Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 31 mei 2020 om 11:16
Is dat erg dan? Ik ben ook een eenling tussen de groepjes, maar toch word ik grotendeels getolereerd en zelfs gewaardeerd.
zondag 31 mei 2020 om 11:17
Juist.redbulletje schreef: ↑31-05-2020 10:58Dat komt ook omdat we hier de vrijheid niet hebben een zuiger op z'n plek te zetten omdat je daardoor zelf een ban kunt krijgen.
Zonder banbeleid (behalve spanners e.d.) geef je forummers ook de mogelijkheid elkaar te corrigeren als ze te ver uit de bocht vliegen.
Alleen negeren klinkt heel makkelijk maar uit de praktijk blijkt dat het dus niet (genoeg) werkt, want nog steeds worden hele topics overgenomen en verpest en bepaalde forummers gestalkt. Het forum gaat steeds verder achteruit door dit soort gedrag en uit zichzelf houdt het niet op.

zondag 31 mei 2020 om 11:17
Cateautje schreef: ↑31-05-2020 11:06Ik heb er met eentje te maken die heeft zo'n groot bord voor het hoofd, daar valt geen zinnig woord mee te wisselen en zelfs aanspreken op het gedrag werkt niet, want het ligt namelijk allemaal aan mij. Eigenlijk heb ik alleen maar te doen met een dergelijk figuur die alleen maar vriendjes kan maken door middel van een gemeenschappelijke vijand.
Als ik heel eerlijk mag zijn Cateautje, je kan er zelf ook wat van. Je hebt je punt al honderd keer gemaakt, en toch ga je maar door. Als jij stopt, dan stopt hij ook.

zondag 31 mei 2020 om 11:18
Ik denk het wel want daarom is het bansysteem toen opnieuw op verzoek ingezet.redbulletje schreef: ↑31-05-2020 11:16Is dat erg dan? Ik ben ook een eenling tussen de groepjes, maar toch word ik grotendeels getolereerd en zelfs gewaardeerd.

zondag 31 mei 2020 om 11:20
Dat kan wel zijn, maar ik heb niet één keer op de persoon gereageerd en het gebeurt mij heel vaak. Dat is het grote verschil.

zondag 31 mei 2020 om 11:20
Daarom zouden forummers meer vrijheid moeten krijgen om 'ns goed te clashen zonder banrisico's.Positivevibes schreef: ↑31-05-2020 11:17Juist.
Alleen negeren klinkt heel makkelijk maar uit de praktijk blijkt dat het dus niet (genoeg) werkt, want nog steeds worden hele topics overgenomen en verpest en bepaalde forummers gestalkt. Het forum gaat steeds verder achteruit door dit soort gedrag en uit zichzelf houdt het niet op.

zondag 31 mei 2020 om 11:22
YepMarana schreef: ↑31-05-2020 10:48Met vervelende forummers negeren bedoelt Doornroosje toch gewoon dat je niet op ze reageert (en ze onder de negeerknop zet als je dat wilt). Dat is iets anders dan wat jij nu zegt volgens mij.
Als ik iemand vervelend vind reageer ik daar gewoon niet op. Ik ga niet met anderen afspreken dat zij ook allemaal niet moeten reageren op die persoon. En ik laat me ook door anderen niet opleggen dat ik iemand moet negeren die zij vervelend vinden.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 31 mei 2020 om 11:23
Of er is iets mis met je begripsvermogen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 31 mei 2020 om 11:23
Het gaat nu al ver buiten de grenzen van fatsoen en soms is dat leuk en grappig maar meer hoeft om mij niet.redbulletje schreef: ↑31-05-2020 11:20Daarom zouden forummers meer vrijheid moeten krijgen om 'ns goed te clashen zonder banrisico's.
zondag 31 mei 2020 om 11:25

zondag 31 mei 2020 om 11:25
Vind het lastig dat opportunisme vaak aangezien wordt voor racisme. Sowieso wordt er snel de racismekaart getrokken op dit forum.

zondag 31 mei 2020 om 11:26
zondag 31 mei 2020 om 11:26
Opportunisme leidt nu eenmaal vaak tot o.a. racisme.redbulletje schreef: ↑31-05-2020 11:25Vind het lastig dat opportunisme vaak aangezien wordt voor racisme. Sowieso wordt er snel de racismekaart getrokken op dit forum.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 31 mei 2020 om 11:27
Hahaha.

zondag 31 mei 2020 om 11:27
Ik denk dat wij enorm langs elkaar heen praten. Ik vind het heel raar dat je mij dit nu verwijt. Je leest mij echt heel slecht, en ik denk die post van Doornroosje ook.
Doornroosje schreef: 'negeer de mensen die je vervelend vind, en handhaaf alleen bij racisme en naw openbaar maken en zo'.
Jij schrijft dat je het daar niet mee eens bent, want je hebt leuke mensen zien vertrekken en dat dat door groepsgewijs gedrag komt.
Doornroosje vraagt dan verduidelijking, of je doelt op wegpesten, want dat is niet ok. Daar heb jij niet meer op geantwoord.
Ik vraag ook verduidelijking, en ik leg uit hoe ik de post van Doornroosje interpreteer. Dat je zelf iemand kunt negeren, en dat er niet wordt gedoeld op groepsgewijs iets doen.
Dan schrijf jij dat het gaat over de staffunctie bij jouw weten. Waarop ik nogmaals probeer uit te leggen dat je de post van Doornroosje volgens mij verkeerd las, want zij heeft het niet over staffen van mensen die je vervelend vindt. En zeker niet over groepsgewijs staffen. Ze heeft het over staffen van racisme etc, probeer ik jou uit te leggen. En daarbij haal ik aan dat die leuke mensen die jij zag vertrekken vast geen racistische uitingen deden, waarmee ik wil impliceren dat die mensen dus bij het voorstel van Doornroosje mbt het beleid (alleen handhaven van racisme etc) juist niet vertrokken zouden zijn.
En nu beschuldig je mij van het jou beschuldigen van racisme?
Ergens gaat er iets heel erg mis in de communicatie tussen ons vandaag.

zondag 31 mei 2020 om 11:28
Maar jij zuigt ook niet. Ik ben het over de meeste dingen verschrikkelijk met je oneens, maar je zuigt nietredbulletje schreef: ↑31-05-2020 11:16Is dat erg dan? Ik ben ook een eenling tussen de groepjes, maar toch word ik grotendeels getolereerd en zelfs gewaardeerd.

Dit dus.
Mieke, je las Doornroosje fout en mij ook. Wil je het aan de hand van mijn vorige post nog eens proberen te lezen, maar dan met een andere bril?

Maar is het dan niet vanwege onjuiste toepassing van het bansysteem?redbulletje schreef: ↑31-05-2020 11:26Het forum is hartstikke monddood joh, je kunt echt niets meer zeggen tenzij je je zinnen honderd keer wikt en weegt en sugarcoat.

zondag 31 mei 2020 om 11:29
Lady*Voldemort schreef: ↑31-05-2020 11:28Maar jij zuigt ook niet. Ik ben het over de meeste dingen verschrikkelijk met je oneens, maar je zuigt niet![]()

zondag 31 mei 2020 om 11:31
Wel een beetje. Maar het is prima als je elkaar wil steunen als je dat nodig hebt dan moet je dat doen.