Viva mods, het is tijd voor excuses

maandag 28 oktober 2019 om 06:04
Gisteren plaatste Meds een mooie OP over hoe het forum verloedert; dat je hier alleen nog maar met 38 add blockers kan forummen als je het enigszins openbaar wil doen omdat de liters sperma en de dildo's anders van je scherm af springen.
En dat dat niet alleen onhandig is, maar dat dat ook iets heel fundamenteels zegt over het vrouwbeeld dat viva uit wil dragen. Een vrouwbeeld waarin zij, en ik en anderen ook, ons niet herkennen. Waar de vrouw weer het poppetje is, en zo geil mogelijke stukjes typt, maar werkelijk interessante vrouw-gerelateerde onderwerpen geen plaats of ruimte krijgen.
En dat voor een merk dat zich ooit profileerde als 'voor vrouwen met een mening'.
Op dat topic werd door viva gereageerd met een ban voor Meds en een grote censuur actie. Ik weet nie hoe veel topics en posts er gisteren gewist zijn maar de mods moeten er zowat een muisarm van hebben.
SCHANDE viva. Het is tijd voor excuses: aan de lezers, aan de forummers, en natuurlijk aan meds. Ik wil het hier helemaal niet over meds persoonlijk hebbben, het gaat er om dat het faliekant de plank misslaat als een actieve forummer die een compleet gerechtvaardigde kritiek uit zo het zwijgen opgelegd wordt. We forummen toch niet in China?!
Het kán ook geen nieuwe kritiek zijn voor viva, want al zó vaak is er door mij en door anderen over dit onderwerp geklaagd.
Het modereren wat gisteren gebeurde toont een grote incompetentie. Maakt niet uit, kan een keer gebeuren. Op zondagavond is het vast bij jullie niet alle hens aan dek en diegene die er zat heeft een compleet verkeerde inschatting gemaakt. Maar: nu is het maandag.
Tijd voor een nieuwe reactie, een schone lei en een goed gesprek. Want wat zou ik dat graag eens met jullie aan gaan moderators van viva. En dan niet via de mail, maar gewoon hier, open en bloot, op het forum. Over wat het forum is, wat wij er willen lezen en schrijven en wat jullie er van aan het maken zijn, met alle rare 'op de man' regeltjes en liters sperma in de columns ernaast.
Ik hoop dat dat kan.
En dat dat niet alleen onhandig is, maar dat dat ook iets heel fundamenteels zegt over het vrouwbeeld dat viva uit wil dragen. Een vrouwbeeld waarin zij, en ik en anderen ook, ons niet herkennen. Waar de vrouw weer het poppetje is, en zo geil mogelijke stukjes typt, maar werkelijk interessante vrouw-gerelateerde onderwerpen geen plaats of ruimte krijgen.
En dat voor een merk dat zich ooit profileerde als 'voor vrouwen met een mening'.
Op dat topic werd door viva gereageerd met een ban voor Meds en een grote censuur actie. Ik weet nie hoe veel topics en posts er gisteren gewist zijn maar de mods moeten er zowat een muisarm van hebben.
SCHANDE viva. Het is tijd voor excuses: aan de lezers, aan de forummers, en natuurlijk aan meds. Ik wil het hier helemaal niet over meds persoonlijk hebbben, het gaat er om dat het faliekant de plank misslaat als een actieve forummer die een compleet gerechtvaardigde kritiek uit zo het zwijgen opgelegd wordt. We forummen toch niet in China?!
Het kán ook geen nieuwe kritiek zijn voor viva, want al zó vaak is er door mij en door anderen over dit onderwerp geklaagd.
Het modereren wat gisteren gebeurde toont een grote incompetentie. Maakt niet uit, kan een keer gebeuren. Op zondagavond is het vast bij jullie niet alle hens aan dek en diegene die er zat heeft een compleet verkeerde inschatting gemaakt. Maar: nu is het maandag.
Tijd voor een nieuwe reactie, een schone lei en een goed gesprek. Want wat zou ik dat graag eens met jullie aan gaan moderators van viva. En dan niet via de mail, maar gewoon hier, open en bloot, op het forum. Over wat het forum is, wat wij er willen lezen en schrijven en wat jullie er van aan het maken zijn, met alle rare 'op de man' regeltjes en liters sperma in de columns ernaast.
Ik hoop dat dat kan.

donderdag 31 oktober 2019 om 14:10
Het integriteitsprobleem dat de beheerder van dit forum censureert en de TO bant als ze de inhoud van een topic niet aan staat. Dat staat dus los van de inhoud van het topic, maar gaat over de integriteit van de beheerder van dit forum.

donderdag 31 oktober 2019 om 14:24

donderdag 31 oktober 2019 om 15:06
Nee inderdaad. Het is al heeel lang een herhaling van zetten. Ieder onderwerp is al 300x herkauwd.Fitcross schreef: ↑31-10-2019 09:38Klopt helemaal. Ik ben met zwangerschapsverlof waardoor ik hier kan schrijven en ook de onderwerpen nu wat interessanter vind.
Als je ‘actieve topics’ aanklikt dan zie je bepaald geen verheffende onderwerpen of interesses van deze oh zo geëmancipeerde vrouwen die zich zo druk maken om het vrouwbeeld.
Volgens mij zet Fleur gewoon alle actieve topictitels onder elkaar, plakt er wat voegwoorden tussen en klaar is haar column.![]()
Met telkens nieuwe spelers.
Vandaar ook deze cruisade, denk ik.
Even wat reuring op het o zo rustige forum. Het houdt je weer 2 dagen van de straat

donderdag 31 oktober 2019 om 15:13
Je slaat nu wel een beetje door, Shifty. Dit is geen kwestie van machtsmisbruik en zeker niet van fascisme! Maar het zelf willen bepalen wat men al dan niet toelaat in zijn/haar huis. Het is hier nog altijd zo, dat we te gast zijn en dat wij ons als zodanig dienen te gedragen. Als de beheerder bepaalde zaken hier niet besproken wenst te hebben, dan hebben wij ons daar gewoon naar te voegen. Als jij bijvoorbeeld niet wil dat er in jouw huis gerookt wordt, wie ben ik dan om als gast toch te willen roken in jouw huis? Als ik dan toch wil roken, ga ik dat ergens anders doen, waar het wel is toegestaan. Als ik toch in jouw huis ga roken, dan gooi je me er toch uit? Kom op, Shifty. Meestal ben ik het wel aardig met je eens, maar hier sla je de plank toch echt mis.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2019 15:34
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
21.40% gewijzigd
donderdag 31 oktober 2019 om 15:19
Wat is er schandalig aan?Boogschutter10 schreef: ↑31-10-2019 14:24Schandalige reactie.
En: voeg dan ook de daad bij het woord en zeg je account op als je vindt dat hier sprake is van een 'fascistisch forumbeheer'.
Fascisme is een (politieke) ideologie waarin één persoon alle macht heeft. Democratie past er absoluut niet bij. Er zijn wel parallellen met hoe het er hier aan toe gaat - en ook verschillen, want op nationalisme heb ik de mods dan nog weer niet kunnen betrappen

Iemand fascist noemen, betekent niet dat je stelt dat hij een racist is die uit is op massamoord, mocht dat je bezwaar zijn.
donderdag 31 oktober 2019 om 15:20
De vergelijking met gasten gaat mank. Viva heeft de gebruikers net zo hard nodig als de gebruikers het forum. Of eigenlijk, harder. Die gebruikers overleven wel zonder forum. Andersom wordt lastiger.Wilhetnietweten schreef: ↑31-10-2019 15:13Je slaat nu wel een beetje door, Shifty. Dit is geen kwestie van machtsmisbruik en zeker niet van fascisme! Maar het zelf willen bepalen wat men al dan niet toelaat in zijn/haar huis. Het is hier nog altijd zo, dat we te gast zijn en dat wij ons als zodanig dienen te gedragen. Als de beheerder bepaalde zaken hier niet besproken wenst te hebben, dan hebben wij ons daar gewoon naar te voegen. Als jij bijvoorbeeld niet wil dat er in jouw huis gerookt wordt, wie ben ik dan om als gast toch te willen roken in jouw huis? Als ik dan toch wil roken, ga ik dat ergens anders doen, waar het wel is toegestaan. Als ik toch in jouw huis ga roken, dan gooi je me er toch uit? Kom op, Shifty. Meestal ben ik het wel aardig met je eens, maar hier sla je de plank toch echt mis.

donderdag 31 oktober 2019 om 15:30
Wat een vreemd beeld heb jij van een forum als VF. Denk je werkelijk dat VF bestaan had zonder Sanoma? De content van dit forum levert niks op hoor, het enige wat hier wat oplevert, zijn de advertenties en het klikken naar andere sites. Je moet het meer zien als een soort service. En dus gaat de vergelijking zeker niet mank.
En dan nog, VF heeft alle recht om te bepalen wat ze wel of niet op het forum toelaten. Ik schrijf mee op andere (veel grotere) fora en ik ken geen enkel forum waar geen regels zijn en/of beperkingen op wat geschreven mag worden.

donderdag 31 oktober 2019 om 15:30
Wilhetnietweten schreef: ↑31-10-2019 15:13Je slaat nu wel een beetje door, Shifty. Dit is geen kwestie van machtsmisbruik en zeker niet van fascisme! Maar het zelf willen bepalen wat men al dan niet toelaat in zijn/haar huis. Het is hier nog altijd zo, dat we te gast zijn en dat wij ons als zodanig dienen te gedragen. Als de beheerder bepaalde zaken hier niet besproken wenst te hebben, dan hebben wij ons daar gewoon naar te voegen. Als jij bijvoorbeeld niet wil dat er in jouw huis gerookt wordt, wie ben ik dan om als gast toch te willen roken in jouw huis? Als ik dan toch wil roken, ga ik dat ergens anders doen, waar het wel is toegestaan. Als ik toch in jouw huis ga roken, dan gooi je me er toch uit? Kom op, Shifty. Meestal ben ik het wel aardig met je eens, maar hier sla je de plank toch echt mis.
Het is gewoon een basisprincipe hoe je in dit soort verhoudingen met elkaar om gaat. Dit is niet een woning van iemand waar je te gast bent; dit een open discussieplatform. Dit is een hele andere verhouding. Machtsmisbruik is altijd het resultaat van een scheve verhouding en het misbruiken daarvan. Een persoon die bij een persoon op bezoek gaat is geen scheve verhouding. Maar als de badmeester jou het zwembad uit stuurt omdat jij een opmerking maakt over de koude douches dan is er sprake van een scheven verhouding en van machtsmisbruik.

donderdag 31 oktober 2019 om 15:34
Nee, omdat het van Viva is en zij hebben het voor het zeggen. Wij niet. Niks openbaar, jij betaalt niet voor de servers, jouw naam staat niet op dit forum als eigenaar. Viva forum is niet Shifty-forum. Jij hebt hier geen bal te vertellen.
Trein is openbaar vervoer. Jij misdraagt je tegenover een NS-conducteur, die belt 2 van die ordehandhavers die jou uit de trein halen en je een reisverbod geven. Jij boos want het is 'openbaar' vervoer.
Nee. Het is de trein van de NS. Het is het forum van Viva.
Mijn hemel, hoe moeilijk kan het zijn....
donderdag 31 oktober 2019 om 15:35
Nee, dit is een discussieplatform, waar je gebonden bent aan regels. Als je de regels overtreedt, volgt er een waarschuwing/sanctie. Jouw vergelijking met de koude douche gaat mank. Maar als de regels van het zwembad zijn, dat er alleen koud kan worden gedoucht, en je zeurt dan steeds over dat "beleid", kun je verwachten dat je het zwembad een keer wordt uitgezet.SHIFTY schreef: ↑31-10-2019 15:30Het is gewoon een basisprincipe hoe je in dit soort verhoudingen met elkaar om gaat. Dit is niet een woning van iemand waar je te gast bent; dit een open discussieplatform. Dit is een hele andere verhouding. Machtsmisbruik is altijd het resultaat van een scheve verhouding en het misbruiken daarvan. Een persoon die bij een persoon op bezoek gaat is geen scheve verhouding. Maar als de badmeester jou het zwembad uit stuurt omdat jij een opmerking maakt over de koude douches dan is er sprake van een scheven verhouding en van machtsmisbruik.
donderdag 31 oktober 2019 om 15:36
Dat is echt helemaal niet wat ik schrijf. Ik schrijf dat het forum niet kan bestaan zonder gebruikers . Mijn huis blijft wel staan hoor, zonder gasten.Wilhetnietweten schreef: ↑31-10-2019 15:30Wat een vreemd beeld heb jij van een forum als VF. Denk je werkelijk dat VF bestaan had zonder Sanoma? De content van dit forum levert niks op hoor, het enige wat hier wat oplevert, zijn de advertenties en het klikken naar andere sites. Je moet het meer zien als een soort service. En dus gaat de vergelijking zeker niet mank.
En dan nog, VF heeft alle recht om te bepalen wat ze wel of niet op het forum toelaten. Ik schrijf mee op andere (veel grotere) fora en ik ken geen enkel forum waar geen regels zijn en/of beperkingen op wat geschreven mag worden.
En zoals je zelf al schrijft; het forum levert advertentie-inkomsten op. Het is een bron van inkomsten, geen service. En die adverteerders zijn heel snel weg als er geen gebruikers meer zijn. Of als het forumbeheer het al te bont maakt - dat gebeurde bij GeenStijl.

donderdag 31 oktober 2019 om 15:37
RamsayStreet schreef: ↑31-10-2019 15:34Nee, omdat het van Viva is en zij hebben het voor het zeggen. Wij niet. Niks openbaar, jij betaalt niet voor de servers, jouw naam staat niet op dit forum als eigenaar. Viva forum is niet Shifty-forum. Jij hebt hier geen bal te vertellen.
Trein is openbaar vervoer. Jij misdraagt je tegenover een NS-conducteur, die belt 2 van die ordehandhavers die jou uit de trein halen en je een reisverbod geven. Jij boos want het is 'openbaar' vervoer.
Nee. Het is de trein van de NS. Het is het forum van Viva.
Mijn hemel, hoe moeilijk kan het zijn....
Nee daar klopt echt niks van. Het gaat om integer om gaan met een ongelijke positie. Als een conducteur jou uit de trein gooit omdat je klaagt omdat de trein vertraging heeft dan vind je dat ook niet het goed recht van die conducteur. Dan denk je ook niet; nou ik ga wel met de fiets, tis zijn trein tenslotte.

donderdag 31 oktober 2019 om 15:38
Wilhetnietweten schreef: ↑31-10-2019 15:35Nee, dit is een discussieplatform, waar je gebonden bent aan regels. Als je de regels overtreedt, volgt er een waarschuwing/sanctie. Jouw vergelijking met de koude douche gaat mank. Maar als de regels van het zwembad zijn, dat er alleen koud kan worden gedoucht, en je zeurt dan steeds over dat "beleid", kun je verwachten dat je het zwembad een keer wordt uitgezet.
Nee, want zeuren is niet tegen de regels. Jij vindt het ook niet prima als je ergens uit wordt gezet als je het ergens een keer niet mee eens bent.

donderdag 31 oktober 2019 om 15:39
Nou, nee. Dat geldt niet voor iedereen. Ik zie in de Napraat mensen gifjes posten met 'I' ve got nowhere else to go'.

donderdag 31 oktober 2019 om 15:40
...en ondertussen sterven er op deze wereld mensen de hongerdood, worden er bloedige aanslagen gepleegd, stijgt de wereldtemperatuur elk jaar een beetje meer, moeten hele gezinnen huis en haard ontvluchten wegens oorlog en zijn ze nergens welkom, slaan doorgesnoven jongens onschuldige mensen van hun scooter om die inclusief telefoon en sportschoenen te jatten, brandt half Californië af, bereidt de bodem in Groningen zich voor op een volgende beving waarbij er nog meer scheuren in nog meer huizen springen, zijn we nog steeds niet uit de zwartepietendiscussie, wordt er in Amsterdam weer iemand geliquideerd, dreigt er wereldwijd varkenspest, zit opa al maandenlang te wachten op zijn rijbewijs, twittert Trump zich lamme vingertjes, weten we niet wat we met Syrische spijtoptanten aan moeten, slepen Brexit en Soldaat van Oranje maar door...
donderdag 31 oktober 2019 om 15:42
Nee, je begrijpt het niet. Het forum is geen gratis service waarbij de forumgebruikers de advertenties bekijken. De advertenties zijn er niet voor jou, of nauwelijks voor jou, als je actieve gebruiker bent.Wilhetnietweten schreef: ↑31-10-2019 15:30Wat een vreemd beeld heb jij van een forum als VF. Denk je werkelijk dat VF bestaan had zonder Sanoma? De content van dit forum levert niks op hoor, het enige wat hier wat oplevert, zijn de advertenties en het klikken naar andere sites. Je moet het meer zien als een soort service. En dus gaat de vergelijking zeker niet mank.
Het forum is er voor google. Het viva-forum levert geld op omdat als je met google zoekt op heel veel onderwerpen, het hoog in de lijsten komt. Google is dol op sites met zoveel content, in het Nederlands, met voortdurend updates. En al die zoekende mensen komen op een site met advertenties en wat clickbait-seks-spul, in de hoop dat ze nog een keer doorklikken.
Als forum-gebruiker wordt jou geen dienst verleend, maar ben je een gratis auteur van content. Zonder jou geen forum.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
donderdag 31 oktober 2019 om 15:43
Precies, maar dan hoeft het forum ook niet meer in de lucht worden gehouden. Ik schat zo in, dat de advertentie-inkomsten net voldoende zijn om kostendekkend te kunnen zijn. Is niet voor niks dat men hier werkt met vrijwillige moderatoren (voor zover ik weet) en met een CM die waarschijnlijk veel meer op zijn/haar bord heeft dan het VF. Het blijft gewoon staan, dat wij ons hier aan de regels hebben te houden, of je het er nu mee eens bent of niet.Eze schreef: ↑31-10-2019 15:36Dat is echt helemaal niet wat ik schrijf. Ik schrijf dat het forum niet kan bestaan zonder gebruikers . Mijn huis blijft wel staan hoor, zonder gasten.
En zoals je zelf al schrijft; het forum levert advertentie-inkomsten op. Het is een bron van inkomsten, geen service. En die adverteerders zijn heel snel weg als er geen gebruikers meer zijn. Of als het forumbeheer het al te bont maakt - dat gebeurde bij GeenStijl.

donderdag 31 oktober 2019 om 15:43
Daarom worden er ook geen topics verwijderd.handigmetgeld schreef: ↑31-10-2019 15:42Nee, je begrijpt het niet. Het forum is geen gratis service waarbij de forumgebruikers de advertenties bekijken. De advertenties zijn er niet voor jou, of nauwelijks voor jou, als je actieve gebruiker bent.
Het forum is er voor google. Het viva-forum levert geld op omdat als je met google zoekt op heel veel onderwerpen, het hoog in de lijsten komt. Google is dol op sites met zoveel content, in het Nederlands, met voortdurend updates. En al die zoekende mensen komen op een site met advertenties en wat clickbait-seks-spul, in de hoop dat ze nog een keer doorklikken.
Als forum-gebruiker wordt jou geen dienst verleend, maar ben je een gratis auteur van content. Zonder jou geen forum.