Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:02
Nog net

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:02

vrijdag 10 juli 2020 om 19:05
Kan je het niet gewoon een kans geven ipv onmiddellijk te roepen dat 'het kliekje' alles verziekt? Waarom in godsnaam altijd zo negatief.fashionvictim schreef: ↑10-07-2020 18:50Maar dat experiment is dus nu al mislukt, want de Napraatkliek bepaalt zelf wel waar ze het over hebben en hebben schijt aan de mods. En dat bewijzen ze maar weer eens door en masse jullie 2.0 topic te verzieken voor het goed en wel begonnen is.
Echt, als er iets het forum verziekt is het dat kliekje wel.
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:06
Om kinderachtig schoolpleingedrag tegen te gaan, zoals je de afgelopen dagen in de nieuwe topics van de mods kunt zien, zijn er wellicht kinderachtige maatregelen nodig om dat gedrag in te dammen. Laat ze hun Napraat houden, en geef ze voor Napraat 2.0 voorlopig een maximum van vijf posts per dag.
Ik geef toe, een belachelijke maatregel, maar ja, dat is wat belachelijk gedrag uitlokt.
Ik geef toe, een belachelijke maatregel, maar ja, dat is wat belachelijk gedrag uitlokt.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:06
Ok nu weet ik het niet meer. Volgens mij praat iedereen nu langs elkaar heen.
Ik dacht dat zij dat bedoelde. en was het ermee eens. bedoelde het ook goed.
Verder ook niet interessant. blijkbaar werd het niet zo opgevat. moving on.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:07
Wacht toch eens even af! Het wijst zichzelf wel uit of het werkt of niet.Oakes schreef: ↑10-07-2020 19:06Om kinderachtig schoolpleingedrag tegen te gaan, zoals je de afgelopen dagen in de nieuwe topics van de mods kunt zien, zijn er wellicht kinderachtige maatregelen nodig om dat gedrag in te dammen. Laat ze hun Napraat houden, en geef ze voor Napraat 2.0 voorlopig een maximum van vijf posts per dag.
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:10
Het topic krijgt twee weken de kans en is nu al besmet.doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 19:07Wacht toch eens even af! Het wijst zichzelf wel uit of het werkt of niet.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:11
Belachelijk voorstel ook.Oakes schreef: ↑10-07-2020 19:06Om kinderachtig schoolpleingedrag tegen te gaan, zoals je de afgelopen dagen in de nieuwe topics van de mods kunt zien, zijn er wellicht kinderachtige maatregelen nodig om dat gedrag in te dammen. Laat ze hun Napraat houden, en geef ze voor Napraat 2.0 voorlopig een maximum van vijf posts per dag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:11
Oakes schreef: ↑10-07-2020 19:06Om kinderachtig schoolpleingedrag tegen te gaan, zoals je de afgelopen dagen in de nieuwe topics van de mods kunt zien, zijn er wellicht kinderachtige maatregelen nodig om dat gedrag in te dammen. Laat ze hun Napraat houden, en geef ze voor Napraat 2.0 voorlopig een maximum van vijf posts per dag.
Lekker censureren en jij bepaalt bij wie?
Jij was toch zo van van de inclusiteit??
Heel sympathiek.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:13
Dat zeg ik.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:14
Even afwachten. Het is nu nog vooral discussie over het napraat 2.0 topic zelf en gesteggel. Misschien dat het na een dag verdwijnt en het straks inderdaad over napraten van topics gaat.. hopelijk ook andere topics in andere pijlers etc.
Wie weet. Misschien ook niet. en blijft het een zooitje. Maarja dat zien we dan wel.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:14
Zonder vervelend te willen doen, je doet nu hetzelfde als waar je anderen van beschuldigt.Oakes schreef: ↑10-07-2020 19:06Om kinderachtig schoolpleingedrag tegen te gaan, zoals je de afgelopen dagen in de nieuwe topics van de mods kunt zien, zijn er wellicht kinderachtige maatregelen nodig om dat gedrag in te dammen. Laat ze hun Napraat houden, en geef ze voor Napraat 2.0 voorlopig een maximum van vijf posts per dag.
En nee, we gaan geen quotum instellen.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:15
Jij zou toch weekend gaan vieren? En doe niet zo achterlijk. In de introductie van het topic stond al heel duidelijk aangegeven dat de 'oude napraters' er ook gewoon mochten posten, dus dan moet je niet verongelijkt gaan zitten doen als ze dat ook doen.
En verder ben ik nog steeds van mening dat je al deze grieven best in de oude napraat had kunnen posten toen je er toch eenmaal zat. Ik gok erop dat je diep teleurgesteld was dat we niet meteen aan je verwachtingen voldeden door je onmiddellijk uit te kotsen, en dat je nu je best zit te doen om zulks alsnog voor elkaar te krijgen en daarmee je Punt te bevestigen, of zo.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:16
Fair enough.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 19:14Zonder vervelend te willen doen, je doet nu hetzelfde als waar je anderen van beschuldigt.
En nee, we gaan geen quotum instellen.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:21
ik wil het wel een kans geven, maar dat topic is alweer helemaal overgenomen door dezelfde ongein als waarom er überhaupt gevraagd is om een ander topic.doornroosje9 schreef: ↑10-07-2020 19:05Kan je het niet gewoon een kans geven ipv onmiddellijk te roepen dat 'het kliekje' alles verziekt? Waarom in godsnaam altijd zo negatief.
Echt, hoe moeilijk is het om dat irritante gelul op 1 plek te houden?
Am Yisrael Chai!

vrijdag 10 juli 2020 om 19:25
Ik vind het belachelijk dat wij nu niet meer mogen napraten in het napraattopic. Wij worden dus eigenlijk gestraft, doordat het napraattopic opeens, zomaar zonder waarschuwing of wat dan ook, door jullie gestript wordt tot een kletstopic.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 18:25Ik snap wat je bedoelt, maar de reden dat we hier voor kiezen, is om te kijken of het echt iets uitmaakt. Of het werkt om napraat uit het gezellige kletsen te halen. Hoe je het ook wendt of keert, er is een vaste groep in het napraattopic. Daardoor krijgt het de sfeer van ons-kent-ons en kan het lastig zijn voor anderen om zich daar in te mengen. Niet omdat jullie heksen zouden zijn, maar omdat ik me afvraag of de nood om na te praten bij mensen die dat nu niet doen, wel zo groot is. Dus het is nu aan diegenen om dat te laten zien in een nieuw topic.
Ik heb gezegd dat ik hoopte dat de napraat 2.0 zou lukken. Maar als het betekent dat in de originele napraat niet meer mag worden nagepraat, dan trek ik dat terug en hoop ik dat napraat 2.0 totaal flopt.
Goed dat jullie proberen hier problemen op te lossen, maar dit is geen oplossing, dit is mensen naaien.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:25
LV, jammer dit. Ik heb niemand persoonlijk beschuldigd, ik probeer geen gelijk te halen, want er bestaat niet één gelijk, ik heb in het Napraat topic gepost, de mods bedankt voor hun inspanningen en meedenken. Evenmin ben ik teleurgesteld, er waren mensen die heel sportief en aardig waren, ik had geen verdere verwachtingen, zo belangrijk is het voor mij persoonlijk niet. Ik wilde een lans breken voor andere geluiden.Lady*Voldemort schreef: ↑10-07-2020 19:15Jij zou toch weekend gaan vieren? En doe niet zo achterlijk. In de introductie van het topic stond al heel duidelijk aangegeven dat de 'oude napraters' er ook gewoon mochten posten, dus dan moet je niet verongelijkt gaan zitten doen als ze dat ook doen.
En verder ben ik nog steeds van mening dat je al deze grieven best in de oude napraat had kunnen posten toen je er toch eenmaal zat. Ik gok erop dat je diep teleurgesteld was dat we niet meteen aan je verwachtingen voldeden door je onmiddellijk uit te kotsen, en dat je nu je best zit te doen om zulks alsnog voor elkaar te krijgen en daarmee je Punt te bevestigen, of zo.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:26
Precies. Helemaal mee eens. Nu wordt de originele napraat min of meer gemuilkorfd, omdat er mensen lopen te janken dat ze daar niet tussen komen.GreenLadyFern schreef: ↑10-07-2020 18:41Ik denk dat het beter is om de originele napraat dan ook voor napraat te houden. Als de groep het 'probleem' is, schiet het niet op, aangezien degenen die nu in napraat zitten in napraat 2.0 moeten napraten.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:27
Welk gelul? Napraten over het forum?fashionvictim schreef: ↑10-07-2020 19:21ik wil het wel een kans geven, maar dat topic is alweer helemaal overgenomen door dezelfde ongein als waarom er überhaupt gevraagd is om een ander topic.
Echt, hoe moeilijk is het om dat irritante gelul op 1 plek te houden?
vrijdag 10 juli 2020 om 19:28
Ik zag trouwens de vraag op het napraattopic of er bannen uitgedeeld gaan worden als er wel nagepraat wordt. Nee, ik lees wel mee en zo nodig zal ik in dat topic reageren als het de "verkeerde" kant op gaat, maar tenzij iemand bezig blijft, wordt er niet geband.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:29
Ah, nou snap ik ineens jouw definitie van zelfstandig denken: zelfstandig denken is dwarspissen omdat het kan.Oakes schreef: ↑10-07-2020 19:25LV, jammer dit. Ik heb niemand persoonlijk beschuldigd, ik probeer geen gelijk te halen, want er bestaat niet één gelijk, ik heb in het Napraat topic gepost, de mods bedankt voor hun inspanningen en meedenken. Evenmin ben ik teleurgesteld, er waren mensen die heel sportief en aardig waren, ik had geen verdere verwachtingen, zo belangrijk is het voor mij persoonlijk niet. Ik wilde een lans breken voor andere geluiden.
Prettig weekend verder.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:32
Je kunt het ook per se niet willen begrijpen. Omdat dat kan.Lady*Voldemort schreef: ↑10-07-2020 19:29Ah, nou snap ik ineens jouw definitie van zelfstandig denken: zelfstandig denken is dwarspissen omdat het kan.
Prettig weekend verder.