Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Deze (zoals eerder gepost in dit topic) gebruik ik nog steeds en hij is nog steeds niet kapot.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Idd Lillybit,

Vroeger regelmatig gelezen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Net als Sportivia, wekelijks dit tijdschrift gekocht van mijn zakgeld. Ook de hitkrant omdat die een poster in het midden had.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
12-01-2019 12:00
Afbeelding

Net als Sportivia, wekelijks dit tijdschrift gekocht van mijn zakgeld. Ook de hitkrant omdat die een poster in het midden had.

Ja!!!
(en wegzwijmelen bij George Michael :flirting: )
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar een Ryam agenda
Afbeelding
Die steeds dikker werd want volgeplakt met plaatjes van Wham!, DuranDuran, Rick Ashley etc., je schreef de namen erin van de jongens waar je verliefd op was en vriendinnen schreven elkaars agenda vol. Ik heb ze allemaal bewaard, is ontzettend leuk om soms weer eens te bekijken :heart:
...
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn hele kamer volhangen met Georgie Davis.
:heart:

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
12-01-2019 12:13
Ieder jaar een Ryam agenda
Afbeelding
Die steeds dikker werd want volgeplakt met plaatjes van Wham!, DuranDuran, Rick Ashley etc., je schreef de namen erin van de jongens waar je verliefd op was en vriendinnen schreven elkaars agenda vol. Ik heb ze allemaal bewaard, is ontzettend leuk om soms weer eens te bekijken :heart:

Ja! Hier ook. De Ryam agenda :cheer: . Geweldig was dat.
Het was altijd een feest om die te kopen. En vol te plakken en schrijven (met leuke grappige berichtjes, niet met huiswerk).
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
31-12-2018 16:14
:rofl:

Ah kijk, dat snap ik. Wij hadden een vaatwasser, anders hadden we vast ook uit koffiefilters moeten eten :hyper:
He mijn ouders hadden ook al een vaatwasser, was heel hip toen. Onze vaatwassers hadden zelfs een naam: kind 1, kind 2, kind 3 en kind 4 . :-)
Alle reacties Link kopieren
:lol:
...
Alle reacties Link kopieren
Op de lagere school VERSLOND ik de boeken van de Olijke Tweeling van Arja Peters.
Volgens mij worden ze nu nog steeds uitgegeven. Maar ik had nog deze ouderwetsche versie. (en volgens mij de complete serie.)

Afbeelding
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Veel mee gespeeld voor de barbies.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriendinnen/klasgenootjes hadden vooral Fleur poppen:

Afbeelding
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Verantwoord snoepen in de jaren 80
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Achthoekig zwart servies
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Calamitycat schreef:
12-01-2019 12:13
Ieder jaar een Ryam agenda
Afbeelding
Die steeds dikker werd want volgeplakt met plaatjes van Wham!, DuranDuran, Rick Ashley etc., je schreef de namen erin van de jongens waar je verliefd op was en vriendinnen schreven elkaars agenda vol. Ik heb ze allemaal bewaard, is ontzettend leuk om soms weer eens te bekijken :heart:

Ik had altijd de Veronica agenda. Die inderdaad helemaal uitpuilde van alle meuk die je erin had geplakt.
Alle reacties Link kopieren
Haantje79 schreef:
12-01-2019 12:40
Afbeelding
Verantwoord snoepen in de jaren 80
Och ja, de rozijntjes :heart:
...
Haantje79 schreef:
12-01-2019 12:40
Afbeelding
Verantwoord snoepen in de jaren 80
Een maand of zo geleden had ik een virusje te pakken en kreeg ik zo'n zin in zo'n doosje met rozijntjes. Mijn dochter is er nog voor naar de winkel geweest maar kon ze nergens vinden. Bij de HEMA schijnen ze nog te koop te zijn maar dan in een Jip&Janneke verpakking?

Als kind vond ik die rozijntjes trouwens maar niets, ik had liever snoep.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Schoolmelk. Je kon kiezen uit halfvol, vol, karnemelk en chocolademelk. Op het pakje stond een stripje van een konijn.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja rozijntjes waren saai, je had liever fire ballen. En dan kijken wie ze het langst in de mond kon houden. Ik zie die rozijntjes ook nergens meer. Tegenwoordig snacken kinderen speltcrackers met houmous ofzo. ( ja, ik overdrijf...) Daar lachen ze over twintig jaar ook om, denk ik..
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Bobby-Pin schreef:
12-01-2019 12:56
Een maand of zo geleden had ik een virusje te pakken en kreeg ik zo'n zin in zo'n doosje met rozijntjes. Mijn dochter is er nog voor naar de winkel geweest maar kon ze nergens vinden. Bij de HEMA schijnen ze nog te koop te zijn maar dan in een Jip&Janneke verpakking?

Als kind vond ik die rozijntjes trouwens maar niets, ik had liever snoep.
Gewoon bij het bakschap bij de supermarkt. In zakjes en in bakjes.

Nachtje in de strohrum laken weken maakt ze nog lekkerder (gezien je virusje ;-D)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Smarties in een koker.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Haantje79 schreef:
12-01-2019 13:06
Afbeelding

Smarties in een koker.

Die bestaan gewoon nog hoor. Ik koop ze nog wel eens bij de Albert Heijn.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Mijn ouders hadden ook een kamelenkrukje. Wij zaten er graag op als kind. Geen idee waar die is gebleven...
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Jouw onderschrift Haantje :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Boekjes die je op de basischool gebruikte om je spreekbeurt te houden. We hadden geen google!
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven