Waar gaat dat heen met de jeugd...

11-01-2010 12:47 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
FOTO KLIK

Ik surf zo 1 beetje rond op het boze wijde web en erger me vaak groen en geel aan het taalgebruik. Vooral de populaire msn/sms taal is soms te erg voor woorden.

Nu kwam ik dit tegen op dumpert...en de tranen springen me bijna in de ogen. Wordt kinderen tegenwoordig geen fatsoenlijk Nederlands meer geleerd op school?

Prife? Allemensentijd toch.

Ben ik nu de enige die zich hier zorgen over maakt?
quote:rider schreef op 11 januari 2010 @ 14:50:

[...]

Fatsoenlijk Nederlands = de taal waarmee Nederlanders elkaar verstaan.

Taal verandert, en dat gaat al zo sinds mensen kunnen praten.

Dat ben ik dus niet met je eens. Fatsoenlijk Nederlands is in mijn ogen correct Nederlands.

Sgool en sgatje...ik krijg daar echt jeuk van....
quote:verli schreef op 11 januari 2010 @ 15:27:

[...]

Ik geef o.a. natuureducatie lessen. Ik weet ook wel dat mijn Nederlands niet perfect is, dat heb ik ook nergens beweerd. Het lesmateriaal wat ik maak, laat ik dan ook nakijken/corrigeren door mensen die wel goed Nederlands kunnen.

Ik heb zelf het grootste deel van mijn leven in het buitenland gewoond, wat ik overigens niet als excuus wil gebruiken, maar ik geef ook zeker toe dat mijn grammatica (nog) niet optimaal is. Mischien wil jij mij een bijlesje geven? Ach ja, de een heeft als excuus dat hij dyslexie heeft en de ander dat hij het grootste deel van zijn leven in het buitenland gewoond heeft. :-) Mijn Nederlands is niet zo goed dat ik bijles kan geven dus dat doe ik ook maar niet. Je zou alleen maar slechte dingen leren. Wel een goede tip om je lesmateriaal na te laten kijken.

Natuureducatielessen die je op basisschool, mbo, hbo en universiteit geeft. Dan ben je waarschijnlijk goed in je boodschap verpakken en dat is sowieso meer waard dan een komma te veel of te weinig.
quote:Pannetje schreef op 11 januari 2010 @ 16:34:

[...]

Ik snap niet zo goed wat settelen met fatsoen te maken heeft..maar goed. Maar normen en waarden....ja, ik maak me daar wel zorgen over.

En dat gezin en vader die het weet...je vergelijkt appels met peren.En ik snap van jou niet zo goed wat correct taalgebruik met waarden en normen te maken hebben.
Taal evolueert... maar zouden ze zo ook bij toetsen schrijven of is dit alleen prive? Want ik let ook niet echt op spelling op msn... dan gaat het meer op wat je over wil brengen denk ik zo
mag jy mooi wees as die lelik verby is,
en sag kyk na elke harde tyd.
mag jy bly wees as die huil verby is,
en vrede he na die stryd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven