Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

dinsdag 15 januari 2019 om 15:37
Ja, klopt, en het plaatje is ook nog nagenoeg hetzelfde. Alleen kan je nu ook heel veel andere lucifers kopen, destijds had je eigenlijk alleen deze.Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:25Satchel die luciferdoosjes met zwaluw erop zijn volgens mij nog gewoon te koop.
Wij dronken vroeger limonade uit drinkglazen van dik glas in de kleuren rood, groen en oranje. Ik kan daar alleen geen plaatjes van vinden, maar herkent iemand dat?
Spreuken 18:2

dinsdag 15 januari 2019 om 15:40

dinsdag 15 januari 2019 om 15:41
Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:36Nee, deed ze er gewoon bij, dan had ik gewoon 10 balletjes in 1 zo'n ding zitten.
Ah, op die manier.

dinsdag 15 januari 2019 om 15:46
Kinderen voor kinderen zong ik uit volle borst mee vroeger. Ik heb nog verschillende elpees bewaard.
https://www.youtube.com/watch?v=RSO1Dm8EdQw
https://www.youtube.com/watch?v=RSO1Dm8EdQw

dinsdag 15 januari 2019 om 16:00
Mijn man was in zijn jeugd zo'n coole gast met al zijn hiphop en breakdance

Zelf was ik meer van de rockmuziek. Nu draaien we hier meestal 60's/70's en 80's. Wel van een LP natuurlijk.

dinsdag 15 januari 2019 om 16:05
Ja, bij mij op school was dat ook nog zo ouderwets. De meisjes kregen handwerken van een handwerkjuf. De jongens handenarbeid van onze meester. We mochten wel om beurten met de jongens meedoen met handenarbeid. Dus een keer of twee per jaar was je dan aan de beurt en dat was veel leuker dan al dat meisjesgedoe. Dat was nog begin jaren '80. Welke periode heb jij het over?Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:55Leerden jullie op school ook kruissteek borduren?
We leerden ook beien en haken van de moeders.
Jongens mochten handarbeid doen.
anoniem_27118 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 16:06
Reden: aanvulling en vraag
Reden: aanvulling en vraag
4.76% gewijzigd

dinsdag 15 januari 2019 om 16:06
Ja maar ook handenarbeid.Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:55Leerden jullie op school ook kruissteek borduren?
We leerden ook beien en haken van de moeders.
Jongens mochten handarbeid doen.
Handwerken zoals borduren vooral thuis.
Handenarbeid daarvan herinner ik me vooral papier machee of hoe je het schrijft, crêpe papier, ecoline? spatten met verf, harde sier deeg poppetjes maken, creatief met kurk

dinsdag 15 januari 2019 om 16:17
Ik was geabonneerd op de Break OutAbundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:28Werd ook wel de kinderplayboy genoemd:
Met Chesney Hawkes op de voorkant.

Voor iedereen een groene tuin

dinsdag 15 januari 2019 om 16:18
In de tijd dat Dynasty op woendagmiddag was, want op woensdag had ik altijd dit breien/haken gebeuren en dan hadden we het erover dat we in de middag naar huis zouden gaan en dan Dynasty kijken.
Als ik zo terug reken moet het 1986 zijn geweest.
Ik wou ook liever handarbeid doen, vond het niet eerlijk tegenover de meisjes