Waarom gaan de voordeuren in schandinavische landen

30-01-2019 01:01 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
naar buiten open?
Hatsjikideee...
DingesEnzo schreef:
30-01-2019 01:31
Maar als je bij brand heel snel (met meerdere mensen) naar buiten moet is het juist handiger.
Ja, ik denk dat het inderdaad meer met andere dingen te maken heeft zoals dat een deur de openbare weg/stoep opdraait enzo. Volgens mijn moeder moest altijd van voor naar achter dezelfde kant open gaan voor de brandweer.
nachtvlinder1977 schreef:
30-01-2019 20:21

Waarom gaan voordeuren naar binnen open?

Waarom gaat de voordeur eigenlijk naar binnen open? Dit is een veelgestelde vraag van onze klanten. De achterdeur gaat bijvoorbeeld wel naar buiten toe open, waarom de voordeur dan niet? Die vraag beantwoorden wij hier voor eens en altijd. Handig en zo heeft u een mooi weetje tijdens de volgende barbecue.
Soms is een binnendraaiende voordeur verplicht

Als een woning direct grenst aan de openbare weg is een naar binnendraaiende voordeur verplicht. Die mag niet over de openbare weg opendraaien. Stel dat er net een auto voorbij komt, terwijl u de deur opent? Deze situatie geldt voor de meeste huizen natuurlijk niet. Toch zijn er andere belangrijke redenen waarom voordeuren naar binnen openen.
Een naar binnendraaiende voordeur is socialer

Bij een voordeur die naar buiten opent, zou u bij elk bezoek de deur in iemands gezicht kunnen duwen. Zeker als die persoon aan de andere kant even niet oplet. Om de goede vrede te bewaren, laat u uw voordeur naar binnen toe draaien.
Het is gewoon makkelijker

We brengen dingen door de voordeur naar binnen. Het is veel makkelijker om de voordeur open te duwen in plaats van open te trekken, als u bijvoorbeeld uw handen vol heeft met boodschappen. Het belangrijkste argument voor een binnendraaiende voordeur is echter uw veiligheid.
De voordeur naar binnen openen is veiliger

Een naar binnendraaiende voordeur is veel veiliger. Stel er staat een vervelend persoon voor de deur. Dan is het makkelijker om de deur snel dicht te duwen dan om hem dicht te trekken. Bovendien bent u minder kwetsbaar achter de deur. U hoeft die maar deels te openen, zeker als u onze inval kierstandbeveiliging installeert. Ontdek hier alle veiligheidsopties die wij leveren.

Als de voordeur naar binnen draait, zitten de scharnieren ook aan de binnenkant. Dit maakt het moeilijker voor inbrekers. Bij onze deuren hoeft u zich hier echter nooit zorgen over te maken. Die voldoen altijd aan het Politiekeurmerk Veilig Wonen®, inclusief beschermde scharnieren. Maar hier stoppen wij niet.
https://www.schipperkozijnen.nl/tips/wa ... innen-open


:HA:
Kijk, daar bij Schipper Kozijnen heeft iemand een cursus wervend schrijven gevolgd. Hahaha!
Nitflex schreef:
30-01-2019 20:32
Kijk, daar bij Schipper Kozijnen heeft iemand een cursus wervend schrijven gevolgd. Hahaha!
Ja hè, ik zie het al helemaal voor me :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
30-01-2019 20:23
Ja, ik denk dat het inderdaad meer met andere dingen te maken heeft zoals dat een deur de openbare weg/stoep opdraait enzo. Volgens mijn moeder moest altijd van voor naar achter dezelfde kant open gaan voor de brandweer.
Klopt, in het linkje wat ik eerder plaatste staan bouwregels over voordeuren.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
30-01-2019 11:20
waarom zou je zo dicht bij de voordeur gaan staan als je aanbelt dan?
Ik moet direct denken aan dat filmpje van Rutte die de deur in het gezicht van de journalist die hem komt interviewen slaat :
https://m.youtube.com/watch?v=FmuNB3DMXXs
Alle reacties Link kopieren
In de serie Alaska the last frontier zei één van de mannen dat in Alaska de deuren naar buiten open gaan vanwege de beren. Wanneer een beer tegen een deur drukt die naar binnen open gaat zou deze door het gewicht van de beer kunnen bezwijken.
Geen idee of het echt zo is maar vond het toen plausibel klinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven