Vraag het de mods 2025
vrijdag 4 juli 2025 om 09:20
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 13 november 2025 om 02:19
@Moderatoren, ik heb 20 jaar vrijwillig gemodereerd in een heel kwetsbaar publiek. Ik was hoofdmoderator, we hadden een team van vrijwilligers die elke dag alle berichten scanden. Inleving is een heel groot goed. Het ging zelden mis in onze moderatie. De moderatie die ik hier zie is tenenkrommend en meer.Er is geen eerlijk beleid. Misselijkmakend!
donderdag 13 november 2025 om 02:33
Kan dit niet gewoon hier en nu stoppen? Echt heel naar hoe dit nu zo’n rel aan het worden is.
Niemand heeft hier getwijfeld aan de intenties waarmee Solomio haar bericht plaatste. Maar ze gaf zelf al aan te twijfelen of ze het wel moest plaatsen. Diezelfde twijfel hadden de mods kennelijk ook en bij hen was de uitkomst dat het toch beter niet geplaatst had kunnen worden. Ook bij hen daarbij geen verkeerde bedoelingen.
Het doel van het aanvankelijke bericht was mensen op de hoogte te brengen. Dat is inmiddels wel gelukt. Dus kan het dan nu niet klaar zijn? Laat het gaan aub vanaf nu. Uit respect voor degene waar dit over gaat. Laat dit geen ***gate worden.
Niemand heeft hier getwijfeld aan de intenties waarmee Solomio haar bericht plaatste. Maar ze gaf zelf al aan te twijfelen of ze het wel moest plaatsen. Diezelfde twijfel hadden de mods kennelijk ook en bij hen was de uitkomst dat het toch beter niet geplaatst had kunnen worden. Ook bij hen daarbij geen verkeerde bedoelingen.
Het doel van het aanvankelijke bericht was mensen op de hoogte te brengen. Dat is inmiddels wel gelukt. Dus kan het dan nu niet klaar zijn? Laat het gaan aub vanaf nu. Uit respect voor degene waar dit over gaat. Laat dit geen ***gate worden.
donderdag 13 november 2025 om 02:54
Het is vooral een issue door onbekwame moderatie..Neuloosi schreef: ↑13-11-2025 02:33Kan dit niet gewoon hier en nu stoppen? Echt heel naar hoe dit nu zo’n rel aan het worden is.
donderdag 13 november 2025 om 04:38
donderdag 13 november 2025 om 05:14
ModeratorViva schreef: ↑12-11-2025 22:27Beste forummers,
Er zijn twee redenen waarom wij postings de postings hebben gewist. Enerzijds omdat het niet 100% zeker is dat betreffende forummer inderdaad is overleden, anderzijds vanwege de geslotenheid van deze forummer. Het is overduidelijk dat een deel van jullie het hier niet mee eens is, maar wij blijven bij ons standpunt.
Wat betreft de adds onderin, wij zijn daar ook niet blij mee, maar ik vrees dat het een blijvertje is.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Ik weet serieus niet wat ik lees. Heb je de post van Lori überhaupt gelezen?
Wat slaan jullie de plank ongelooflijk mis zeg.
donderdag 13 november 2025 om 06:51
donderdag 13 november 2025 om 06:53
Ik beweer echt niet de waarheid in pacht te hebben, maar gewoon een beetje logisch redeneren en van daaruit handelen ('is hier sprake van privacyschending of niet?'), lijkt me een stuk minder discutabel dan handelen vanuit een bepaald verondersteld gedachtengoed van iemand die je niet kent ('vanwege haar geslotenheid'), al helemaal als daar kennelijk ook nog gevolgen aan hangen als het overwegen van een ban voor degene die het initiële bericht plaatst. En als die geslotenheid van de forummer voor jullie dan toch van zodanig groot belang is, stop dan in vredesnaam niet halverwege met het wissen van haar naam in het kaarsjestopic want daarmee ondermijn je echt direct je eigen stellingname.
donderdag 13 november 2025 om 07:04
Godsamme Mods, echt? Namen wissen in het kaarsjestopic? Wat ongelofelijk respectloos dit.
Ik snap uit jullie eigen verhalen dat jullie dit er maar zo'n beetje bij (moeten) doen, dat zal het zwalkende beleid wel verklaren.
Maar als jullie niet eens tijd hebben om de uitstekende uitleg van Lori te lezen, zou je ook geen tijd moeten steken in het mensen verbieden om op hun manier afscheid te nemen van een geliefde forummer.
Ik snap uit jullie eigen verhalen dat jullie dit er maar zo'n beetje bij (moeten) doen, dat zal het zwalkende beleid wel verklaren.
Maar als jullie niet eens tijd hebben om de uitstekende uitleg van Lori te lezen, zou je ook geen tijd moeten steken in het mensen verbieden om op hun manier afscheid te nemen van een geliefde forummer.
donderdag 13 november 2025 om 09:37
Hier sluit ik mij bij aan.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 13 november 2025 om 10:16
Ik begrijp vooral de willekeur niet. Jullie hebben besloten dat de naam van de overleden forummer gewist moet worden.
Vervolgens gaan jullie in het kaarsjes-topic wissen, maar stoppen daar halverwege mee, terwijl op het moment van wissen er nog meer posts met de naam stonden.
Het excuus zal ongetwijfeld iets zijn als in slaap gevallen of een baby met honger.
Snappen jullie zelf niet dat dit, behalve onprofessioneel, ook verschrikkelijk inconsistent is?
Jullie vinden dit punt blijkbaar belangrijk, wat ik al onbegrijpelijk vind, waarom het dan niet goed uitvoeren?
Vervolgens gaan jullie in het kaarsjes-topic wissen, maar stoppen daar halverwege mee, terwijl op het moment van wissen er nog meer posts met de naam stonden.
Het excuus zal ongetwijfeld iets zijn als in slaap gevallen of een baby met honger.
Snappen jullie zelf niet dat dit, behalve onprofessioneel, ook verschrikkelijk inconsistent is?
Jullie vinden dit punt blijkbaar belangrijk, wat ik al onbegrijpelijk vind, waarom het dan niet goed uitvoeren?
donderdag 13 november 2025 om 10:42
Ik begin me af te vragen of het met dit beleid gewoon de bedoeling is dat het forum langzaamaan verdwijnt.vivapimpelmees schreef: ↑13-11-2025 08:00Gooi mij maar op anoniem. Ben helemaal klaar met het beleid hier.
Kunnen ze weer lekker hun ding doen want modereren is toch maar een verstoring van hun dagelijkse sores.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
donderdag 13 november 2025 om 10:50
Nee, dat denk ik niet.
Ik denk dat kompas verder helemaal niet naar dit forum kijkt waardoor de mods aan niemand meer verantwoording hoeven af te leggen.
Doordat ze ook nog eens prive bevriend zijn is elke schijn van onpartijdigheid verdwenen.
donderdag 13 november 2025 om 11:14
Of ze zijn aan het klussen, of er was stroomuitval of....Nova schreef: ↑13-11-2025 10:16Ik begrijp vooral de willekeur niet. Jullie hebben besloten dat de naam van de overleden forummer gewist moet worden.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 13 november 2025 om 11:29
Sorry, maar we hebben geen mail van jou binnengekregen. Zou je hem opnieuw willen versturen?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 13 november 2025 om 11:41
Ja, doe ik nu.ModeratorViva schreef: ↑13-11-2025 11:29Sorry, maar we hebben geen mail van jou binnengekregen. Zou je hem opnieuw willen versturen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in