Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
zaterdag 12 januari 2019 om 15:41

zaterdag 12 januari 2019 om 15:44
Ha zo heette het bij ons ook. Daar stond ook een typemachine. Werd ook de schoolkrant gemaakt en gestencild.
Zat op een NUTS- school. Weet niet of dat überhaupt nog bestaat?
zaterdag 12 januari 2019 om 15:44
zaterdag 12 januari 2019 om 15:57
Vermoedelijk bevatten ze de giftige kleurstof cadmium.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... dmium.html
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9cefcf1/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 12 januari 2019 om 15:59
Nee ik bedoel wat was de reden dat we die tasjes kregen? Dat ze giftig waren geloof ik wel.Snoesje666 schreef: ↑12-01-2019 15:57Vermoedelijk bevatten ze de giftige kleurstof cadmium.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... dmium.html
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9cefcf1/
zaterdag 12 januari 2019 om 16:03

zaterdag 12 januari 2019 om 16:13
Ik mis nog de zelfgemaakte tas van een spijkerbroek
https://www.google.nl/search?q=tas+van+ ... Qs1BUpWeeM:
de broek met witte zijnaden, rootsschoenen, fluor en legerkleding en berenbootgordijnen. Bittersweet memories haha.
https://www.google.nl/search?q=tas+van+ ... Qs1BUpWeeM:
de broek met witte zijnaden, rootsschoenen, fluor en legerkleding en berenbootgordijnen. Bittersweet memories haha.
zaterdag 12 januari 2019 om 16:14
Dat was de reden inderdaad, de start van de basisschool. Ik ging van de kleuterschool naar groep 3 van de basisschool.Snoesje666 schreef: ↑12-01-2019 16:03In welk jaar werden ze uitgedeeld? Ik zie "basisschool" staan.
In 1985 werd de basisschool ingevoerd, en de kleuterschool en lagere school samengevoegd. Ik zat toen al op de middelbare.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 12-01-2019 16:15
8.86% gewijzigd

zaterdag 12 januari 2019 om 16:14
Ja, ik! Zonder internet en Google moest je toch iets om antwoord op al je vragen te krijgen.
zaterdag 12 januari 2019 om 16:17

De telefoonklapper! Mijn zus (met het netste handschrift) mocht daar alle namen, adressen en telefoonnummers in schrijven.

De digitale quartzhorloges met alarmfunctie, stopwatch, verlichting en kalender. Die hoefde je niet meer op te winden.

"Zingende" pop met mini platenspeler in haar rug verstopt. Ik kreeg deze met Sinderklaas en daar hoorde nog een klein setje platen bij. Je kon de platenspeler bedienen door op haar navel te drukken.

Het welbekende Vroom en Dreesmann tasje.
Altijd van je afsnijden
zaterdag 12 januari 2019 om 16:19
Ah in 85 zat ik in groep 7 geloof ik. Wij hadden al groepen. Kan me nl niet herinneren dat ik in de eerste (of tweede of derde etc) klas heb gezeten.Gatinmijnsok schreef: ↑12-01-2019 16:14Dat was de reden inderdaad, de start van de basisschool. Ik ging van de kleuterschool naar groep 3 van de basisschool.

zaterdag 12 januari 2019 om 16:22
Jaaa, die herken ik, bij mijn vriendinnetje hadden ze er twee en daar gingen we mee propjes ping-pongen, dat idee hadden we volgens mij uit Guust Flater. Werkte voor geen meter maar we hebben er veel lol mee gehad.onzichtbarevrouw schreef: ↑12-01-2019 16:17
De telefoonklapper! Mijn zus (met het netste handschrift) mocht daar alle namen, adressen en telefoonnummers in schrijven.

zaterdag 12 januari 2019 om 16:26
Wat officieel hè ?
De schoolkrant werd bij ons mogelijk gemaakt door moeders met een secretaresse achtergrond, die konden dan ook in een waanzinnig tempo typen. De zelf geschreven stukjes van leerlingen die in de schoolkrant geplaatst werden moesten worden overgetrokken op carbon volgens mij. Zal ook wel niet meer bestaan dat carbonpapier.
zaterdag 12 januari 2019 om 16:38
zaterdag 12 januari 2019 om 16:40
Haha die heb ik ook veel gebruikt, het prikte heel erg en die lucht erbij. Ik heb het nu niet meer nodig dus zou niet weten of het nog bestaat.onzichtbarevrouw schreef: ↑12-01-2019 16:37
Bestaat deze nog? In mijn herinnering was dit het middel tegen puistjes.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
zaterdag 12 januari 2019 om 17:09
Wij gebruikten die documentatieboekjes op school voor het vak 'documentatie'
Er zaten ook opdrachten.vragenboekjes bij en die moest je dan maken. Je mocht zelf de onderwerpen kiezen. Ik vond het enig. Ik kreeg ook graag naar Klokhuis en programma's die uitlegden hoe dingen gemaakt werden.
We hadden ook eens per jaar 'project'. Soms over een land of regio. Of iet als 'ontwikkelingssamenwerking'. Dan waren alle boeken in de bieb erover uitgeleend (en was dan ook vaak een knipselmap in de bieb over het onderwerp of het land, daar kon je uit kopieren) en bij het reisbureau ging je dan folders vragen voor plaatjes (die zullen er soms ook wel de smoor in hebben gehad). Of je schreef naar het toeristische promotie bedrijf zeg maar van dat land, of de ambassade. Dagen later kreeg je dan een envelop met folders.

Er zaten ook opdrachten.vragenboekjes bij en die moest je dan maken. Je mocht zelf de onderwerpen kiezen. Ik vond het enig. Ik kreeg ook graag naar Klokhuis en programma's die uitlegden hoe dingen gemaakt werden.
We hadden ook eens per jaar 'project'. Soms over een land of regio. Of iet als 'ontwikkelingssamenwerking'. Dan waren alle boeken in de bieb erover uitgeleend (en was dan ook vaak een knipselmap in de bieb over het onderwerp of het land, daar kon je uit kopieren) en bij het reisbureau ging je dan folders vragen voor plaatjes (die zullen er soms ook wel de smoor in hebben gehad). Of je schreef naar het toeristische promotie bedrijf zeg maar van dat land, of de ambassade. Dagen later kreeg je dan een envelop met folders.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 12-01-2019 17:16
6.19% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zaterdag 12 januari 2019 om 17:10
Ik herken zowat alles in dit topic! De zingende pop, toen onze mop een moppie was. De telefoonklapper, de ddd is volgens mij overgegaan in clearasil. De glazen van de mosterd. Wie kent er ook nog de vlaaibodem met een blik kersen of aardbeienprut en spuitslagroom? Was een soort armeluistaart voor zover ik me herinner. Is nog allemaal te koop en heb die taart nog eens uitgeprobeerd een jaar of 5 terug. Ieuwwww. Leuk topic!
zaterdag 12 januari 2019 om 17:18
Ik liet pas mijn Engelse vriend wat Youtube clipjes zien van Boy Zonderman. Het kwam niet echt over...
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 12 januari 2019 om 17:26
boebezoebe schreef: ↑12-01-2019 17:18Ik liet pas mijn Engelse vriend wat Youtube clipjes zien van Boy Zonderman. Het kwam niet echt over...

Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen