Vraag het de mods 2025

04-07-2025 09:20 320 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
08-09-2025 13:54
Daar wordt geadviseerd op op bijv autisme te laten onderzoeken. Dat is toch echt iets anders dan dat bijv TO zou beweren dat die stiefzoon een enorme autist is.

Wij gaan het niet eens worden in deze dus ik laat de discussie met jou hierover even.
Solomio schreef:
08-09-2025 13:54
Daar wordt geadviseerd op op bijv autisme te laten onderzoeken. Dat is toch echt iets anders dan dat bijv TO zou beweren dat die stiefzoon een enorme autist is.

Dan lees je met een zeer gekleurde bril. Er wordt in dat topic gezegd: "Het klinkt inderdaad als autisme [of wat anders]". In dat andere topic werd gezegd (en gewist): "Het klinkt een beetje als een narcist".

Zoek de verschillen... Het tweede (wat dus gewist is) is dus een ZWAKKERE versie dan de eerste (want 'een beetje'). En dat is dus precies mijn punt: het is het zó ver oprekken van de regels dat er in de verste verte geen lijn in te zien valt. Niet okee.
S-Groot schreef:
08-09-2025 14:03
Dan lees je met een zeer gekleurde bril. Er wordt in dat topic gezegd: "Het klinkt inderdaad als autisme [of wat anders]". In dat andere topic werd gezegd (en gewist): "Het klinkt een beetje als een narcist".

Zoek de verschillen... Het tweede (wat dus gewist is) is dus een ZWAKKERE versie dan de eerste (want 'een beetje'). En dat is dus precies mijn punt: het is het zó ver oprekken van de regels dat er in de verste verte geen lijn in te zien valt. Niet okee.
Precies. Dat zijn veel gummen die er per dag doorheen gaan. En waarom?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
S-Groot schreef:
08-09-2025 14:03

Inmiddels wordt er ook een persoonlijkheidsstoornis bij gehaald.
Kan in dit geval blijkbaar allemaal wel.
Hallo moderators,

ik heb jullie vorige maand meerdere keren gemaild dat ik niet kon inloggen en dat ik in een loop zat, waarbij ik steeds opnieuw de vraag kreeg om een nieuw wachtwoord aan te maken. Ik heb tig mails naar jullie gestuurd met de vraag om hulp hoe ik weer op mijn account kon komen. Maar er wordt gewoon niet op gereageerd. Ik heb nul reactie ontvangen.

Jullie hebben al eerder aangegeven dat je "maar moet mailen" als je tegen een probleem aanloopt. Maar als je mail niet beantwoord, heeft dat niet zoveel zin. Dan kun je mailen tot je een ons weegt. Waarom heb ik geen reactie ontvangen?
Je bent er weer dus je mail en deze opmerking is overbodig.
Redhead70 schreef:
08-09-2025 17:46

Nou, van mail mag je natuurlijk wel gewoon verwachten dat deze beantwoord wordt.
Redhead70 schreef:
Het is gewoon een baan hè?
Star⁴ schreef:
08-09-2025 17:55
Het is gewoon een baan hè?
Wordt de moderatie betaald? Dan neem ik mijn woorden terug. Ik dacht echt dat het vrijwilligerswerk was, met eventueel minimale vergoeding die daarbij past. Hoe ik daarbij kom weet ik zo snel ook niet.
NomenNescio schreef:
08-09-2025 17:23
Hallo moderators,

ik heb jullie vorige maand meerdere keren gemaild dat ik niet kon inloggen en dat ik in een loop zat, waarbij ik steeds opnieuw de vraag kreeg om een nieuw wachtwoord aan te maken. Ik heb tig mails naar jullie gestuurd met de vraag om hulp hoe ik weer op mijn account kon komen. Maar er wordt gewoon niet op gereageerd. Ik heb nul reactie ontvangen.

Jullie hebben al eerder aangegeven dat je "maar moet mailen" als je tegen een probleem aanloopt. Maar als je mail niet beantwoord, heeft dat niet zoveel zin. Dan kun je mailen tot je een ons weegt. Waarom heb ik geen reactie ontvangen?
Dan moet er iets mis zijn gegaan, want ik heb je wel degelijk geantwoord. Is het niet in je spamfolder terecht gekomen?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Redhead70 schreef:
En dat bepaal jij?
Mods, kunnen jullie mijn topic-titel 'Wat te doen' op de pijler Lijf aanpassen?
Moet zijn:
'Wat te doen met mijn krullend, geverfd haar?'
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
ModeratorViva schreef:
08-09-2025 18:07
Dan moet er iets mis zijn gegaan, want ik heb je wel degelijk geantwoord. Is het niet in je spamfolder terecht gekomen?
Nee, nergens. Geen mail van jullie te bekennen. Niet in spam, niet op zoekwoorden. Niks. Ik heb ook mails naar anderen gestuurd om te checken of er iets mis ging met versturen (want niet een standaard veel gebruikt mail account, maar meer voor reclame), maar die kwamen stuk voor stuk aan, net als de reply terug. En het is niet maar 1 mail die ik heb gestuurd, maar wel een stuk of 5. Geen 1 reactie terug ontvangen van Viva. Sorry, maar ik geloof je niet.
Redhead70 schreef:
Dat heb jij niet te bepalen. Bovendien vertelden de mods -nadat ik niet van mijn ban afkwam - dat ik dan maar had moeten mailen dat de ban er niet af was. Want op mail zouden ze heus wel reageren. Tja, dat helpt dan niet als viva gewoon niet thuisgeeft en je er niet meer in kan.

Of vind jij het grappig als jouw account gewoon geblokkeerd wordt en jij kan niet meer inloggen en niemand reageert daarop?
Elmervrouw schreef:
08-09-2025 18:32
Mods, kunnen jullie mijn topic-titel 'Wat te doen' op de pijler Lijf aanpassen?
Moet zijn:
'Wat te doen met mijn krullend, geverfd haar?'
Je titel is aangepast.

NomenNescio schreef:
08-09-2025 18:46
Nee, nergens. Geen mail van jullie te bekennen. Niet in spam, niet op zoekwoorden. Niks. Ik heb ook mails naar anderen gestuurd om te checken of er iets mis ging met versturen (want niet een standaard veel gebruikt mail account, maar meer voor reclame), maar die kwamen stuk voor stuk aan, net als de reply terug. En het is niet maar 1 mail die ik heb gestuurd, maar wel een stuk of 5. Geen 1 reactie terug ontvangen van Viva. Sorry, maar ik geloof je niet.
Ik begrijp dat het vervelend is als je denkt dat je genegeerd wordt en het is aan jou om me niet te geloven. Ik kan daar weinig aan doen. Ik heb het nog een keer nagekeken en ik heb op 22 augustus om 15.31 geantwoord.

Beste moderator, kunnen jullie mijn topic verwijderen. Tuinroos.

Bij voorbaat dank
Tuinroos schreef:
09-09-2025 07:11

Bij voorbaat dank
Beste Tuinroos,

We verwijderen in principe geen topics, zou je kunnen aangeven waarom je het wil laten verwijderen?

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.

Tuinroos schreef:
09-09-2025 07:11

Bij voorbaat dank
Waarom? Er worden toch normale adviezen/reacties gegeven en je bent heus niet herkenbaar ofzo.
Live Life to the fullest
Mods, ik kan het niet meer terugvinden, maar als ik me goed herinner was er bij het ingaan van het nieuwe beleid ook iets gezegd over het gummen wegens 'op de man'. Ik dacht dat dat alleen nog gedaan zou worden als degene tegen wie het gericht was zelf stafte.
Herinner ik me dat goed?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven