Vind jij het leven ook zo saai?

22-05-2023 21:50 53 berichten
Ik weet wel wat te doen, maar niet echt motivatie voor te doen wanneer ik tijd te veel heb. Ik vind het dan wel leuk om te daten of te spreken met vrienden en veel te drinken op de dagen dat ik vrij ben maar ik wil daarin niet overdrijven totdat ik het weer zat ben. Maar voor de rest raak ik op alles heel erg snel uitgekeken. Zelfs vakanties en al ben ik zat, het leven stelt eigenlijk helemaal niet zo veel voor allemaal. Moet ik constant op zoek gaan naar spanning om het leven leuk te houden?
Ik ben al 3 dagen vrij en dan haat ik mijn leven eigenlijk, de eerste 2 dagen heb ik wat gedaan maar vandaag niks te doen gehad en dan te lui om dingen te doen zoals schoonmaken sporten of leren, zit liever aan de terras met cocktails. Maar eigenlijk was ik al 5 maanden bijna gestopt met drinken en nu sinds 3 dagen weer begonnen en ik weet dat veel mensen uit omgeving zich ook vervelen en nu verveel ik jullie dus. Ik merk dat meer dan 1 dag vrij per week mij ook niet goed doet, dat lijkt me eigenlijk ook niet zo gezond als je leeft om te werken.
Hoe doen jullie dat als je vrij bent, knaagt het dan ook zo aan je als je niet echt dringende dingen te doen hebt en zelf moet zien te vermaken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms zit ik te denken en te malen.
Dan zie ik de mensheid als een groep mieren.
De hele dag bezig met werken.
Werken voor anderen. Want je krijgt wel loon, maar dat moet je ook weer uitgeven. Ze maken het zo dat je net iets meer verdient, zodat je er leuke dingen van kunt doen en dénkt dat vrijheid hebt.
Die heb je niet.
Je mag b.v. niet wonen waar je wil. Terwijl de aarde eigenlijk van niemand is. Of juist van iedereen.
Als ik naar spanje zou gaan en daar gewoon op een stukje land zou gaan wonen, dan mag dat niet.
Want dat is van iemand. Hoedan?
Je mag zus niet, je mag zuur niet, je moet dit, je moet dat.
Intussen worden we steeds meer in de gaten gehouden.
Door de overheid (ja, soms vrees ik dat die wappies toch ergens een beetje gelijk hebben).
Overal hangen cameta's. Alle digitale stappen, alle gesprekken via telefoon, alles kunnen ze in de gaten houden (niet dat ik iets te verbergen heb hoor).
AI beangstigd mij ook.
En dan denk ik: ik wil gewoon naar een dorpje, zelfvoorzienend, bakkertje, slagertje, zelf groente verbouwen enz. En geen internet!
Maar dat gaat niet. Die vrijheid hebben we niet. Dat mogen we niet (van wie???).
We zijn immers werkmieren.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Pfff het leven is echt saai. Heb nu obsessie met gezelschap

Ik wil constant mijn ei kwijt en niet iedereen is altijd beschikbaar, diegene die me een gerust gevoel geven dan nadat ik met dingen in mijn hoofd onnodig zit en weg moet

En wat is alleen leven saai zeg, terwijl ik hier altijd naar verlangde vind ik het nu tien keer niks aan meer. Heb liever dat iemand me opwacht en dan heel de nacht kunnen lullen en me een beetje in t gareel kunnen houden t liefst
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm nee geen herkenning.

Na werk, gezin, tuin, schoonmaken, koken, familie, vrienden en sporten (moet wegens klachten na ongelukken om mijn werk/schoonmaak/gezin te kunnen doen) is er eigenlijk nooit tijd structureel voor iets. Die paar uurtjes breng ik het liefst alleen en in volledige stilte door. Mijn hobbies liggen al een paar jaar stof te verzamelen.

Is het niet gewoon dat je tot niks komt omdat je geen druk vanuit je agenda hebt? En weer beginnen met drinken zal het ook geen goed doen.

Jareen geleden heb ik een paar maanden zonder werk gezeten. Toen heb ik alle sin huis op de kop gehad en schoongemaakt en opgeruimd. Daarna heb ik fotoboeken besteld en allerlei klussen die bleven liggen gedaan. Ik ontbeet elke dag om half 8 (tegelijk met mijn man) en na het opruimen van de onbijt spullen ging ik eerst een rondje wandelen. En na de lunch ging ik ook wandelen of sporten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven