Wanneer namen ze jou als vrouw niet serieus?

28-04-2008 12:15 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik op een ander topic nogal offtopic ging, hier een topic voor jullie 'ze-nemen-me-als-vrouw-niet-serieus-verhalen'.

Ik zal aftrappen met mijn posting van het andere topic:

Zo was ik pas op pad voor een nieuwe laptop. Had een vriend meegenomen. Ik kies er een uit, zeg dat IK hem wil kopen. Zegt die lulhannes: zal ik hem op naam van meneer zetten?

Grrr...

En in dezelfde winkelketen kocht ik vorige week nieuw RAM voor mijn laptop. Vraagt die vent: heb je wel iemand die het er voor je inzet?

Grrr.....

En zo krijg ik post over dingen die ik aanvraag wat betreft auto's en verzekeringen altijd op Dhr. Vinyl binnen.

Zelfs mijn eerste garage (die om duidelijke redenen niet meer mijn garage is) had mijn auto staan op naam van Dhr. Vinyl. En het kon niet meer gewijzigd worden, dus werd het Dhr. Mevr. Vinyl.

AAAAArrrrgh!!!!

En jullie?
Ik vind het wel chique klinken hoor, Quipiers (op z'n Frans uitgesproken natuurlijk)
Ga in therapie!
Ja, dat is wel zo ja... hahaha
En inderdaad, verkopers die zich op mannen richten, zijn niet commercieel bezig:

http://www.molblog.nl/marketing/6211

Het lijkt me trouwens wel knap vervelend om dat soort verkopers te moeten negeren en naar een ander te moeten gaan. Stel dat je een stad verderop moet zijn voor een dealer van hetzelfde merk. Dat is toch niet handig?
Ga in therapie!
Even voor alle duidelijkheid voor Dubia nog:

hypotheek op mijn naam = huis op mijn naam. De rest kan je in samenlevingscontract regelen. Als hij meebetaalt of mee investeert in het huis, heeft hij m.i. ook recht op (evenredig) deel van de overwaarde. Been there too... helaas.
quote:Celeone schreef op 05 mei 2008 @ 15:07:

Ik kan 't me prima voorstellen. Maar dan nog; ik vraag me dan nog steeds af waarom je je er zo druk over zou maken. Als jij een auto wil kopen en ze spreken je vriend aan, dan ben je er toch nog altijd zelf bij om het gesprek jouw richting op te draaien? En klaar ben je.

Ik vind het gewoon onbeschoft van een verkoper als je met z'n tweeen binnenkomt en alleen de man een hand geeft of alleen maar tegen de man een verkooppraatje afsteekt.

Ik ben heel goed gebekt maar heb het dan al helemaal gehad met zo'n verkoper en ga dan mooi naar een andere toe.

Als je als koper binnenkomt en als verkoper niet eens het fatsoen hebt om de vrouw een hand te geven of net te doen alsof je lucht bent dan zal ik daar nooit een koper worden.

Zie het nut er niet van in om het gesprek mijn kant op te draaien als je zo al benaderd wordt.
quote:Celeone schreef op 05 mei 2008 @ 13:08:

[...]

Dit meen je toch hoop ik niet? Heb je niks anders te doen dan je daar zo druk over te maken?
Mijn collega (ook vrouw) en ik werden vandaag nog niet serieus genomen door onze mannelijke collega's tijdens een verhitte discussie over parttime werken. Ze vonden dat, als je parttime werkte, geen ambitie had.
quote:Lente39 schreef op 05 mei 2008 @ 22:39:

Even voor alle duidelijkheid voor Dubia nog:

hypotheek op mijn naam = huis op mijn naam. De rest kan je in samenlevingscontract regelen. Als hij meebetaalt of mee investeert in het huis, heeft hij m.i. ook recht op (evenredig) deel van de overwaarde. Been there too... helaas.

Oké, dan is het goed Op dat andere topic schreef iemand die de hypotheek op beider naam wilde zetten, terwijl het huis op naam van haar vriend bleef staan. Dat lijkt mij niet zo slim

dubio

(helaas ook door schade en schande wijs geworden)
Ga in therapie!
quote:traincha2 schreef op 05 mei 2008 @ 23:03:

Mijn collega (ook vrouw) en ik werden vandaag nog niet serieus genomen door onze mannelijke collega's tijdens een verhitte discussie over parttime werken. Ze vonden dat, als je parttime werkte, geen ambitie had.Worden die mannen als vader wel serieus genomen, vraag ik me dan af?
Ga in therapie!
Andersom gebeurt het ook vaak hoor, met die namen. Ik ben getrouwd, maar heb mijn eigen naam gehouden. Hoe vaak mijn man wel niet met mijn achternaam wordt aangesproken door mensen die hij via mij kent.....

En ik kan me ook ontzettend ergeren aan post die gericht is aan meneer en mevrouw 'achternaam Eowman'. Zo heet ik niet, dus zo wil ik ook niet aangeschreven worden. Maar eerlijk gezegd is het vooral familie die dat doet, die vinden het onzin dat ik mijn eigen naam heb gehouden en weigeren dus die te gebruiken. Zo erg zelfs dat ze me in het ziekenhuis niet konden vinden, omdat ze vroegen waar 'mevrouw Eowman' lag. En die lag er dus niet
Part-time werken is toch ook niet bepaald ambitieus?
quote:Eowynn_ schreef op 08 mei 2008 @ 15:52:

Part-time werken is toch ook niet bepaald ambitieus?

Dat dacht ik dus ook al toen ik het las..

Heeft niks te maken met niet serieus genomen worden.

Met parttime werken geef je aan dat je andere ook heel belangrijk vind en dus hier veel tijd voor nodig hebt. Dan heb je mi een mindere ambitie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven