Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Cateautje schreef:
21-06-2020 12:44
:bigkiss:
Ga je deze reactie weghalen, Cateautje? Of is het geen vergissing?
Oriander schreef:
21-06-2020 12:46
Ga je deze reactie weghalen, Cateautje? Of is het geen vergissing?
Murr kan 100 zoenen van me krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
20-06-2020 22:58
Blondie456 heeft toch nooit een permaban ontvangen?
We vermoeden dat de mod toentertijd het vergeten is te melden in het bantopic.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Cateautje schreef:
21-06-2020 12:47
Murr kan 100 zoenen van me krijgen.
JIJ bent de grootste doodzoener van dit forum!
Murrmurr schreef:
21-06-2020 12:58
JIJ bent de grootste doodzoener van dit forum!
Maar nooit saai. :lightbulb:



:-D
ModeratorViva schreef:
21-06-2020 12:56
We vermoeden dat de mod toentertijd het vergeten is te melden in het bantopic.
Heb ik me al die tijd voor niets ongerust gemaakt. Ach ja.
Wat is toch de reden van al die ongeldige posten die je opnieuw moet proberen? Is dat een fout van het forum of is dat ingebouwd? Nu gebeurt het me weer.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2020 15:06
Wat is toch de reden van al die ongeldige posten die je opnieuw moet proberen? Is dat een fout van het forum of is dat ingebouwd? Nu gebeurt het me weer.
Ik heb er ook wel eens last van als ik iets op het CM-topic wil posten en tot nu toe komt het doordat de pagina al een tijdje openstond en ik niet eerst gerefreshed heb. Dus ik zou dat eerst even doen, als ik gelijk heb, moet dat het probleem oplossen voor je.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
21-06-2020 15:09
Ik heb er ook wel eens last van als ik iets op het CM-topic wil posten en tot nu toe komt het doordat de pagina al een tijdje openstond en ik niet eerst gerefreshed heb. Dus ik zou dat eerst even doen, als ik gelijk heb, moet dat het probleem oplossen voor je.
Ga ik proberen. Dankje!
ModeratorViva schreef:
21-06-2020 15:09
Ik heb er ook wel eens last van als ik iets op het CM-topic wil posten en tot nu toe komt het doordat de pagina al een tijdje openstond en ik niet eerst gerefreshed heb. Dus ik zou dat eerst even doen, als ik gelijk heb, moet dat het probleem oplossen voor je.

20 minuten om precies te zijn. ;)
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
21-06-2020 15:09
Ik heb er ook wel eens last van als ik iets op het CM-topic wil posten en tot nu toe komt het doordat de pagina al een tijdje openstond en ik niet eerst gerefreshed heb. Dus ik zou dat eerst even doen, als ik gelijk heb, moet dat het probleem oplossen voor je.
Drie hele seconden dacht ik “zie je wel! Er ís helemaal geen communitymanager. Dat zijn gewoon de Mods die rekken tot maandagochtend” voordat ik me bedacht dat centraal moderatortopic dezelfde initialen heeft.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-06-2020 15:18
20 minuten om precies te zijn. ;)
Ik geloof je. :)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hey mods,

Ik krijg geen melding wanneer iemand een privébericht stuurt. Geen idee of dit een algemeen dingetje is, maar is het in dat geval soms een optie om hier een update rond in te voeren?
leeg
Helena_z schreef:
21-06-2020 19:08
Hey mods,

Ik krijg geen melding wanneer iemand een privébericht stuurt. Geen idee of dit een algemeen dingetje is, maar is het in dat geval soms een optie om hier een update rond in te voeren?
Dat is al tijden een probleem. Of je krijgt geen melding, of je krijgt wel melding maar die gaat dan nooit meer weg.

Wat ik overigens wel grappig vind: ik stuurde mod gisteren een pb'tje en ik kreeg keurig antwoord. Bij de vorige mods wilde dat nooit lukken, want zij konden geen pb's ontvangen zeiden ze :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2020 19:10
Dat is al tijden een probleem. Of je krijgt geen melding, of je krijgt wel melding maar die gaat dan nooit meer weg.

Wat ik overigens wel grappig vind: ik stuurde mod gisteren een pb'tje en ik kreeg keurig antwoord. Bij de vorige mods wilde dat nooit lukken, want zij konden geen pb's ontvangen zeiden ze :rofl:
Kon eerder ook niet hoor, de optie om ons een pb'tje te sturen was uitgeschakeld.

En helaas werkt de notificatie voor de pb nog steeds niet naar behoren. De vraag om dit op te lossen ligt wel al bij de ict.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
21-06-2020 19:14
Kon eerder ook niet hoor, de optie om ons een pb'tje te sturen was uitgeschakeld.

Ja dat vermoedde ik al: het kon dus wel maar ze wilden het niet :proud:

Ik ben blij dat jullie het wel willen. Communiceert toch een stuk fijner en gemakkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk nog een andere vraag, waarom wordt eigenlijk nog steeds vastgehouden aan 3000 Posts voor een ‘vol’ topic? Bij sommige eeuwigdurende topics (zoals napraat) begrijp ik dat wel, maar bij onderwerpen op Aktueel bijvoorbeeld, is dat toch niet meer nodig?
Alle reacties Link kopieren
Over 3000 posts gesproken, dit topic is bijna vol :proud:
Mogen we de voorwaarden weten wanneer een permagebande terug mag komen?
Is dat bijvoorbeeld maar één account mogen hebben en niet 3 verschillende tegelijkertijd, vanwege zogenaamde herkenbaarheid.
Cookielover schreef:
21-06-2020 22:42
Over 3000 posts gesproken, dit topic is bijna vol :proud:
En de proefmaand is ook bijna voorbij.
Dus dat past precies.
De evaluatie kan beginnen.
Update was 14 juni, dus ik denk 14 juli een evaluatie.
Nee nee. Een maand is een maand..
Anders blijven we aan de gang
Je hebt gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dames en heren, we gaan verder in deel 2. Bedankt voor alle feedback, kritiek en lolletjes.

Met vriendelijke groet,

De mods.

overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Nou, nog eentje dan ;) .
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven