Waar ligt de grens?

22-03-2014 13:47 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke zaterdag ga ik roeien, dus ook vandaag weer en daar heb ik iets ''meegemaakt'' wat tot mijn volgende vraag leidde.

Bij ons op de roeivereniging is ook een groep die aangepast roeit. Vandaag hielp ik bij een groepje waar een meisje in zat die van het ene op het andere moment op kan slaan in haar humeur. Ze stapte in de boot en omdat ze nog wat zat te praten en niet gelijk ging zitten wanneer dat gedraagt werd. Het gevolg daarvan is dan ze, voor de grap, een klap op haar kont kreeg in de hoop dat ze begreep dat ze moest gaan zitten.

Ze werd behoorlijk kwaad en liep weg. Dan nu mijn vraag: Waar zou bij jullie de grens liggen?
Ik zou het ook niet waarderen als mensen ongevraagd aan mijn lichaam zitten.
Volgende keer in het water duwen.
Nou, haar humeur sloeg niet zomaar van het ene op het andere moment om. Dat weet je zelf ook wel.

Beetje respectloos van je.
Ligt er helemaal aan wie wat wanneer doet.

Sommigen kunnen bv echt ranzige opmerkingen tegen me maken waar ik hartelijk om lach of een nog ergere teruggeef. Maar er zijn er ook die eigenlijk maar heel weinig bij me kunnen maken. Gevoel van veiligheid, daar heeft dat mee te maken.
Oja, antwoord op de vraag: de grens ligt bij mij, als iemand mij respectloos behandelt.
quote:eiland schreef op 22 maart 2014 @ 13:54:

Nou, haar humeur sloeg niet zomaar van het ene op het andere moment om. Dat weet je zelf ook wel.

Beetje respectloos van je.Niet alleen om dit. Ik bedoel in het algemeen. Het ene moment kan ze iets wel hebben en is ze heel vrolijk, maar dat kan zo omslaan
Kwaad weglopen omdat je een tikje op je billen kreeg als teken dat je eindelijk eens in de boot moet gaan zitten en stoppen met kleppen.

Klinkt niet echt als de ideale teamgenoot.
quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 14:00:

maar dat kan zo omslaanMoet je niet willen hebben in de roeisport.
quote:Qthee schreef op 22 maart 2014 @ 14:02:

[...]

Moet je niet willen hebben in de roeisport.

Ze zit bij het aangepaste roeien he ;)

Ik zit elke week bij haar in het team.. Zo is het inderdaad niet leuk meer. Als een ander iets verkeerds doet of iets niet hoort moet zij ook meteen reageren
Is het aangepast roeien vanwege een geestelijke beperking?
quote:Qthee schreef op 22 maart 2014 @ 14:07:

Is het aangepast roeien vanwege een geestelijke beperking?

Zij is geestelijk gehandicapt ja, de rest alleen lichamelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ze niet kan of mag roeien of zo
Ik ben het eens met wat iemand al zei: het ene persoon is de andere niet. Sommige dingen die eigenlijk niet zouden kunnen kan ik prima hebben van bepaalde personen en van andere absoluut niet.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Dus wanneer iemand haar op de kont slaat en zij boos wegloopt dan is bij jou de grens bereikt?

Kortom aangepast roeien mag zolang je je maar 'normaal' gedraagt wamt anders hoef je helemaal niet te komen roeien?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De grens ligt waar iemand die zelf trekt. Iemand een klap op z'n kont geven, vind ik al snel grensoverschrijdend. Dat doe je niet zomaar.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 14:05:quote:Qthee schreef op 22 maart 2014 @ 14:02:quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 14:00:

maar dat kan zo omslaanMoet je niet willen hebben in de roeisport.

Ik zit elke week bij haar in het team.. Zo is het inderdaad niet leuk meer. Als een ander iets verkeerds doet of iets niet hoort moet zij ook meteen reagerenEn jij zit bij het aangepaste roeien omdat? Omdat je in hetzelfde schuitje zit en grapjes niet snapt?
quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 14:00:

[...]

Niet alleen om dit. Ik bedoel in het algemeen. Het ene moment kan ze iets wel hebben en is ze heel vrolijk, maar dat kan zo omslaanAls zij geestelijk gehandicapt is, kun je haar dit niet aanrekenen. Dan is het aan jou om je aan te passen.
quote:viva-amber schreef op 22 maart 2014 @ 14:41:

Dus wanneer iemand haar op de kont slaat en zij boos wegloopt dan is bij jou de grens bereikt?

Kortom aangepast roeien mag zolang je je maar 'normaal' gedraagt wamt anders hoef je helemaal niet te komen roeien?Kun je wel lezen!? Ik vroeg waar bij jullie de grens ligt
quote:sandt schreef op 22 maart 2014 @ 14:47:

[...]

En jij zit bij het aangepaste roeien omdat? Omdat je in hetzelfde schuitje zit en grapjes niet snapt?Het zal wel
quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 15:09:

[...]

Kun je wel lezen!? Ik vroeg waar bij jullie de grens ligt

Hier:

Kun je je lontje een beetje langer maken....
Idd, het gaat niet om onze grenzen. Het gaat om die van jou. Blijkbaar zit dit meisje in je allergie omdat je een negatieve eigenschap in haar herkent die jezelf ook bezit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 14:05:

[...]

Ik zit elke week bij haar in het team.. Zo is het inderdaad niet leuk meer. Als een ander iets verkeerds doet of iets niet hoort moet zij ook meteen reageren

Stomme vraag misschien maar hoe roei je aangepast?

Verder geen bijdrage behalve deze offtopic vraag.
quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 15:09:

[...]

Kun je wel lezen!? Ik vroeg waar bij jullie de grens ligt

Tja, zo werkt een forum niet!

Een klap op mijn kont zou ik ook te ver vinden gaan, weglopen om zoiets ook! Maar als jij kiest voor dat 'aangepast roeien' dan kies je toch voor die mensen met al hun beperkingen. Dat doe je dan toch voor die mensen en doe je je best hen te begrijpen. En dan maakt het toch niet uit hoe ze reageren!

Vriend van dochter, traint elke week met het G-team, niet voor zichzelf, maar voor die gehandicapten! Met respect verteld hij de leukste verhalen daarover!
quote:funnymiss schreef op 22 maart 2014 @ 15:18:

[...]

Stomme vraag misschien maar hoe roei je aangepast?

Verder geen bijdrage behalve deze offtopic vraag.Denk daar maar over na. Zeker een domme vraag
quote:ivd1993 schreef op 22 maart 2014 @ 13:47:

Elke zaterdag ga ik roeien, dus ook vandaag weer en daar heb ik iets ''meegemaakt'' wat tot mijn volgende vraag leidde.

Bij ons op de roeivereniging is ook een groep die aangepast roeit. Vandaag hielp ik bij een groepje waar een meisje in zat die van het ene op het andere moment op kan slaan in haar humeur. Ze stapte in de boot en omdat ze nog wat zat te praten en niet gelijk ging zitten wanneer dat gedraagt werd. Het gevolg daarvan is dan ze, voor de grap, een klap op haar kont kreeg in de hoop dat ze begreep dat ze moest gaan zitten.

Ze werd behoorlijk kwaad en liep weg. Dan nu mijn vraag: Waar zou bij jullie de grens liggen?

Je schrijf dat ze geestelijk gehandicapt is.

Misschien is ze door haar ouders extra weerbaar gemaakt voor dit soort situaties. En loopt daarom weg. Of ze vindt het oprecht niet leuk.

Dat kan en dat mag.

Jammer overigens dat je er niet direct bij zei dat ze geestelijk gehandicapt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven