Vind jij het leven ook zo saai?

22-05-2023 21:50 53 berichten
Ik weet wel wat te doen, maar niet echt motivatie voor te doen wanneer ik tijd te veel heb. Ik vind het dan wel leuk om te daten of te spreken met vrienden en veel te drinken op de dagen dat ik vrij ben maar ik wil daarin niet overdrijven totdat ik het weer zat ben. Maar voor de rest raak ik op alles heel erg snel uitgekeken. Zelfs vakanties en al ben ik zat, het leven stelt eigenlijk helemaal niet zo veel voor allemaal. Moet ik constant op zoek gaan naar spanning om het leven leuk te houden?
Ik ben al 3 dagen vrij en dan haat ik mijn leven eigenlijk, de eerste 2 dagen heb ik wat gedaan maar vandaag niks te doen gehad en dan te lui om dingen te doen zoals schoonmaken sporten of leren, zit liever aan de terras met cocktails. Maar eigenlijk was ik al 5 maanden bijna gestopt met drinken en nu sinds 3 dagen weer begonnen en ik weet dat veel mensen uit omgeving zich ook vervelen en nu verveel ik jullie dus. Ik merk dat meer dan 1 dag vrij per week mij ook niet goed doet, dat lijkt me eigenlijk ook niet zo gezond als je leeft om te werken.
Hoe doen jullie dat als je vrij bent, knaagt het dan ook zo aan je als je niet echt dringende dingen te doen hebt en zelf moet zien te vermaken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dit een serieus topic? Ik snak naar wat meer rust in mijn leven....
Regenboog schreef:
22-05-2023 21:53
Is dit een serieus topic? Ik snak naar wat meer rust in mijn leven....
Heb ik ook gehad als ik er nu over na denk eigenlijk ben ik ondankbaar en moet ik er misschien maar eens anders naar gaan kijken want het kan ook anders dat ik niet eens een dag per week vrij had, zo ontevreden zijn altijd maar klagen. Dat besef ik niet.
Heb je geen hobby's waar je blij van wordt?

Ik herken het eigenlijk niet, maar zit wellicht in een andere fase met gezin en drukke baan (en erg weinig tijd).
socie wijzigde dit bericht op 22-05-2023 21:57
57.21% gewijzigd
Mja saai, ik vind het leven vooral kut eigenlijk
Ik geloof dat ik me nog nooit heb verveeld. Heb je geen hobbies dan?!
First world problems
I wanna live my life with the volume full!
Je klinkt doelloos, ga doelen stellen. Ga vrijwilligerswerk doen, of een studie, of een taal leren of een instrument, ergens voor sparen, iets moois maken, sporten, jezelf ontwikkelen.... Niet kansloos zuipen in ieder geval.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Ik heb 1,5 dag in de week vrij. En dat vind ik heerlijk en precies genoeg. Ik verveel me dan niet. Combi van huishouden, boodschappen, even chillen (forummen, op mn telefoon kijken), sporten, wandelen, kinderen na schooltijd thuis.

Maar ben ook wel eens 3 dagen per week vrij geweest (dus werkte er maar 2) en dan kon ik me soms best wel klein beetje vervelen. Zeker in de winter met slecht weer.

In vakanties kan ik me ook wel eens wat vervelen hoor. Niet in de zomervakantie, dan zeker niet. Maar kerstvakantie met slecht weer, weinig plannen.. dan is het niet dat ik tig dingen wil doen ofzo.

Maar saai vind ik het leven zeker niet.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 23-05-2023 07:18
3.31% gewijzigd
Misschien komt dat omdat je op grotere belangrijkere dingen zit te wachten dan wat nu je deel is? Dat het ware nog moet komen? Dat het allemaal van buiten naar je toe moet komen?
Dan moet het maar zoals het kan
Doe jezelf een gigantisch plezier en ga vrijwilligerswerk doen.

En misschien voor alle zekerheid een rondje langs de huisarts om een mogelijke depressie uit te sluiten.
Doordat je weer gevallen bent voor Koning Alcohol voel je je vermoedelijk totaal slap, waardeloos en ongemotiveerd, terwijl die glazen je niet brachten waar je op hoopte.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik vind er niks saais aan. Leuke dingen als festivals staan tegenover een dementerende schoonvader met alle zorgen die erbij horen.
Hard werken, op zijn tijd uit de band springen en dan een dag of wat heerlijk niksen.
Ben je nu ook nog onder invloed van alcohol?
Ik werk gewoon full time en doe daarnaast een studie en heb genoeg te doen. Het is alleen dat ik nu ineens meer vrij heb normaliter deed ik dan uit mezelf aan meer verplichtingen mee maar nu dus bewust gedacht even rust voordat ik een burn out op loop.

Ik realiseer me dat ik eigenlijk alles heb wat ik wenste en nu snak ik weer naar liefde, het is gewoon nooit goed. Dat is het denk ik meer. Na de eerste reactie had ik het eigenlijk al door.

Ik weet niet moet gewoon mezelf aan zetten om op de dagen dat ik vrij ben wat actiever te zijn want van 1 dag heel de tijd thuis zitten is niet goed al ben ik er even op uit gegaan, heb ik even gezeten met een vriendin, boodschappen gedaan gekookt schoon gemaakt wat administratie. Geen voldoening dat is het. Al was ik even uurtje gaan sporten denk ik dat dat me goed had gedaan.

Ik moet weer gaan focussen op mijn doelen inderdaad.

Ben alweer van de verveling genezen door jullie dus dank daarvoor.

Ik ga vanaf morgen ook weer intensief sporten elke dag en nee ben hartstikke nuchter.
Tulpje22 schreef:
22-05-2023 22:02
Maar ben ook wel eens 3 dagen per week vrij geweest (dus werkte er maar 2) en dan kon ik me soms best wel klein beetje vervelen. Zeker in de winter met slecht weer.
Als je 2 dagen werkt, heb je er toch 5 vrij? :idee: Of noem je het alleen vrij als er verder niemand thuis is (dan heb ik nooit vrij).
Je schrijft een beetje van de hak op de tak, vandaar mijn vraag.
Het lijkt juist dat je enorm druk bent met een fulltime baan en een studie ernaast. Dan sta je altijd 'aan' en is het misschien ook lastig om tot rust te komen in je vrije tijd?
Ja, ik kan amper nog lopen of fietsen, kan niets meer plannen, hele dagen pijn, niks meer kunnen onthouden, niet kunnen werken, waarschijnlijk nooit meer. Als ik toch eigenwijs wat ga doen heb ik daar weken straf voor met meer pijn en gedoe met hoofd.

Saai en kut. Alles is zeer pijnlijk, word ook steeds een beetje erger, tot ik dood ga. En dat kan nog wel eens zomaar 35-40-45 jaar zijn. Want ik heb kinderen en voor hen gaan we maar weer door.

Ik snap dat beetje flauw is, maar count your blessings.
Jaja.
BeYou schreef:
22-05-2023 22:13
Ik werk gewoon full time en doe daarnaast een studie en heb genoeg te doen. Het is alleen dat ik nu ineens meer vrij heb normaliter deed ik dan uit mezelf aan meer verplichtingen mee maar nu dus bewust gedacht even rust voordat ik een burn out op loop.

Ik realiseer me dat ik eigenlijk alles heb wat ik wenste en nu snak ik weer naar liefde, het is gewoon nooit goed. Dat is het denk ik meer. Na de eerste reactie had ik het eigenlijk al door.

Ik weet niet moet gewoon mezelf aan zetten om op de dagen dat ik vrij ben wat actiever te zijn want van 1 dag heel de tijd thuis zitten is niet goed al ben ik er even op uit gegaan, heb ik even gezeten met een vriendin, boodschappen gedaan gekookt schoon gemaakt wat administratie. Geen voldoening dat is het. Al was ik even uurtje gaan sporten denk ik dat dat me goed had gedaan.

Ik moet weer gaan focussen op mijn doelen inderdaad.

Ben alweer van de verveling genezen door jullie dus dank daarvoor.

Ik ga vanaf morgen ook weer intensief sporten elke dag en nee ben hartstikke nuchter.
Klinkt alsof veel gewoon saai omdat je dopamine te weinig hebt, ooit op add/adhd getest ofzo?
Jaja.
fairy1 schreef:
22-05-2023 22:24
Je schrijft een beetje van de hak op de tak, vandaar mijn vraag.
Het lijkt juist dat je enorm druk bent met een fulltime baan en een studie ernaast. Dan sta je altijd 'aan' en is het misschien ook lastig om tot rust te komen in je vrije tijd?
Ja ik kan sowieso moeilijk rusten en daar van genieten. Een wellness vind ik bijv heerlijk maar zit ik ook de tijd van uit. Ik weet van mezelf dus dat ik actiever moet zijn maar wanneer ik dat niet doe dan ben ik mezelf tegen aan t zitten. Ik denk dat ik meer die rust moet omarmen maar ik heb ook wel stress want ik moet weer een leuke stage plek vinden in september en heb nog niks gevonden maar ook dus niet echt actief gezocht. Voor de rest loop ik redelijk bij maar ben ik nog aan t weglopen voor andere verplichtingen. Ik heb bijv binnenkort deadline ook voor school dus genoeg dingen te doen. Ik ben eigenlijk voor niks aan t klagen dus.
Zoals iemand zei first world problems want ben wel tevreden maar zou wel liever miljonair zijn zodat ik echt elke dag zo veel kon uitgeven zoals ik wilde. En geen zorgen dat ik moet blijven sparen. Heb nu bijna alles wel maar het kan nog beter want ik maak me druk nog want ben afhankelijk van werk. Dus heb nog wel een lange weg te gaan als ik kijk naar waar ik heen wil en zou iedere dag moeten denken en werken hoe ik nog meer geld zou kunnen verdienen en een toplichaam en conditie moeten hebben.
LuciFee2023 schreef:
22-05-2023 22:25
Klinkt alsof veel gewoon saai omdat je dopamine te weinig hebt, ooit op add/adhd getest ofzo?
Ik heb adhd vast gesteld gekregen maar heb heel lang gewacht om daar achter aan te gaan. Heb wel wat zelf geslikt daarnaast maar ben gestopt met kopen ermee en nu wacht ik op dat proces. Heb vandaag wel t een en ander afgehandeld waardoor ik denk wel binnenkort medicatie ga krijgen.
IK herken het wel wat en ik noem dat onderspanning, het omgekeerde van overspanning. Op dagen dat ik niks te doen heb moét ik van de bank af anders verzandt ik in nikserigheid met het bijbehorende rotgevoel. Stofzuigen helpt al of gewoon even naar het winkelcentrum op de fiets voor een ditje en een datje.

Voor mij is het altijd een op de loer liggend dingetje. Gelukkig is er prima iets aan te doen.
.
BeYou schreef:
22-05-2023 22:32
Ik heb adhd vast gesteld gekregen maar heb heel lang gewacht om daar achter aan te gaan. Heb wel wat zelf geslikt daarnaast maar ben gestopt met kopen ermee en nu wacht ik op dat proces. Heb vandaag wel t een en ander afgehandeld waardoor ik denk wel binnenkort medicatie ga krijgen.
Ha, hopelijk ben je snel aan de beurt en vind je snel de juiste meds en dosis. Kan je leven zoveel minder saai maken. En wat betere focus.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
22-05-2023 22:25
Ja, ik kan amper nog lopen of fietsen, kan niets meer plannen, hele dagen pijn, niks meer kunnen onthouden, niet kunnen werken, waarschijnlijk nooit meer. Als ik toch eigenwijs wat ga doen heb ik daar weken straf voor met meer pijn en gedoe met hoofd.

Saai en kut. Alles is zeer pijnlijk, word ook steeds een beetje erger, tot ik dood ga. En dat kan nog wel eens zomaar 35-40-45 jaar zijn. Want ik heb kinderen en voor hen gaan we maar weer door.

Ik snap dat beetje flauw is, maar count your blessings.
Niks flauws aan
Pittig voor je
Tulpje22 schreef:
22-05-2023 22:02
Ik heb 1,5 dag in de week vrij. En dat vind ik heerlijk en precies genoeg. Ik verveel me dan niet. Combi van huishouden, boodschappen, even chillen (forummen, op mn telefoon kijken), sporten, wandelen, kinderen na schooltijd thuis.

In vakanties kan ik me ook wel eens wat vervelen hoor. Niet in de zomervakantie, dan zeker niet. Maar kerstvakantie met slecht weer, weinig plannen.. dan is het niet dat ik tig dingen wil doen ofzo.

Hoeveel dagen zitten er in een week bij jou?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven