Vraag het de mods, deel 4

16-12-2020 19:32 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn de feestdagen weer voorbij en gaan we weer bijna terug naar onze oude ik. Happy New year allemaal!

En zo hebben we inmiddels alweer drie delen vol gekletst (met vragen en discussies).

Hier zetten we de boel voort.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-12-2021 01:20
12.17% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mumper schreef:
08-05-2021 04:53
Dit wordt helaas geschreven door jonge vrouwen, waarschijnlijk nog stagiaires mey een opleiding journalistiek.

Jij komt op een vrouwenforum voor seksisme en vindt het grappig dat ze clicks genereren over de borsten van een 19-jarige die volgens mij hard haar best doet om serieus genomen te worden als artiest? Okay. Ik kom hier voor de lulz.

Ik weet niet of dit geschreven wordt door jonge vrouwen, als dat het geval is maakt dat het nog vreemder omdat ook stagiaires begeleiding hebben en beoordeeld worden. Dan zijn er dus een hoop partijen die het hier mee eens zijn. Ik vind het eerder lijken op commerciële tekstschrijvers als ik het lees. Gewoon mensen die in opdracht een bepaalde invalshoek kiezen en een tekst produceren. Zou je trouwens wegkomen op de school voor journalistiek, toch hbo, met dit geknutsel?

Ik vind het vooral grappig omdat het zo bizar is, je bedenkt het bijna niet waar ze mee komen. Het is inhoudsloos en op meer manieren aanstootgevend dan alleen seksisme. Het is zo dom geschreven en bedacht en zo op de verkeerde plaats dat ik er inderdaad om moet lachen. Als huilen zou helpen zou ik uiteraard daar voor kiezen. Als je hier echt iets aan wil veranderen moet je er op een andere manier aandacht voor vragen. In deze tijd kun je de beleidsmakers digitaal aan de schandpaal nagelen en dat kan ook gewoon op een grappige manier. Hier klagen gaat niet helpen, kennelijk wordt er geld aan verdiend. Zaken als dit moet je bij de wortel aanpakken.

Dat ik hier zou komen voor het seksisme beschouw ik maar als gezegd in boosheid en ik hoop dat je wel beter weet en dat niet echt denk. Dat zou me teleurstellen omdat ik van jou toch altijd wel verwacht dat je snapt. Ging laatst ook al mis toen ik zei dat je maar een grapje maakte, ik ga er op letten. Wat Billy aan stront over zich heen krijgt is niet normaal, maar ze komt er goed doorheen denk ik. Ik ben helemaal weg van haar om veel redenen. Ik vind ook niet de grap over " tieten " leuk, maar " laten we het niet hebben over " en het er dan uiteraard wel over beginnen gewoon bizar omdat er mensen zijn die dat bedenken, mensen die dit plaatsen, kortom een heleboel mensen die dit normaal vinden op een forum met voornamelijk vrouwen, Ik vat belachelijk nogal letterlijk op denk ik.
Ik was niet aan het klagen, ik zei alleen maar dat dit zelfs voor de lees ook een dieptepunt was. Geef mij maar sinaasappels met nepzaad, das niet hypocriet.

Je kunt er zes essays over schrijven maar ik vind nog steeds wat ik vind. Soms kun je ook gewoon ergens niet op reageren, tis heus niet dat het forum dan uit elkaar valt of zo.
Het is een dom artikel over Billy E, omdat het echte verhaal wordt gemist door gemoraliseer van de schrijver van het artikel.

Billy E heeft body dysmorphia disorder en is lange tijd depressief geweest.. Zij zelf veroordeelt andere vrouwen niet die vrij omgaan met hun uiterlijk en seksualiteit. Haar boodschap is precies omgekeerd aan het artikel. Ze geeft aan dat ook vrouwen die op een open manier omgaan met hun sensualiteit serieus moeten worden genomen t.a.v. hun boodschap. Ze zegt letterlijk: schrijf mij als rolmodel niet af, omdat je mijn rondingen hebt gezien.

Ze droeg geen wijde kleding omdat het alleen maar over haar muziek zou gaan. Ze heeft een aandoening, waardoor zij zich niet mooi en comfortabel voelde. In die tijd werd zij geshamed omdat zij er als een jongen uit zou zien. Die fotoshoot is juist een overwinning. In haar korte film roept zij op om niet te bodyshamen. Die hele foto shoot is een vorm van body positivity, maar heeft ook een dubbele lading omdat zij een corset draagt.

Billy E zegt: of ik meer draag of ik minder draag: wie ben jij om te beslissen wie of wat ik waard ben? Jouw mening is niet mijn verantwoordelijkheid.

En wat doet Viva een artikel schrijven dat het over haar muziek moet gaan en niet over haar borsten...jullie hebben de boot gemist, de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.

Billy E een meisje van 19 heeft meer diepgang dan jullie hele redactie bij elkaar.
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-05-2021 10:28
10.43% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou ja, wat al is geschreven.
anoniem_64c188278ae06 wijzigde dit bericht op 08-05-2021 11:25
87.50% gewijzigd
Nu op radio 1 een stuk over Billy Eilish, wel op een manier met meer diepgang met Cathelijne Blok.

Het artikel hier heb ik trouwens niet eens gelezen, eigenlijk mag ik niet meepraten dus.
In_Tenebris schreef:
08-05-2021 10:26
Nu op radio 1 een stuk over Billy Eilish, wel op een manier met meer diepgang met Cathelijne Blok.

Het artikel hier heb ik trouwens niet eens gelezen, eigenlijk mag ik niet meepraten dus.

Het zou fijn zijn als je dat dan ook niet deed.
Het is schijtirritant dat jij overal je plasje over komt doen, maar helemaal als je het niet eens gelezen hebt.
Merys schreef:
08-05-2021 10:50
Het zou fijn zijn als je dat dan ook niet deed.
Het is schijtirritant dat jij overal je plasje over komt doen, maar helemaal als je het niet eens gelezen hebt.

Ik lees dat niet omdat ik weet wat ik ervan kan verwachten en wel lezen beschouw als een vorm van dat in stand houden hoe minimaal ook. Dat ik er ook een mening over heb is vooral omdat ik het een hele interessante vrouw vind waar ik zeker van onder de indruk ben. Wat heb jij er verder over te melden of kwam je alleen mij even terecht wijzen?
In_Tenebris schreef:
08-05-2021 10:53
Ik lees dat niet omdat ik weet wat ik ervan kan verwachten en wel lezen beschouw als een vorm van dat in stand houden hoe minimaal ook. Dat ik er ook een mening over heb is vooral omdat ik het een hele interessante vrouw vind waar ik zeker van onder de indruk ben. Wat heb jij er verder over te melden of kwam je alleen mij even terecht wijzen?

Dat laatste. Ik vind het ongelofelijk storend, dat mannelijke zwaaiende vingertje.
Als je mee wil praten op een forum lijkt het me normaal dat je leest waarover het gaat.
Merys schreef:
08-05-2021 11:03
Dat laatste. Ik vind het ongelofelijk storend, dat mannelijke zwaaiende vingertje.
Als je mee wil praten op een forum lijkt het me normaal dat je leest waarover het gaat.

Blijkbaar hebben de meeste mannelijke forummers hier dat niet nodig. Het is een gave. Ze weten zo alles al en willen dat heel graag overal mansplainen.
Luisteren zullen we!!
PoezzinBoots schreef:
08-05-2021 11:11
Blijkbaar hebben de meeste mannelijke forummers hier dat niet nodig. Het is een gave. Ze weten zo alles al en willen dat heel graag overal mansplainen.
Luisteren zullen we!!

Precies dat.
Ook een vorm van seksisme als je het mij vraagt.
Viva Amber :kneel:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
PoezzinBoots schreef:
08-05-2021 11:11
Luisteren zullen we!!

Deze discussie is niet bij Viva geboren, hij is ook elders te volgen. Ik weet dus inderdaad genoeg als ik de titel lees waarin staat dat we het er vooral niet over moeten hebben. Rara wat ze gaan doen, zo moeilijk is dat niet volgens mij en ook geen gave. Dit is de lijn die Viva kennelijk volgt, al die artikelen uit de Lees ook zijn slecht en bedoeld voor de clicks. Ik snap niet dat mensen verbaasd zijn dat als iemand zo in het nieuws is Viva een graantje meepikt. Zo zijn ze en er zijn mensen die dit maken en mensen die dit goedkeuren. Volgens mij werkt het want anders zouden ze wel stoppen.
In_Tenebris schreef:
08-05-2021 11:30
Deze discussie is niet bij Viva geboren, hij is ook elders te volgen. Ik weet dus inderdaad genoeg als ik de titel lees waarin staat dat we het er vooral niet over moeten hebben. Rara wat ze gaan doen, zo moeilijk is dat niet volgens mij en ook geen gave. Dit is de lijn die Viva kennelijk volgt, al die artikelen uit de Lees ook zijn slecht en bedoeld voor de clicks. Ik snap niet dat mensen verbaasd zijn dat als iemand zo in het nieuws is Viva een graantje meepikt. Zo zijn ze en er zijn mensen die dit maken en mensen die dit goedkeuren. Volgens mij werkt het want anders zouden ze wel stoppen.

Leuke afleidingsmanoeuvre.
Mislukt.
Jammer van dat bord voor je kop Tene.
Merys schreef:
08-05-2021 11:32
Leuke afleidingsmanoeuvre.
Mislukt.

Hier kan ik echt moedeloos van worden.
PoezzinBoots schreef:
08-05-2021 11:33
Jammer van dat bord voor je kop Tene.

Ik heb oprecht geen idee wat je bedoelt. Dit is hoe ik dit bekijk, als dat anders ligt volgens jou hoor ik dat graag. Het is ook niet zo dat ik hier de vrouwen wel even wil vertellen hoe het zit, ik ben eerder verbaasd dat dat zo snel opgeworpen wordt.
In_Tenebris schreef:
08-05-2021 11:34
Hier kan ik echt moedeloos van worden.

Dat heb ik nu van jouw geleuter over dingen waar je niet de moeite neemt je in te lezen.

Je zult best een aardige vent zijn verder hoor maar hier sla je zó vaak de plank mis.
Ik vind jou anders erg vaak reageren op mensen die reageren in een mod-topic Merys, dat is ook vrij vervelend zonder dat het wat toevoegt.

Mods, ik heb even een nieuwsgierig vraagje (en voor dat soort vragen was dit topic ooit opgericht geloof ik): hoe zit het met jullie urenverdeling. Modereer je wanneer je tijd en zin hebt, bepaal je zelf de momenten? Of spreken jullie met elkaar af wie bijvoorbeeld de avonden doet deze week, en wie er in het weekend wel of niet is? Zorgen jullie voor 24/7 dekking in principe in onderling overleg?
Marana schreef:
08-05-2021 12:17
Ik vind jou anders erg vaak reageren op mensen die reageren in een mod-topic Merys, dat is ook vrij vervelend zonder dat het wat toevoegt.

Mods, ik heb even een nieuwsgierig vraagje (en voor dat soort vragen was dit topic ooit opgericht geloof ik): hoe zit het met jullie urenverdeling. Modereer je wanneer je tijd en zin hebt, bepaal je zelf de momenten? Of spreken jullie met elkaar af wie bijvoorbeeld de avonden doet deze week, en wie er in het weekend wel of niet is? Zorgen jullie voor 24/7 dekking in principe in onderling overleg?

Kan hoor. Niets menselijks is me vreemd.

En daar ben ik ook wel benieuwd naar ja.
Mumper schreef:
07-05-2021 21:32
:rofl: De prijs voor meest wanstaltig hypocriete postfeministische titel van de lees ook gaat naar 'Waarom iedereen het heeft over de borsten van Billie Elish (en dat moet stoppen)'. Zo slecht...
We hebben hier een heel handig topic voor ;-D
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Marana schreef:
08-05-2021 12:17

We proberen om een zo goed mogelijke dekking te hebben, maar dat is best lastig. Een paar van ons hebben vaste tijden door de weeks, maar in het weekend zijn we met 2 en de juuns. Dan houden we het allebei in de gaten, maar als de een er niet is, is de ander er wat meer.

Wat betreft het Leesook-artikel, ik snap je punt Mumper en jouw uitleg vind ik hele waardevolle, Viva-Amber, dus ik speel dit door naar de CM, zodat dit bij de redactie terecht komt.

ModeratorViva schreef:
08-05-2021 18:51
We proberen om een zo goed mogelijke dekking te hebben, maar dat is best lastig. Een paar van ons hebben vaste tijden door de weeks, maar in het weekend zijn we met 2 en de juuns. Dan houden we het allebei in de gaten, maar als de een er niet is, is de ander er wat meer.

Ah fijn, dank voor je antwoord. Goed om te weten dat jullie in het weekend ook goed bezet zijn.
ModeratorViva schreef:
08-05-2021 18:53
Wat betreft het Leesook-artikel, ik snap je punt Mumper en jouw uitleg vind ik hele waardevolle, Viva-Amber, dus ik speel dit door naar de CM, zodat dit bij de redactie terecht komt.
Cool! Ik bedoelde niet te impliceren dat Viva hier bijzonder in is hoor, het gebeurt idd overal en het is helaas hoe de media werken, maar toch, je moet ergens beginnen.
Mods, ik zag zojuist dat iemand op anoniem was, maar het getal achter 'Anoniem' was niet meer datum plus nog wat.
Hebben jullie een ander systeem? En zo ja, hoe werkt dat?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven