Voor wat is lenen geoorloofd?

28-01-2008 11:42 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic en het feit dat je tegenwoordig zoveel hoort over mensen met schulden vraag ik me het volgende af:

Voor welk product/goed/dienst etc. vinden jullie het geoorloofd om geld te lenen?

Ik ben zelf van mening dat je geen dingen moet (willen) kopen die je niet kunt betalen, maar ik geloof dat veel mensen daar anders over denken. Ik ben dus wel benieuwd naar de beweegredenen daarachter. Ik zou me niet prettig voelen bij het idee dat ik in een auto rijd die ik van geleend geld heb gekocht, maar hoe is dat bij anderen?

Zelf heb ik trouwens wel gewoon een hypotheek, en een studieschuld maar dat vind ik zelf van een andere categorie dan het lenen voor een vakantie, auto etc.
anoniem_10629 wijzigde dit bericht op 28-01-2008 11:48
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Pauline65 schreef op 29 januari 2008 @ 09:18:

[...]

Wij hebben ook een redelijk dure wasmachine, maar dat zit hem ook in allerlei 'intelligente' dingen die de machine kan. Er is natuurlijk helemaal niks mis met programma kiezen, waspoeder erin en aanzetten!

En mijn ervaring is dat je veel van die snufjes niet of nauwelijks gebruikt.Zo ontzettend mee eens! En dat geldt voor zoveel apparatuur! De basis (was doen) blijft voor alle machines hetzelfde. Overigens heb ik idd wel liever een beter merk, maar als daar geen geld voor is, dan niet...
Lenen doe ik alleen voor studie, huis en een flinke verbouwing. Maar groot onderhoud, reparaties en luxe verbeteringen aan ons huis, zoals nieuwe dakbedekking, dubbel glas, zonneboiler of een nieuwe badkamer, daarvoor sparen we.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven