Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

dinsdag 15 januari 2019 om 14:55
Was leuk!
Herinner me ook veel slapstick films in de jaren 70.
De dikke en de dunne, Charlie Chaplin, Harold Lloyd en de boefjes kwamen regelmatig op TV.

dinsdag 15 januari 2019 om 15:03
Ja ook helemaal vergeten!
Vulpen was verplicht op de lagere school bij mij ergens in de 70s.
En overtrekken met dat doorschijnende papier ook veel gedaan.

dinsdag 15 januari 2019 om 15:07
Lekker pottertjes!
Je had ook wiebertjes met blauwe deksel.
Knettersnoep ook favoriet hier.
Of zo'n zakje met 3 openingen oid waar je met een snoep stokje kon dippen in zoet poeder.
En de lik schelpen en ow ja die snoep ketting.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 15:11
0.13% gewijzigd

dinsdag 15 januari 2019 om 15:07
Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:05Veel jongens hadden in de jaren 80 een bmx-achtige crossfiets, ik wilde zelf ook wel zo'n ding toen.
Ook check. En dan zo'n plastic bekertje in stukken knippen en die op de spaken zetten met een wasknijper voor motorgeluiden.

dinsdag 15 januari 2019 om 15:21
dinsdag 15 januari 2019 om 15:23

dinsdag 15 januari 2019 om 15:32
Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:21Linkshandige kinderen kregen bij ons op school een rode vulpen.
Ergens eerder in dit topic was er een plaatje van inkt voor vulpennen. Als zo'n plastic ding was opgebruikt, knipte ik het open en haalde het balletje eruit.
En dat stopte ik vervolgens in zo'n doolhof spel:
![]()
Want jij kocht je doolhofspellen zonder balletje?

dinsdag 15 januari 2019 om 15:35
Zo'n canvas tas zoek ik nog.
Dat leer en dat canvas (legerpukkel kwaliteit) is bijna nergens meer te koop.
Kunnen er niet tegen als ze langer dan 4 maanden buiten in zon en regen liggen. Maar 20 jaar op een zolder en nog steeds z.g.a.n.
Kaasschaaf en flessenlikker heb ik nog steeds en zelfs dubbel.
Aangevuld met een deegspatel. Daarmee krijg je ook glazen potten mayonaise, appelmoes. pindakaas bijna leeg.
Kaasschaaf is nog steeds te koop bij Hema en zeer uitgebreide collectie bij Blokker. Zelfs voor harde kazen zoals Parmezaan.
De sinaasappelschiller van Tupperware heb ik er ook 2 van.
Hoef je niet onder de douche (is hype) maar kan je gewoon zonder veel geknoei een sinaasappel pellen.