Vraag het de mods, deel 4

16-12-2020 19:32 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn de feestdagen weer voorbij en gaan we weer bijna terug naar onze oude ik. Happy New year allemaal!

En zo hebben we inmiddels alweer drie delen vol gekletst (met vragen en discussies).

Hier zetten we de boel voort.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-12-2021 01:20
12.17% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
16-03-2022 09:32
Om nog even mijn, veel te lange, post te verduidelijken: een poster maakte kortgeleden een opmerking over dat er niemand vrienden wil zijn met een persoon. Dat vind ik een nodeloos nare opmerking, die wat mij betreft niet in een topic thuishoort. Een opmerking als "Paardrijles om 17 uur, hoe moet dat dan met tablettijd?" vind ik ontzettend grappig en kan wat mij betreft ook prima.
Wat zij zegt.
Alecta schreef:
16-03-2022 09:32
Om nog even mijn, veel te lange, post te verduidelijken: een poster maakte kortgeleden een opmerking over dat er niemand vrienden wil zijn met een persoon. Dat vind ik een nodeloos nare opmerking, die wat mij betreft niet in een topic thuishoort.
Eens. Gelukkig werd die poster er op aangesproken. Dat gebeurt dus ook in het topic.
Bernice schreef:
16-03-2022 08:27
Mods, ik denk dat het lastig is om op de oude voet met nieuwe regels verder te gaan. Hoe vaak hebben jullie al ingegrepen? De sfeer komt altijd weer terug. Het kwartje lijkt niet te willen voor de mensen die vinden dat ze “terecht” kritiek hebben op de volgers, dat ze alle “reden” hebben om zo te posten en dat niet hun gedrag zorgt voor de nare sfeer, maar juist de mensen die het we leuk willen houden. Want zij stoken de boel op. Zelfs toen het topic op slot ging, werd er gezegd dat het fijn was dat de familie nu eens aangepakt ging worden, zodat zij leuk verder konden posten over de vloggers, omgekeerde wereld. Deze visie is nogal hartgrondig in het topic aanwezig.
Excusez- moi? :sarcastic:
Ik zou graag horen waar je dit gelezen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er niet veel woorden aan vuil maken, had jullie even opgezocht. Dacht dat er vast ergens verder "gepraat " zou worden😉
Ik ben Wendy en geen Sanne of wie dan ook.
Ik lees soms mee, kan niet reageren in het topic en dat is prima.
Ik lees absoluut ook de leuke reacties, maar ook hoe jullie heel negatief kunnen zijn. Ik vind het wel nog steeds bijzonder dat zoiets er is (een forum om over iemand te praten) maar goed het zal wel. Mits met een beetje (?) Respect. Want de kritische noot vind ik zelf wel fijn af en toe. Maar kan me voorstellen als je bij alles wat je bijna doet afgebrand wordt of uitgelachen, dat dat niet leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
16-03-2022 09:36
Excusez- moi? :sarcastic:
Ik zou graag horen waar je dit gelezen hebt.

Op het topic ‘Een huis Vol-deel 14’. Vanaf pagina 89 en verder.
Bernice schreef:
16-03-2022 09:52
Op het topic ‘Een huis Vol-deel 14’. Vanaf pagina 89 en verder.
Ik zie het niet.
Wie zei het en wanneer?

Nogmaals goed gekeken.
Wat jij beweert is niet gezegd. Gewoon niet.
anoniem_64fd9f1a16274 wijzigde dit bericht op 16-03-2022 10:35
Reden: Edit
16.06% gewijzigd
Carpe_diem schreef:
16-03-2022 09:42
Ik wil er niet veel woorden aan vuil maken, had jullie even opgezocht. Dacht dat er vast ergens verder "gepraat " zou worden😉
Ik ben Wendy en geen Sanne of wie dan ook.
Ik lees soms mee, kan niet reageren in het topic en dat is prima.
Ik lees absoluut ook de leuke reacties, maar ook hoe jullie heel negatief kunnen zijn. Ik vind het wel nog steeds bijzonder dat zoiets er is (een forum om over iemand te praten) maar goed het zal wel. Mits met een beetje (?) Respect. Want de kritische noot vind ik zelf wel fijn af en toe. Maar kan me voorstellen als je bij alles wat je bijna doet afgebrand wordt of uitgelachen, dat dat niet leuk is.
Ik geloof dat jij de essentie van het Viva forum niet snapt. Er wordt op dit forum over werkelijk alles gepraat wat de forummers bezig houdt. Onze kinderen, de oorlog, tv programma´s, sporten, relaties, corona, welke pan je het best kan gebruiken voor pannenkoeken, of je wel of niet je date zal appen, tips voor een nieuwe keuken, waar de mascara de aanbieding is, dat je man de douche weigert schoon te maken, vloggers, wat te dragen tijdens een sollicitatiegesprek, het mooie weer, waar naar toe op vakantie, vaccinaties, huisdieren, BNers etc.
Bernice schreef:
16-03-2022 09:52
Op het topic ‘Een huis Vol-deel 14’. Vanaf pagina 89 en verder.
Alles gelezen.
Kijk, je geeft wel een mooi voorbeeld hoe je een topic negatief krijgt.
Door een onwaarheid heel stellig te deponeren. Chapeau.
Alle reacties Link kopieren
Ditje schreef:
16-03-2022 09:28
Dat gebeurd pas als je op de man af gaat lopen inhakken op iemands post. Als je gewoon je positieve dingen over de vloggers schijft zal men daar niet over vallen. Oprecht zie ik ook genoeg positiviteit, maar is de sfeer down the drain gegaan bij het zuigen van nieuwe schrijvers die op de vaste schrijvers inhakken.
Dit. Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo* schreef:
16-03-2022 10:17
Alles gelezen.
Kijk, je geeft wel een mooi voorbeeld hoe je een topic negatief krijgt.
Door een onwaarheid heel stellig te deponeren. Chapeau.
Precies dit. Gewoon niet doen Bernice.
Iedereen heeft zijn plasje gedaan, dan kunnen we nu weer door.

Wat is het doel van het gesloten houden van het topic?
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
16-03-2022 11:25
Iedereen heeft zijn plasje gedaan, dan kunnen we nu weer door.

Wat is het doel van het gesloten houden van het topic?
Ik snap het ook niet, kan het topic weer geopend worden? Moeten we een nieuw topic openen?
Of zijn we met z'n allen deze traagheid zat en verplaatsen we ons naar een ander forum ;)
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
june. schreef:
16-03-2022 11:32
Ik snap het ook niet, kan het topic weer geopend worden? Moeten we een nieuw topic openen?
Of zijn we met z'n allen deze traagheid zat en verplaatsen we ons naar een ander forum ;)
Precies. Gewoon aktie. Dat geneuzel hier.
Ik wacht op het weer openen van het topic.
Het duurt inmiddels wel wat lang.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
16-03-2022 10:03
Ik geloof dat jij de essentie van het Viva forum niet snapt. Er wordt op dit forum over werkelijk alles gepraat wat de forummers bezig houdt. Onze kinderen, de oorlog, tv programma´s, sporten, relaties, corona, welke pan je het best kan gebruiken voor pannenkoeken, of je wel of niet je date zal appen, tips voor een nieuwe keuken, waar de mascara de aanbieding is, dat je man de douche weigert schoon te maken, vloggers, wat te dragen tijdens een sollicitatiegesprek, het mooie weer, waar naar toe op vakantie, vaccinaties, huisdieren, BNers etc.
Je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde een topic, mijn excuses. 😉
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
16-03-2022 09:26
Beste Mod
Ik wil graag een pijler verbergen. Ik heb het vorige week een bericht over gestuurd, maar hij staat er nog steeds

Wat ik ik hier verder nog aan doen?
Ik heb het doorgegeven aan de CM. Zij zal dit morgen oppakken.

Ik ben dit topic aan het bijlezen en ga zo reageren op de rest.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
june. schreef:
16-03-2022 11:32
Ik snap het ook niet, kan het topic weer geopend worden? Moeten we een nieuw topic openen?
Of zijn we met z'n allen deze traagheid zat en verplaatsen we ons naar een ander forum ;)
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
16-03-2022 11:42
Ik wacht op het weer openen van het topic.
Het duurt inmiddels wel wat lang.
Is het de bedoeling dat je een nieuw topic opent?
Gisteren werd gevraagd wat ons voorstel is. En dat was: het oude topic weer open.
Ik zie niet in wat er verandert met een nieuw topic, dus ik wacht even af.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dankjewel voor de beterschapswensen. Alles gaat hier weer prima :) .

Wat ik nu allemaal gelezen heb verbaast me een beetje. Het feit dat er iets gebeurt wat niet oké is maakt het niet ineens wel oké omdat het elders ook gebeurt. Daar zou het ook niet moeten gebeuren. De genoemde topics zijn niet de topics waarin ik meelees en ik heb mijn collega's gevraagd om daar ook strenger te gaan modereren. Modereren blijft mensenwerk en de ene zal strenger zijn dan de ander. Het feit blijft wel dat meerdere collega's die hebben meegelezen aangeven dat het topic onprettig leest en we daar wat mee moeten.
Het hoeft geen puur gezellig en positief topic te zijn. Als dat zo was dan was het allang definitief gesloten.

Nogmaals, er is niet puur gemodereerd op stafjes en er is dus ook niet door nieuwe forummers gestaft. Dus laat het los dat het de vloggers of hun fanclub is geweest.

Ik wil jullie vragen om een nieuw deel te openen, dat geeft mij de gelegenheid in rust bij te lezen en in het andere topic te modereren. Van wat ik gehoord heb van collega's zullen er wel bannen/waarschuwingen gaan vallen. Daarvoor is het topic ook gesloten om het op te schonen, maar omdat mijn tijd nu even beperkt is kom ik niet in korte tijd bij. Dus kan het zijn dat er pas later maatregelen zichtbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wat duurde dat lang zeg, dit antwoord
Volgens mij vroeg jijzelf wat het voorstel was en met ons antwoord daarop wordt duidelijk niets gedaan
Maar oke
Rosalind, , wil jij de link hier plaatsen
ModeratorViva schreef:
16-03-2022 12:59
Beste forummers,

Modereren blijft mensenwerk en de ene zal strenger zijn dan de ander. Het feit blijft wel dat meerdere collega's die hebben meegelezen aangeven dat het topic onprettig leest en we daar wat mee moeten.
Het hoeft geen puur gezellig en positief topic te zijn. Als dat zo was dan was het allang definitief gesloten.

Nogmaals, er is niet puur gemodereerd op stafjes en er is dus ook niet door nieuwe forummers gestaft. Dus laat het los dat het de vloggers of hun fanclub is geweest.

Ik wil jullie vragen om een nieuw deel te openen, dat geeft mij de gelegenheid in rust bij te lezen en in het andere topic te modereren. Van wat ik gehoord heb van collega's zullen er wel bannen/waarschuwingen gaan vallen. Daarvoor is het topic ook gesloten om het op te schonen, maar omdat mijn tijd nu even beperkt is kom ik niet in korte tijd bij. Dus kan het zijn dat er pas later maatregelen zichtbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Mag ik vragen waarom er dan niet direct gehandhaafd is door de blijkbaar meelezende collega’s? Of überhaupt een waarschuwing? Dat lijkt mij immers stap één.
anoniem_408721 wijzigde dit bericht op 16-03-2022 13:12
2.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We hebben een nieuw deel! Deze is een beetje vol inmiddels.

overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven