Vretende supermarktbezoekers

09-07-2016 14:25 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik erger mij dood. Vandaag alweer een paar keer. Mensen die lopen te vreten in de supermarkt.

Score vandaag in Albert Heijn:

Een moeder (lekker ding overigens met shirt met losse hals die inkijk gaf bij het bukken naar spullen; heerlijk die bollen in dat bh-tje) die haar kind een banaan geeft om hem rustig te houden.

Een vrouw die een croissantje eet bij de broodafdeling.

En nu het ergste van alles, een volwassen vent die een zo'n drinkzakje yoghurt staat op te zuipen. En als het bijna op is er uit alle macht de laatste resten uitzuigt terwijl het het zakje van onderaf aan het oprollen is. Een vent, yoghurt uit een zakje. Dan moet je toch echt helemaal zo week zijn als een kwal. Een echte vent zuipt bier en vreet vlees, geen yoghurt uit een zakje.

Maar goed, waar het mij om gaat, ik vind het ontzettend aso om nog niet gekochte en afgerekende spullen op te eten. Misschien ligt het aan mij, ik ben netjes opgevoed, maar het liefst zou ik het bij iedereen uit zijn handen meppen (behalve dan bij dat lekkere tietenmoedertje).

Zeg nou eens, vinden jullie dat ook allemaal aso? Als je nou zo'n honger of drost hebt dan eet je thuis toch wat voordat je op pad gaat? Met een gevulde maag is het bovendien goedkoper boodschappen doen.
Een vent, yoghurt uit een zakje. Dan moet je toch echt helemaal zo week zijn als een kwal. Een echte vent zuipt bier en vreet vlees, geen yoghurt uit een zakje.

Je hebt een punt.
De een doet t zo, de ander anders. Dan doe je maar online boodschappen als je er niet tegen kan.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:willem1959 schreef op 09 juli 2016 @ 14:50:

[...]

Ik ga er in mijn goedheid maar van uit dat het betaald wordt. Dat de banaan gewogen is en het stickertje bewaard. Dat de mevrouw aan de kassa zegt dat ze niet vier croissantjes heeft maar vijf. De wekke man gooide zijn lege zakje in zijn karretje.

Het gaat er mij om dat tegenwoordig iedereen maar vretend door de supermarkt loopt. Enige zelfbeheersing en wat fatsoensnormen ontbreken volledig. Het is gewoon aso en het hoort niet. En ik erger mij dood.

Eens! Op dat dood ergere na dan want ik kan me er niet heel druk om maken maar aso vind ik het wel.

Ik zag laatst een pak van die cakjes liggen. Er hoorde er 6 in te liggen maar er zaten er nog maar 5 in
quote:Rubber_Ducky schreef op 09 juli 2016 @ 14:47:

Ik vind de manier waarop je het aankaart niet goed, maar ik vind dat je wel een punt hebt.

Eerst betalen, dan pas consumeren. Als ze iets te proeven uitdelen is het een ander verhaal.

In een restaurant eet ik eerst en dan betaal ik

Zo lang het geen gewoonte wordt en er betaald wordt wat je eet en/of drinkt omdat je een laag bloedsuiker hebt oid vind ik het prima maar nogmaals als het niet hoeft doe het dan niet.
Grappig.

Ik heb dit onderwerp al honderd keer voorbij zien komen hier en de supermarktvreters worden altijd en masse afgebrand, maar nu Willem er een topic over opent is het een en al toegevendheid en begrip (voor de supermarktvreters dan, niet voor Willem)
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 juli 2016 @ 15:40:

Grappig.

Ik heb dit onderwerp al honderd keer voorbij zien komen hier en de supermarktvreters worden altijd en masse afgebrand, maar nu Willem er een topic over opent is het een en al toegevendheid en begrip (voor de supermarktvreters dan, niet voor Willem) Ja grappig wel.
Maak je geen zorgen hoor, Willem.

Ooit stond ik bij de bakkersafdeling aan het werk, en daar waren ook ladingen moeders die vonden dat dat ene croissantje er wel af kon. Helaas zag ik het als ze dat pakten en had ik ook zicht op de kassa's, dus als ze met regelmaat jatten kwam er vanzelf een moment dat ze en plein public mochten uitleggen waarom ze dat croissantje niet afrekenden.

De bakkersafdeling had een telefoon en de kassa's ook .
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 juli 2016 @ 15:40:

Grappig.

Ik heb dit onderwerp al honderd keer voorbij zien komen hier en de supermarktvreters worden altijd en masse afgebrand, maar nu Willem er een topic over opent is het een en al toegevendheid en begrip (voor de supermarktvreters dan, niet voor Willem)

Als ik niet beter wist zou ik denken dat je nieuw bent op viva.

Maar Willem in snap je ergernis hoor. Sta je je rustig te verlekkeren in de supermarkt verpest zo'n seksloze yoghurtslurper de stemming.
quote:JustcallmeTuT schreef op 09 juli 2016 @ 15:31:

[...]

Zo lang het geen gewoonte wordt en er betaald wordt wat je eet en/of drinkt omdat je een laag bloedsuiker hebt oid vind ik het prima maar nogmaals als het niet hoeft doe het dan niet.Maar dat kan iedereen wel zeggen he . En waar is het eind. Op zich is het natuurlijk niet zo erg als je je kind vast een krentenbol geeft en de geopende zak netjes afrekent. Maar het komt ook vaak genoeg voor dat men de geopende zak dan voor het gemak maar terug legt in het schap (of in een heel ander schap, tussen de hamlapjes of zo) en verder wandelt of zijn/haar neus bloedt. En aangezien je van tevoren niet kunt zien of iemand van plan is de door hem aangebroken verpakking daadwerkelijk af te rekenen zou ik als supermarkteigenaar toch maar gaan voor een zero tolerance beleid op dit gebied.
quote:mwcactus schreef op 09 juli 2016 @ 16:11:

[...]

Als ik niet beter wist zou ik denken dat je nieuw bent op viva.

Wat is dat nou voor een rare opmerking. Willem jaagt al honderd jaar keurige huisvrouwtjes op de kast, en als je dat dan weet lees zijn topics dan niet als je er niet tegen kan.
quote:JustcallmeTuT schreef op 09 juli 2016 @ 15:31:

[...]

Doe niet alsof ik niet weet dat dat de normen zijn binnen een restaurant met dat lampje van je.

Wat sla jij de plank mis met deze vergelijking.
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 juli 2016 @ 16:16:

[...]

Maar dat kan iedereen wel zeggen he . En waar is het eind. Op zich is het natuurlijk niet zo erg als je je kind vast een krentenbol geeft en de geopende zak netjes afrekent. Maar het komt ook vaak genoeg voor dat men de geopende zak dan voor het gemak maar terug legt in het schap (of in een heel ander schap, tussen de hamlapjes of zo) en verder wandelt of zijn/haar neus bloedt. En aangezien je van tevoren niet kunt zien of iemand van plan is de door hem aangebroken verpakking daadwerkelijk af te rekenen zou ik als supermarkteigenaar toch maar gaan voor een zero tolerance beleid op dit gebied.Dan ben ik bang dat ik voortaan mijn boodschappen elders zou doen. Snap de irritatie maar als iemand onwel word in je toko lijkt me dat vervelender. Mijn portemonee heeft zero tolerance voor zeikerige ondernemers die een voorbeeld willen stellen.

[...]

Maar dat kan iedereen wel zeggen he . En waar is het eind. Op zich is het natuurlijk niet zo erg als je je kind vast een krentenbol geeft en de geopende zak netjes afrekent. Maar het komt ook vaak genoeg voor dat men de geopende zak dan voor het gemak maar terug legt in het schap (of in een heel ander schap, tussen de hamlapjes of zo) en verder wandelt of zijn/haar neus bloedt. En aangezien je van tevoren niet kunt zien of iemand van plan is de door hem aangebroken verpakking daadwerkelijk af te rekenen zou ik als supermarkteigenaar toch maar gaan voor een zero tolerance beleid op dit gebied.

Eens.

Als je half verdoofd op de grond ligt mag je van mij best wat eten/drinken. Maar zomaar voor de lekker of omdat een kind zich niet weet te gedragen, dat vind ik ook aso.
quote:marly1083 schreef op 09 juli 2016 @ 14:33:

Jij hebt vast geen kinderen.

Wat een onzin!

Ik heb mijn kind nooit iets gegeven in een supermarkt; als je dat niet doet, zeuren ze ook niet, want ze weten niet beter.

Ik vind het ook ontzettend aso om dingen te eten / drinken die je nog niet betaald hebt.
Mensen met laag bloedsuiker hebben over het algemeen zelf iets bij zich en dan nog hoeveel mensen zullen er nou werkelijk toevallig tijdens de boodschappen laag bloedsuiker hebben en niets bij zich. Kinderen kunnen ook best even wachten, opvoeden enzo.. Als je je kind meteen leert dat er eerst betaald moet worden voor het gegeten kan worden is er geen probleem. In veel winkels mag het gewoon niet omdat mensen het dus niet gaan afrekenen. Ze trekken gewoon een pak koek open voor bij de gratis koffie en dat aangebroken pak gooien ze zo in een schap. Krentenbol van een kind dat op is voor de kassa wordt niet vermeld. Logisch dat het dus gewoon niet mag heb je ook geen gezeur want iedereen heeft wel een excuus en dan kunnen ze elke keer in discussie.
Ik heb het eens bij mijn ah gevraagd. Als ik gewoon netjes betaal (en dat doe ik) vinden ze het niet erg als ik mijn dochter al iets geef (meestal knijpfruitzakje). Ze kennen me en vinden het goed. Zelfs een keer het lege zakje niet hoeven betalen. Maar dat zal wel helemaal nog done zijn.

[...]

Maar dat kan iedereen wel zeggen he . En waar is het eind. Op zich is het natuurlijk niet zo erg als je je kind vast een krentenbol geeft en de geopende zak netjes afrekent. Maar het komt ook vaak genoeg voor dat men de geopende zak dan voor het gemak maar terug legt in het schap (of in een heel ander schap, tussen de hamlapjes of zo) en verder wandelt of zijn/haar neus bloedt. En aangezien je van tevoren niet kunt zien of iemand van plan is de door hem aangebroken verpakking daadwerkelijk af te rekenen zou ik als supermarkteigenaar toch maar gaan voor een zero tolerance beleid op dit gebied.

Wees niet bang. Zelf doe ik het niet en heb het de kinderen nooit aangeleerd alleen vind ik wel dat wij overal over moeten zeuren. Verschrikkelijk hoe onverdraagzaam we zijn. Zo gauw iets gaat wat ons niet zint moet er weer geklaagd worden.

Leven en laten leven en als een supermarktmedewerker het ziet zal er heust wel ingegrepen worden en zo niet dan is het waarschijnlijk niet belangrijk genoeg.

Het leven is te mooi om je overal over te ergeren.
In mijn beperkte ervaring van drinken voir het afrekenen kwam er wel een bewaker op me af om te vragen of alles in orde was. Zag er al flink pips uit en was overduidelijk niet lekker. Hij vroeg zelfs of ik even wilde zitten. Zie al voor me dat ie zou zeggen dat ik niets mocht drinken totdat ik half verdoofd op de grond lag. Net dat probeerde ik te voorkomen.

Verder maak ik nooit wat open voor de kassa en voer ik mijn koters ook geen bananen of krentenbollen onderweg.
quote:Rubber_Ducky schreef op 09 juli 2016 @ 16:20:

[...]

Doe niet alsof ik niet weet dat dat de normen zijn binnen een restaurant met dat lampje van je.

Wat sla jij de plank mis met deze vergelijking.Moet je ongesteld worden?
quote:mwcactus schreef op 09 juli 2016 @ 16:26:

Mensen met laag bloedsuiker hebben over het algemeen zelf iets bij zich en dan nog hoeveel mensen zullen er nou werkelijk toevallig tijdens de boodschappen laag bloedsuiker hebben en niets bij zich. Kinderen kunnen ook best even wachten, opvoeden enzo.. Als je je kind meteen leert dat er eerst betaald moet worden voor het gegeten kan worden is er geen probleem. In veel winkels mag het gewoon niet omdat mensen het dus niet gaan afrekenen. Ze trekken gewoon een pak koek open voor bij de gratis koffie en dat aangebroken pak gooien ze zo in een schap. Krentenbol van een kind dat op is voor de kassa wordt niet vermeld. Logisch dat het dus gewoon niet mag heb je ook geen gezeur want iedereen heeft wel een excuus en dan kunnen ze elke keer in discussie.

Eens.

Je vindt vanalles in de schappen. De supermarktmedewerkers kunnen niet alles in de gaten houden. Dus gewoon normaal afrekenen na de kassa. Een kind dat niet kan wachten mag je gaan opvoeden.
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 juli 2016 @ 16:20:

[...]

Wat is dat nou voor een rare opmerking. Willem jaagt al honderd jaar keurige huisvrouwtjes op de kast, en als je dat dan weet lees zijn topics dan niet als je er niet tegen kan.Ongesteld joh? Ik doelde op het feit dat de algemene opinie in een topic zo kan omslaan, typisch viva namelijk. De andere opmerking was net zo serieus als Willem zelf is.
Okeee supermum dus.

Als ze wat groter zijn kan dat ja, maar met twee peuters maak ik weleens een uitzondering.

En ik betaal ook netjes. Zie het probleem niet.

quote]girasole3 schreef op 09 juli 2016 @ 16:24:

[...]

Wat een onzin!

Ik heb mijn kind nooit iets gegeven in een supermarkt; als je dat niet doet, zeuren ze ook niet, want ze weten niet beter.

Ik vind het ook ontzettend aso om dingen te eten / drinken die je nog niet betaald hebt.[/quote]
quote:khemam schreef op 09 juli 2016 @ 16:21:

[...]

Dan ben ik bang dat ik voortaan mijn boodschappen elders zou doen. Snap de irritatie maar als iemand onwel word in je toko lijkt me dat vervelender. Mijn portemonee heeft zero tolerance voor zeikerige ondernemers die een voorbeeld willen stellen.Als je onwel wordt kun je natuurlijk altijd even vragen of je alvast even een reep mag verorberen he. En als je al onwel op de grond ligt kan ik me nauwelijks voorstellen dat zo'n manager niet zelf een pak mueslirepen open trekt. Maar al die mensen die een halve zak drop leegvreten en de zielige restanten terugleggen in het schap zijn echt niet allemaal onwel hoor.
Mijn AH heeft minikrentebolletjes en bananen voor kleine kinderen om te pakken, gratis, liggen.Prima wat mij betreft.

Waar ik me eigenlijk meer aan stoor zijn die lui, die bij dat soort gratis vreterijen (dirk heeft er altijd veel) gewoon aan het vreten zijn, en dan bedoel ik ook echt vreten! Geen 1 blokje chocolade, maar gewoon stuk na stuk in je mond steken. Dat vind ik echt heel irritant.
Je hoeft geen supermom te zijn om je kinderen regels bij te brengen hoor dat hoort gewoon bij opvoeden. Juist omdat jij uitzonderingen maakt zeuren je peuters er over. Als je echt niet lekker wordt kun je iemand aanspreken en het desnoods later uitleggen, dat zie je over het algemeen ook wel aan iemand als die echt flauw wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven