Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
RikM schreef:
15-01-2019 15:32
Want jij kocht je doolhofspellen zonder balletje? :confused:
Nee, deed ze er gewoon bij, dan had ik gewoon 10 balletjes in 1 zo'n ding zitten.
Abundance-of-Freedom schreef:
15-01-2019 15:25
Satchel die luciferdoosjes met zwaluw erop zijn volgens mij nog gewoon te koop.
Ja, klopt, en het plaatje is ook nog nagenoeg hetzelfde. Alleen kan je nu ook heel veel andere lucifers kopen, destijds had je eigenlijk alleen deze.

Wij dronken vroeger limonade uit drinkglazen van dik glas in de kleuren rood, groen en oranje. Ik kan daar alleen geen plaatjes van vinden, maar herkent iemand dat?
Spreuken 18:2
Draagbare radiocassettespelers waren ook helemaal in, ergens in de jaren '90. Het liefst met twee cassettedecks, dan kon je kopiëren.

Afbeelding
Hasse88 schreef:
31-12-2018 16:39
Vast wel, maar mijn oma niet. Geen idee waarom niet. Mijn ouders hadden een rookglazen salontafel en die gebruikten ze wel altijd.
Afbeelding

Deze hadden wij. Mijn moeder heeft ze nog en ik heb die van mijn oma gekregen. Staan hier in de kast, ik gebruik altijd andere.
15-01-2019 15:36
Nee, deed ze er gewoon bij, dan had ik gewoon 10 balletjes in 1 zo'n ding zitten.

Ah, op die manier. :)
Bij ons thuis werd er natuurlijk ook gekeken naar Dallas!

Afbeelding
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Kinderen voor kinderen zong ik uit volle borst mee vroeger. Ik heb nog verschillende elpees bewaard.

https://www.youtube.com/watch?v=RSO1Dm8EdQw

Afbeelding
Renee_XX schreef:
31-12-2018 17:23
6 toch? Later kwam de 4 ervoor.
In kleinere plaatsen hadden ze 4 cijfers
RikM schreef:
15-01-2019 15:40
Draagbare radiocassettespelers waren ook helemaal in, ergens in de jaren '90. Het liefst met twee cassettedecks, dan kon je kopiëren.

Afbeelding
Ghetto blaster :)
Dit las ik als tiener, van die dikke historische romantische boeken:

Afbeelding

Andere meiden uit de klas lazen meer de bouquet reeksjes, harlequin en intiem.
Ow nee de Ghetto blaster was zo'n grote zilverkleurig voor op iemands schouder oid op straat.
Serengeti schreef:
15-01-2019 15:42
Bij ons thuis werd er natuurlijk ook gekeken naar Dallas!

Afbeelding
En Dynasty natuurlijk op woensdagmiddag.
Leerden jullie op school ook kruissteek borduren?

Afbeelding

We leerden ook beien en haken van de moeders.
Jongens mochten handarbeid doen.
Schoolmelk uit de kartonnen dozen. Aan het begin vh schooljaar mocht je kiezen: volle melk, halfvolle melk, chocomelk of karnemelk. Dat kreeg je dan de rest vh jaar.

Afbeelding

De dozen werden bewaard voor handarbeid.
RikM schreef:
15-01-2019 15:40

Afbeelding
Mijn man was in zijn jeugd zo'n coole gast met al zijn hiphop en breakdance :rofl: Naar het natuurbad met zijn allen hier in de zomer met dat ding op zijn nek...kratje bier in het water.. Nog steeds is hij er dol op..RunDMC, 2livecrew en meer van die vroege jaren 80 meuk.
Zelf was ik meer van de rockmuziek. Nu draaien we hier meestal 60's/70's en 80's. Wel van een LP natuurlijk.
Afbeelding

Punniken
15-01-2019 15:55

Afbeelding

Ja, bij mij op school was dat ook nog zo ouderwets. De meisjes kregen handwerken van een handwerkjuf. De jongens handenarbeid van onze meester. We mochten wel om beurten met de jongens meedoen met handenarbeid. Dus een keer of twee per jaar was je dan aan de beurt en dat was veel leuker dan al dat meisjesgedoe. Dat was nog begin jaren '80. Welke periode heb jij het over?
anoniem_27118 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 16:06
Reden: aanvulling en vraag
4.76% gewijzigd
15-01-2019 15:55

Afbeelding

Ja maar ook handenarbeid.
Handwerken zoals borduren vooral thuis.

Handenarbeid daarvan herinner ik me vooral papier machee of hoe je het schrijft, crêpe papier, ecoline? spatten met verf, harde sier deeg poppetjes maken, creatief met kurk :mrgreen:
En emailleren deden wij ook, met stuivers volgens mij.

Afbeelding
Ik weet nog dat we op school klei hadden van het merk DAS..weet niet eens of het nog bestaat. Op de school waar ik werk zie ik het niet meer in elk geval.
Afbeelding
Afbeelding
15-01-2019 15:28
Werd ook wel de kinderplayboy genoemd:

Afbeelding

Met Chesney Hawkes op de voorkant.
Ik was geabonneerd op de Break Out :mrgreen: . Daar stonden ook spannende dingen in :hihi:
Voor iedereen een groene tuin
RikM schreef:
15-01-2019 16:13
Afbeelding
Afbeelding
Nu weer helemaal hip! Hier nooit weggeweest, er gaat helemaal niets boven het geluid van een LP. En dan het liefst op een Technics draaitafel. Lekker old school.
sportivia schreef:
15-01-2019 16:05
Welke periode heb jij het over?
In de tijd dat Dynasty op woendagmiddag was, want op woensdag had ik altijd dit breien/haken gebeuren en dan hadden we het erover dat we in de middag naar huis zouden gaan en dan Dynasty kijken.

Als ik zo terug reken moet het 1986 zijn geweest.

Ik wou ook liever handarbeid doen, vond het niet eerlijk tegenover de meisjes :whip:
Deze heb ik nog:

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven