 tot 03/12 niet mag parkeren. Ook maar 2 van de 5 plekken waren bezet, dus alleen die mensen denken dat het anders is.
Dat lijkt mij ook. Ik zou het ook lezen als 'je mag hier parkeren (het P bord is geldig) met uitzondering van die tijdsspanne, dan wordt je mogelijk weggesleept.
Alle reacties Link kopieren
Een blauw bord met een P betekent dat je er mag parkeren. M.u.v. de genoemde tijdvakken. Dan word je weggesleept.

Tenzij er P vergunninghouders staat.
Alle reacties Link kopieren
In mijn buurtje worden steeds meer parkeervakken omgetoverd tot laadplek voor een electrische auto, zou het om zoiets zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat Rooss4.0 schrijft, klopt. Alleen zou ik er ook vanuit gaan dat ze het tegenovergestelde bedoelen.

Was in mijn wijk zo met het aanleggen van wat glasvezel. Uitvoerder bloedlink in alle vroegte aan mijn voordeur: “Wat begrijpt u niet van die borden??”. Echt ik moest mij inhouden om niet te vragen “En waar denkt u dat m.u.v. voor staat?”

Edit: in mijn geval was dat eerst het P-bord. Daaronder het wegsleepbord en daaronder het kleine witte bordje met ‘m.u.v. data en tijden’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
frambozentaartje schreef:
23-11-2021 22:14
In mijn buurtje worden steeds meer parkeervakken omgetoverd tot laadplek voor een electrische auto, zou het om zoiets zijn?
Het is erg onduidelijk. Door de hele buurt lijkt het of er aan de weg gewerkt gaat worden maar ik heb nog niemand gezien.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-11-2021 22:17
Het is erg onduidelijk. Door de hele buurt lijkt het of er aan de weg gewerkt gaat worden maar ik heb nog niemand gezien.
Niets in het huis aan huis blad? Een briefje van een uitvoerder? Site van gemeente?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
23-11-2021 22:23
Niets in het huis aan huis blad? Een briefje van een uitvoerder? Site van gemeente?
Net gekeken op de gemeentesite. Er gaat gewerkt worden aan het hemelwaterriool (zijn de putten, denk ik), maar mijn straat is pas in januari aan de beurt. Ik parkeer er maar even niet, voor de zekerheid, maar waarom zetten ze niet gewoon ‘niet parkeren van dan tot dan, anders slepen we u weg’. Of een P met een kruis erdoor en de data.
Alle reacties Link kopieren
Als het altijd al parkeerplaatsen waren dan geldt nu inderdaad waarschijnlijk die wegsleepregeling.
Maar ik vind het zéér onduidelijk dus ik snap je verwarring. Soms zijn woorden beter dan symbolen.
...
Zijn er geen werkzaamheden in die straat gepland van 22 november tot 3 december? Hier zetten ze dan altijd een groot geel bord neer dat er werkzaamheden zijn gepland en je niet mag parkeren tijdens een bepaalde periode maar misschien is dat niet overal zo?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-11-2021 22:27
Net gekeken op de gemeentesite. Er gaat gewerkt worden aan het hemelwaterriool (zijn de putten, denk ik), maar mijn straat is pas in januari aan de beurt. Ik parkeer er maar even niet, voor de zekerheid, maar waarom zetten ze niet gewoon ‘niet parkeren van dan tot dan, anders slepen we u weg’. Of een P met een kruis erdoor en de data.
Of zoals in de straat van mijn zus: vuilniszak over het P-bord en een wegsleepbord ophangen. Compleet met gele (tijdelijke) kruisjes op de vakken die je niet kan/mag gebruiken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
23-11-2021 22:32
Zijn er geen werkzaamheden in die straat gepland van 22 november tot 3 december? Hier zetten ze dan altijd een groot geel bord neer dat er werkzaamheden zijn gepland en je niet mag parkeren tijdens een bepaalde periode maar misschien is dat niet overal zo?
Oh wacht, zouden ze bedoelen dat je er wel mag parkeren tussen 16 uur en 7 uur? Ik denk dat nu het kwartje valt :)
Nou, is ook geen optie dus, want ik ga hem niet om 7 uur ‘s morgens wegzetten.
Dat zou ook kunnen ja, dat je auto er wel mag staan als ze niet aan het werk zijn.
Maar soms is het wel verwarrend hoor. Hier lag de straat laatst ook open, leuk al dat zand en modder, terwijl dat eigenlijk pas later zou gebeuren. Had de gemeente de planning omgegooid omdat dat beter uitkwam.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees het zo: ze slepen je weg tenzij het tussen 16:00 tot 7:00 is op dagen van 22/11 tot en met 03/12.

En ben ik geslaagd? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wat een onduidelijkheid roept dat bord op, dat zie je hier wel. Raar zeg. Een verkeerssituatie zou altijd zó moeten zijn dat het niet op meerdere manieren uit te leggen is.

Bij ons in de buurt staat nu zo'n geel, tijdelijk bord vanwege wegwerkzaamheden met de tekst "bereikbaar voor luxe auto's". Ik snap wel wat ze bedoelen, maar eigenlijk zou mijn dik dertig jarige auto er dus niks te zoeken hebben :proud:
Alle reacties Link kopieren
Die valt op basis van de tekst op meerdere manieren te interpreteren.
Je mag er altijd parkeren behalve van 22-11 16 uur tot 3-12 7 uur.
Je mag er nooit parkeren behalve van 22-11 16 uur tot 3-12 7 uur.
Of je mag er van 22-11 tot 3-12 niet parkeren tussen 16 uur en 7 uur. Of niet van 7 uur tot 16 uur.

Ik gok op de bovenste toepassing. Misschien kun je de gemeente vragen wat ze bedoelen.
apiejapie schreef:
23-11-2021 23:21
Wat een onduidelijkheid roept dat bord op, dat zie je hier wel. Raar zeg. Een verkeerssituatie zou altijd zó moeten zijn dat het niet op meerdere manieren uit te leggen is.

Bij ons in de buurt staat nu zo'n geel, tijdelijk bord vanwege wegwerkzaamheden met de tekst "bereikbaar voor luxe auto's". Ik snap wel wat ze bedoelen, maar eigenlijk zou mijn dik dertig jarige auto er dus niks te zoeken hebben :proud:
Maar wat bedoelen ze dan met dat bord?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-11-2021 22:35
Oh wacht, zouden ze bedoelen dat je er wel mag parkeren tussen 16 uur en 7 uur? Ik denk dat nu het kwartje valt :)
Nou, is ook geen optie dus, want ik ga hem niet om 7 uur ‘s morgens wegzetten.
dit denk ik ook want tussen 16 u en 7 u werken ze niet. De rest van die tijd op die dagen werken ze daar dus slepen ze je af als je daar staat. na 3-12 mag je er weer gewoon staan.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens een foto van het bord. Misschien is het dan duidelijker? Plaatje zegt soms meer 😄
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-11-2021 22:27
Net gekeken op de gemeentesite. Er gaat gewerkt worden aan het hemelwaterriool (zijn de putten, denk ik), maar mijn straat is pas in januari aan de beurt.

Hemelwaterriool is inderdaad wat uit de putten wegstroomde. En ook al is jouw straat nog niet aan de buurt, dan moeten er waarschijnlijk voorbereidende werkzaamheden verricht worden. Rioolinspectie, de straat/parkeerplekken open om te zien hoe de kabels/leidingen liggen bijvoorbeeld.

Is er een meldingsapp in jullie gemeente? Hier heet hij ‘slim melden’. Ik zou dan even een foto maken en een berichtje sturen en aangeven dat het erg verwarrend is. Zij kunnen dan de aannemer benaderen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Normaal mag er dus juist wel geparkeerd worden. Ik vermoed daarom dat ze bedoelen dat de parkeervakken tussen 22/11 vanaf 's middags 16.00 tot en met 03/12 07.00 's ochtends niet gebruikt mogen worden. Vanwege werkzaamheden oid?

Maar mee eens dat het super onduidelijk is. Fotootje op de FB van de gemeente zetten wil wel eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
24-11-2021 06:43
Maar wat bedoelen ze dan met dat bord?
Ben ook benieuwd waarom luxe auto's ergens wel mogen komen en normale niet?
Alle reacties Link kopieren
toulouse74 schreef:
24-11-2021 09:57
Ben ook benieuwd waarom luxe auto's ergens wel mogen komen en normale niet?
Ja, dat is discriminatie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven