Viva forummers

12-12-2012 15:13 1176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij in de korte tijd dat ik hierop het forum ziet op, dat er hier veel forummers zijn die heel begaan zijn met TO's, goede en minder goede adviezen geven en echt proberen mensen te helpen.

Maar het valt me ook op dat er veelal vaak snel tot een conclusie word overgegaan en er best harde woorden worden gebruikt. Voorbeelden van gedragingen, fouten, gewoonten etc. worden in de ogen van vooral de doorgewinterde forummer vanuit mijn perspectief vrij snel beantwoord met woorden als; 'extreem', 'absurd' etc.etc..

Ik vraag mij af: Hoe denkt menig forummer over de reacties van zijn of haar medeforummer?

***Dit is een topic dat serieus bedoeld was. Met de nadruk op WAS. De doorgewinterder forummer heeft er met zijn belachelijke reacties een groot circus van gemaakt helaas.
quote:friezinnetje schreef op 12 december 2012 @ 21:53:

[...]

Jij?? Nee toch?

Egwel.

Heb je me ooit kunnen betrappen op onterecht zeiken?
quote:piepjepiep schreef op 12 december 2012 @ 21:52:

[...]

Nee, ik vind het hier niet net zoals in het echte leven. In het echte leven zouden er veel meer verschillende mensen op het forum zitten, mensen gewezen worden op het schaamteloosheid, hun kortzichtigheid, de grote mond, die op het forum altijd groter lijkt de zijn dan in het werkelijke leven. Er zouden minder reacties zijn, die allemaal op elkaar lijken. Meer nuance.Nog meer verschillende mensen?? Dat kan niet, echt alles zit hier, tot aan trollen toe. En ik denk echt dat je niet alles leest, herken het helemaal niet
quote:Chartreuse schreef op 12 december 2012 @ 16:06:

In afwachting van de terugkeer van TO in dit topic, ben ik zo vrij geweest even te loepen.

Moet eerlijk zeggen dat TO niet overloopt van de gezelligheid, meelevendheid en invoelendheid (? is dat überhaupt een woord?). Van mij mag ze hoor, maar ik snap de behoefte niet zo om anderen de maat te nemen als het gaat om forumgedrag als je zelf ook nogal van de botte bijl bent zeg maar. Doet ook geen wonderen voor je geloofwaardigheid.Dat weet jij als Piepjepiep geleerde natuurlijk erg goed.
quote:bammetjebamie schreef op 12 december 2012 @ 21:54:

[...]

Egwel.

Heb je me ooit kunnen betrappen op onterecht zeiken?ja

nee

ik weet het niet hoor, voordat ik weet ben ik een onterechte zeur
quote:piepjepiep schreef op 12 december 2012 @ 21:56:

[...]

Dat weet jij als Piepjepiep geleerde natuurlijk erg goed.Nou, ik heb ook een aantal van je reacties gelezen en die liepen nou ook niet over van vriendelijkheid
quote:piepjepiep schreef op 12 december 2012 @ 21:13:

Die zijn nog beter te lezen van het gelul van de rest die geen serieuze intenties hebben.Zeg schat, zit je tampon dwars?
Serieus Piep, ga je nu op ALLE berichten van dit topic reageren? Ben je nog wel even mee bezig denk ik zo...
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
quote:bammetjebamie schreef op 12 december 2012 @ 21:49:

[...]

Nee wij zeiken altijd terecht.
quote:friezinnetje schreef op 12 december 2012 @ 21:56:

[...]

ja

nee

ik weet het niet hoor, voordat ik weet ben ik een onterechte zeur

Kies.

Neem een standpunt in.

Heb een mening.

Daar is dit forum voor.

Voor vrouwen met... nou ja dat waar piepertje niet tegen kan dus.
quote:evelynsalt schreef op 12 december 2012 @ 16:30:

Zure veroordelende reacties van forummers op nieuwkomers die door eigen toedoen vaak in de problemen zijn gekomen en vervolgens gaan janken als ze erop aangesproken worden en daardoor oprecht goede adviezen niet willen zien omdat ze liever in hun slachtofferrol blijven zitten.

Dus.Waar gaat dit over? Weer vol aannames.
quote:piepjepiep schreef op 12 december 2012 @ 21:13:

Die zijn nog beter te lezen van het gelul van de rest die geen serieuze intenties hebben.quote:Maar het valt me ook op dat er veelal vaak (...) best harde woorden worden gebruikt.Eens!
Ga in therapie!
quote:bammetjebamie schreef op 12 december 2012 @ 22:00:

[...]

Kies.

Neem een standpunt in.

Heb een mening.

Daar is dit forum voor.

Voor vrouwen met... nou ja dat waar piepertje niet tegen kan dus.Ok, BAM. Ja dus
quote:friezinnetje schreef op 12 december 2012 @ 22:02:

[...]

Ok, BAM. Ja dus

Bewijs graag anders is het onterecht gezeik en daar ging het nou net over.

Toch...? Ik vind het zo'n zinloze discussie dat ik de draad kwijt ben.
quote:piepjepiep schreef op 12 december 2012 @ 20:34:

[...]

Piep.Ja ik hoor een piep!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:dubiootje schreef op 12 december 2012 @ 22:01:

[...]

[...]

Eens!Ik ook!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:bammetjebamie schreef op 12 december 2012 @ 22:04:

[...]

Bewijs graag anders is het onterecht gezeik en daar ging het nou net over.

Toch...? Ik vind het zo'n zinloze discussie dat ik de draad kwijt ben.Wat was de vraag ook al weer?
Duodecimootje waarmee ben ik het eigenlijk eens?

*grappig wat de spellingscontrole van jouw nick maakt! *
quote:Eleonora schreef op 12 december 2012 @ 17:36:

[...]

Dat hangt helemaal van het topic af. Ik verbaas me ook over van alles hier maar dat doe ik live ook.

Als iets 'anders is dan anders' en je telt dat op bij het feit dat mensen misschien makkelijker stellig hun mening geven over iets als ze er een ander niet bij in de ogen kijken, dan vind ik het op dit forum er meestal nog zeer redelijk aan toe gaan.

Ik vind dat je nauwelijks kunt spreken van hoe er in het algemeen wordt gereageerd. Meestal wordt de toon gezet door de eerste reacties maar het komt ook voor dat een vaak gehoorde mening na verloop van tijd veranderd in een hele andere, als er mensen blijven reageren.

Het hangt ook van de pijler af. Op psyche is men doorgaans milder met elkaar dan op actueel bijvoorbeeld.

Is het ook niet een kwestie van wennen? Voor jou als nieuw forumlid? Ik moest eerst ook wel inkomen weet ik nog in het begin en ik schrok me wel eens rot van de directheid van de reacties maar dat was ik na een tijdje helemaal gewend.

Misschien is dat voor jou ook zo?Ik denk niet dat het een kwestie van wennen is. Niet alles hoeft normaal bevonden te worden na verloop van tijd door er alleen maar even aan te moeten wennen. Sommige reacties zijn en blijven gewoon niet ok. Op het forum niet en daarvoor in het echte leven ook niet.
En áltijd maar dan ook áltijd reageert de TO hetzelfde. Worden boos, gaan schelden etc.

Hoe komt het toch dat er nooit iemand tussen zit die de humor er wel van inziet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:friezinnetje schreef op 12 december 2012 @ 22:05:

[...]

Wat was de vraag ook al weer?Geen idee.
quote:Enn schreef op 12 december 2012 @ 22:04:

[...]

Ja ik hoor een piep!Moet je even langs gaan bij Schoonenberg. Kijken ze de boel even na, misschien een kwestie van een nieuw batterijtje of even wat aandraaien? Ben je ook weer van je piep af.
Maar als je t niet ok vindt kan je diegene daar direkt op aanspreken toch?
quote:bammetjebamie schreef op 12 december 2012 @ 22:07:

[...]

Geen idee.wat zeur je dan?
quote:Chartreuse schreef op 12 december 2012 @ 22:07:

[...]

Moet je even langs gaan bij Schoonenberg. Kijken ze de boel even na, misschien een kwestie van een nieuw batterijtje of even wat aandraaien? Ben je ook weer van je piep af.Is dat duur? Ik moet ook al een nieuw gebit.
quote:Nouschi schreef op 12 december 2012 @ 22:06:

En áltijd maar dan ook áltijd reageert de TO hetzelfde. Worden boos, gaan schelden etc.

Hoe komt het toch dat er nooit iemand tussen zit die de humor er wel van inziet?Die openen geen topics daarover Nouschi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven