Vuurwerk
zondag 31 december 2023 om 00:15
Hoi allemaal, even nieuwsgierig. Hebben jullie vuurwerk gekocht? En zo ja, voor veel geld?
Ik zag op het nieuws dat we voor 10 miljoen hadden gekocht en dat er lange rijen stonden in Duitsland om verboden vuurpijlen te kopen. Het knalt hier al de hele avond. Dat is toch zonde om nu al af te steken?
TO begint. Ik heb niets gekocht behalve een pakje sterretjes voor kind. Ik vind het zonde van mijn geld. Ik ben ook net met de auto weggeweest in plaats van fietsen, ben best bang dat ik geraakt word door rondvliegende rotjes.
Ik zag op het nieuws dat we voor 10 miljoen hadden gekocht en dat er lange rijen stonden in Duitsland om verboden vuurpijlen te kopen. Het knalt hier al de hele avond. Dat is toch zonde om nu al af te steken?
TO begint. Ik heb niets gekocht behalve een pakje sterretjes voor kind. Ik vind het zonde van mijn geld. Ik ben ook net met de auto weggeweest in plaats van fietsen, ben best bang dat ik geraakt word door rondvliegende rotjes.
zondag 5 oktober 2025 om 14:35
Volgens mij moet er ook een soort van overgangsregeling komen voor bedrijven die vuurwerk verkopen.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 5 oktober 2025 om 16:04
Maleficent schreef: ↑05-10-2025 14:35Volgens mij moet er ook een soort van overgangsregeling komen voor bedrijven die vuurwerk verkopen.
Is toch ook best raar. Hoeveel bedrijven gaan er om wat voor reden dan ook over de kop.
De vuurwerkbranche zal hier vast al jaren rekening mee houden dat het ophoudt.
Zijn er veel bedrijven die hun bedrijf runnen met alleen vuurwerk verkopen of zijn het de extra inkomsten?
woensdag 22 oktober 2025 om 21:50
zondag 26 oktober 2025 om 22:59
noas_1993 schreef: ↑22-10-2025 21:50Er is hier een paar straten verderop flink wat illegaal vuurwerk aangetroffen en vernietigd. Het betrof een minderjarige stond in t artikel. Je gaat je dan toch afvragen waar de ouders zijn in deze..
In de stad ook al iemand opgepakt met illegaal spul, dus de politie doet gelukkig wel iets
Tot ze net die ene over het hoofd zien waar jij naast woont.
Er gaat een record aan vuurwerk verkocht worden dit jaar omdat het misschien maar dat moeten we nog even bezien dit het laatste jaar wordt.
Bizar dat mensen de straat op moeten omdat het nu eenmaal hun werk is.
zondag 26 oktober 2025 om 23:13
Die wet is er door toch?Jules schreef: ↑26-10-2025 22:59Tot ze net die ene over het hoofd zien waar jij naast woont.
Er gaat een record aan vuurwerk verkocht worden dit jaar omdat het misschien maar dat moeten we nog even bezien dit het laatste jaar wordt.
Ook een Pluviofiel
maandag 27 oktober 2025 om 05:37
Ja ik lees het.
Dit is niet te geloven toch. Wat een land, wat een domme mensen die hier niet over nadenken wat de gevolgen zijn voor het uitstellen van het verbod. Dat bestuurt een land
Brandweer Nederland reageert opgelucht op het besluit:
Tegelijkertijd ook teleurstelling over het uitstel van het verbod. Het gaat namelijk pas ná de komende jaarwisseling in. Van Lieshout: “Ik vind het moeilijk te verteren dat het niet meteen dit jaar ingaat. Ieder jaar staan er zo’n 10.000 hulpverleners paraat om dit ‘feest’ zo veilig mogelijk te maken. Afgelopen Oud en Nieuw hadden brandweermensen begeleiding nodig van de Mobiele Eenheid om te kunnen blussen, terwijl de vuurpijlen om hun oren vlogen. Dat staat ons komend jaar dus weer te wachten.
maandag 27 oktober 2025 om 07:30
Het gaat er niet om dat de wil er niet is, maar een wet is niet van morgen op overmorgen geregeld. Wil je nieuwe wetgeving maken dan ben je meestal een jaar verder voordat dat daadwerkelijk in gaat.Jules schreef: ↑27-10-2025 05:37Ja ik lees het.
Dit is niet te geloven toch. Wat een land, wat een domme mensen die hier niet over nadenken wat de gevolgen zijn voor het uitstellen van het verbod. Dat bestuurt een land![]()
Brandweer Nederland reageert opgelucht op het besluit:
Tegelijkertijd ook teleurstelling over het uitstel van het verbod. Het gaat namelijk pas ná de komende jaarwisseling in. Van Lieshout: “Ik vind het moeilijk te verteren dat het niet meteen dit jaar ingaat. Ieder jaar staan er zo’n 10.000 hulpverleners paraat om dit ‘feest’ zo veilig mogelijk te maken. Afgelopen Oud en Nieuw hadden brandweermensen begeleiding nodig van de Mobiele Eenheid om te kunnen blussen, terwijl de vuurpijlen om hun oren vlogen. Dat staat ons komend jaar dus weer te wachten.
maandag 27 oktober 2025 om 07:45
Jules schreef: ↑26-10-2025 22:59Tot ze net die ene over het hoofd zien waar jij naast woont.
Dat is ook zeker zo, ik bedoelde gewoon te zeggen dat de politie hier extra controleert/patrouilleert
Hier in de stad is het nu nu bal
maandag 27 oktober 2025 om 08:58
Ik koop geen vuurwerk. Vanaf mijn balkon kan ik zien hoe zij in drie gemeenten hun geld de lucht in schieten.
Met de overlast valt het tot nu toe nog mee, vergeleken met andere jaren.
Duimen dat het zo blijft.
Mijn kat blijft er gelukkig stoïcijns onder. Zij kijkt hoogstens even verbaasd op.
Met de overlast valt het tot nu toe nog mee, vergeleken met andere jaren.
Duimen dat het zo blijft.
Mijn kat blijft er gelukkig stoïcijns onder. Zij kijkt hoogstens even verbaasd op.
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
maandag 27 oktober 2025 om 09:12
Hier is mijn grootste kattenliefde weer drie dagen op zijn paal binnen gebleven. Vuurwerk. Hij is dan wel heel groot en ziet er stoer uit, maar zo bang voor vuurwerk. Twee jaar terug is hij door joost mag weten welk rotjong (niet met oudjaar, want dan zijn ze sowieso binnen) door een vuurpijl getroffen. Een hele streep haar was weg en verbrand. Ik hoop echt dat het na het verbod snel minder wordt. Maar ik blijf me zorgen maken over de handhaving ervan. De politie is al onderbemand en dan dit er ook nog bij. Zal een sluitpostje worden voorlopig zolang het over de grens gewoon nog te halen is en echt niet iedereen gecontroleerd zal worden. Als ze willen halen ze het toch wel. Ze steken het af en voor de politie er is zijn die etters al weer weg. a
maandag 27 oktober 2025 om 09:17
En reageer jij daar dan op? Ik kom bijna nooit meer op FB om dit soort reacties, maar af en toe kan ik het niet laten om op zoiets te reageren.
maandag 27 oktober 2025 om 09:19
Ja ik heb daar wel op gereageerd ja, het was dit keer sterker dan ik.Galileogalilei schreef: ↑27-10-2025 09:17En reageer jij daar dan op? Ik kom bijna nooit meer op FB om dit soort reacties, maar af en toe kan ik het niet laten om op zoiets te reageren.
maandag 27 oktober 2025 om 09:19
Ik doe dat al jaren niet meer. Het heeft totaal geen nut. Ik snooze ook al mijn Feestboek 'vrienden' die politieke suggesties tot stemmen doen. Geen zin in, val me er niet mee lastig. Ik heb mijn keuze al gemaakt.Galileogalilei schreef: ↑27-10-2025 09:17En reageer jij daar dan op? Ik kom bijna nooit meer op FB om dit soort reacties, maar af en toe kan ik het niet laten om op zoiets te reageren.
maandag 27 oktober 2025 om 11:39
Ik ben ook gestopt met reageren op onzin opmerkingen die nergens op slaan want voordat je het weet heb je een toetsenbord leger achter je aan die de meest vreselijke dingen typen want ze zijn lekker anoniem. Het was een keer zo erg dat ik mijn hele reactie maar verwijderd heb om er vanaf te komen want het bleef aan de gang omdat ze er steeds meer mensen bij gingen halen en het nergens meer over ging. En ik typte niks raars ofzo.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in