Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
01-07-2020 17:07
Ehhh... Nee dus..
Maar goed, daar zou ik niet meer op reageren vond ik zelf, maar aangezien jullie het nu zo melden kon ik het niet laten.
Ik heb nergens gezegd dat dat gelijk de tweede keer gebeurt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik vind het prima zo. Sommige mensen kunnen het nou eenmaal niet laten om de racist uit te hangen en als die iedere week een weekban oplopen zijn we er toch ook vanaf.

En zo'n perma is uiteindelijk toch ook maar een wassen neus.
Wat is eiegenlijk de echte reden dat er geen fuck (meer) aan het oplossen van bugs wordt gedaan?
ModeratorViva schreef:
01-07-2020 13:25
Ik snap wat je wil zeggen, maar het is meer om aan te geven dat we niet alleen maar actie ondernemen als iets echt zwaar racistisch is. We lezen het topic mee en wanneer iemand bezig blijft, ook nadat diegene er al in het topic op aan is gesproken, grijpen we in. Daar zal ook best eens een uitzondering op zijn, maar dat is zoals er nu gemodereerd wordt.

Dank voor de toelichting, dan snap ik het nu beter. Dan is het een optelsom wat het duidelijk racistisch maakt en gaat het niet om een incidenteel beetje.

:cheers:
Mod is het nieuw dat de slechte stukjesschrijvers topics openen en daar inhoud voor de lees ook door anderen laten schrijven zonder dat erbij te zeggen?

geld-recht/tikkieleed-wat-is-de-vreemds ... /464733/11

Als er voorheen content voor een blog of artikel gezocht werd op het forum werd er bijgezet "de redactie zoekt mensen die....enz"
Staat de term 'jankerd' inmiddels niet meer op de verboden woorden lijst?
Dat Tikkie gedoe is toch gewoon het topic van iemand ze moeder, en niet het vreemdste Tikkie wat je hebt gehad?
Of staat in de Lees Ook dan weer wel die laatste? (die lees ook doet het hier helaas niet)
Want op FB staat het 'echte topic' en niet de vraag die daarna iemand n.a.v. dat topic heeft aangemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
01-07-2020 23:45
Staat de term 'jankerd' inmiddels niet meer op de verboden woorden lijst?
Dat ligt eraan wie het woord gebruikt.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
02-07-2020 08:59
Dat ligt eraan wie het woord gebruikt.

Dan wil ik graag weten wie er tot de 'happy few' behoort, misschien sta ik er wel bij! ;-D

Mods?
Rosabella1 schreef:
02-07-2020 08:59
Dat ligt eraan wie het woord gebruikt.

Of over wie het gaat; als je een jankerd bent is het een constatering, geen belediging :biggrin:
Wat mij betreft is werken met een verboden woordenlijst sowieso niet aan de orde. Het gaat altijd om de context waarin een woord is geplaatst.

Ik denk dat iedereen wel snapt dat woorden binnen een context betekenis krijgen en dat woorden als 'randmongool' in (vrijwel) geen enkele context passend zijn. Daar voegt een woordenlijst niks aan toe.

:puh: is ook geen 'verboden emoticon' terwijl die ook als onvriendelijk gezien kan worden.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
02-07-2020 09:24
Of over wie het gaat; als je een jankerd bent is het een constatering, geen belediging :biggrin:
Ook weer waar maar ja wie ik een jankerd vind kun jij wel een enorme lieve lieve schat vinden :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
02-07-2020 09:36
Wat mij betreft is werken met een verboden woordenlijst sowieso niet aan de orde. Het gaat altijd om de context waarin een woord is geplaatst.

Ik denk dat iedereen wel snapt dat woorden binnen een context betekenis krijgen en dat woorden als 'randmongool' in (vrijwel) geen enkele context passend zijn. Daar voegt een woordenlijst niks aan toe.

:puh: is ook geen 'verboden emoticon' terwijl die ook als onvriendelijk gezien kan worden.
Nee verboden woordenlijsten zijn niet wenselijk het is hier geen China.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
-Shifty- schreef:
01-07-2020 21:32
Dank voor de toelichting, dan snap ik het nu beter. Dan is het een optelsom wat het duidelijk racistisch maakt en gaat het niet om een incidenteel beetje.

:cheers:
Je hebt een prive bericht. En kun je zelf oordelen......
Zieltjes winnen Dennis?
-Shifty- schreef:
01-07-2020 21:32
Dank voor de toelichting, dan snap ik het nu beter. Dan is het een optelsom wat het duidelijk racistisch maakt en gaat het niet om een incidenteel beetje.

:cheers:
Dat stond er niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
We gaan zeker geen verboden woordenlijst maken. Ik denk dat iedereen wel weet wat echt niet kan en wat in sommige gevallen wel moet kunnen.
Hetzelfde met de smileys, ook hierin in context belangrijk.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ddennis schreef:
02-07-2020 18:28
Je hebt een prive bericht. En kun je zelf oordelen......
Hou toch op.
ModeratorViva schreef:
02-07-2020 18:33
We gaan zeker geen verboden woordenlijst maken. Ik denk dat iedereen wel weet wat echt niet kan en wat in sommige gevallen wel moet kunnen.
Hetzelfde met de smileys, ook hierin in context belangrijk.

Nou de mods kunnen het onderscheid in elk geval niet maken, da's wel duidelijk inmiddels.

Nog een vraag: hoe zit het met de verboden onderwerpen? Same old, same old?
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2020 19:20
Nou de mods kunnen het onderscheid in elk geval niet maken, da's wel duidelijk inmiddels.

Nog een vraag: hoe zit het met de verboden onderwerpen? Same old, same old?
Over welke verboden onderwerpen heb je het?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
02-07-2020 20:05
Over welke verboden onderwerpen heb je het?


Degene die niet genoemd mogen worden en op verzoek verwijderd worden.
Je weet wel, die.

:facepalm:
Noem eens wat?
Luci_Morgenster schreef:
02-07-2020 20:22
Noem eens wat?
Magnie he.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2020 20:20
Degene die niet genoemd mogen worden en op verzoek verwijderd worden.
Je weet wel, die.

:facepalm:
Je bedoelt Zwarte Piet? Daar hebben we een paar weken geleden al van gezegd dat daar weer over gediscussieerd mag worden. Verder zijn er geen verboden onderwerpen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hetvrijewoord schreef:
02-07-2020 20:22
Magnie he.
Voor iemand die het vrije woord nastreeft ben je niet erg mededeelzaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven