Wat doen jullie met kerst?

17-07-2021 09:07 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar is kerst natuurlijk in het Coronawater gevallen. Geen grote feestelijk aangeklede dis met vrolijke mensen, goed eten en mooie wijnen.
Zelfs de grote kerstboom ontbrak. Het was saai, donker, grijs en stil.

Derhalve gaan we dit jaar goed uitpakken. Mits er geen echo- of foxtrotvariant opduikt.

Laat maar horen!
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Ik kan je trouwens ook al 't menu van mijn schoonmoeder geven :-) .

Vooraf: Warme cava met chocolade-koekjes
Voorgerecht: Kaas- of garnaal-bolletjes met 2 blaadjes sla
Hoofdgerecht: 1 Kreeft en 20 scampi per persoon met 2 blaadjes sla
Dessert: 1 ijstaart en 2 gewone taarten (voor 3 personen)

Dit jaar ga ik wel zelf een tube cocktail-saus meenemen voor bij die kreeft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik las warme cavia
yasmijn schreef:
17-07-2021 09:14
Je snapt het niet hè?
Ik geloof dat ik idd iets heb gemist.
Ik haat Kerst: overtrokken &€@-feest.
Met kerst/oud en nieuw zit ik lekker aan de middellandse zee in mijn villa aldaar, bbq heet stoken en vele flesje koud zetten.. Mijn kinderen zijn erbij en waarschijnlijk wat vrienden (afhankelijk van wat kan en mag dan).

De weken daarvoor en daarna hopelijk op de pistes, maar ja… dat is sowieso afwachten of die opengaan.

Groot voordeel van ver weg zitten: goed excuus om de verplichtingen te omzeilen!
Echo en foxtrot? Ga eens terug naar de Griekse les jij!
retrostar schreef:
17-07-2021 13:50
in feite duurt het nog maar anderhalve maand voor we weer in het meteorologische herfstseizoen zitten (1 september). En voor je het weet hangen de pompoenen, de herfstkransen, de spinnen en de doodshoofden weer aan de deur en daarna rolt het vanzelf door naar de kerst.
Oh wow, nog maar een goede maand tot de eerste pepernoten inderdaad!
Oh wat een fijn topic (ik snap m niet maar boeie), mijn kerstbehoefte is vorig jaar onbevredigd gebleven (normaal moet ik na kerst bijna kotsen zo komen de kerstballen mijn oren uit, ik ga nogal los), dus ik zit al sinds mei alweer een tikje te verlangen naar de koude wintermaanden wat natuurlijk een beetje ziek is, ik ben echt uit balans.
Whateffa schreef:
17-07-2021 20:48
Oh wat een fijn topic (ik snap m niet maar boeie), mijn kerstbehoefte is vorig jaar onbevredigd gebleven (normaal moet ik na kerst bijna kotsen zo komen de kerstballen mijn oren uit, ik ga nogal los), dus ik zit al sinds mei alweer een tikje te verlangen naar de koude wintermaanden wat natuurlijk een beetje ziek is, ik ben echt uit balans.
Blijkbaar ja... :P
Agen schreef:
17-07-2021 19:46
Echo en foxtrot? Ga eens terug naar de Griekse les jij!
NAVO en luchtvaartalfabet :facepalm:
Whateffa schreef:
17-07-2021 20:48
Bij mijn overburen hangen de slingers nog altijd op aan de ramen :-D.

De kerstverlichting laten ze wel sinds maart of april uit maar hangt er ook nog.
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
18-07-2021 17:09
Bij mijn overburen hangen de slingers nog altijd op aan de ramen :-D.

De kerstverlichting laten ze wel sinds maart of april uit maar hangt er ook nog.
Wel zo handig eigenlijk. Het is elk jaar weer een gepruts met die lampjes.
Ik hoop ergens met of rond kerst een stedentrip te kunnen maken dit jaar. Maar als dat niet gaat, dan zoals ieder jaar: met een klein gezelschap lekker eten en films kijken.
Ha! De vakantie is nog onzeker, maar kerst gaan we - áls alles meezit - voor het eerst sinds jaren met de hele familie samen vieren. We moeten alleen nog even kijken hoe we de hele bups aan een tafel kunnen proppen en hoe veel ruimte er dan nog is om te koken…
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Mijn zus en ik zaten vandaag nog te bedenken welke kerstfilm iedereen nou leuk vindt…
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
21-07-2021 19:52
Mijn zus en ik zaten vandaag nog te bedenken welke kerstfilm iedereen nou leuk vindt…
The Holiday!
"Overweegt om de vriezer alvast te vullen en drank in te slaan" :idee: :biggrin: :rofl:
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Bedankt voor de reminder. Ik ga eens kijken of ik mijn standby shift weer kan verschuiven naar kerst, dat werkte vorig jaar ontzettend goed om onder allerlei familieverplichtingen uit te komen :hyper:
lichtbron schreef:
22-07-2021 15:21
"Overweegt om de vriezer alvast te vullen en drank in te slaan" :idee: :biggrin: :rofl:
Veel drank. Zo belangrijk.
Depressief op de bank hangen en (me on) gans eten en zuipen.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Vandaag al ganse dag rondgereden om een fatsoenlijke kalkoen te vinden. Nergens iets te bespeuren. Hopelijk nog niet uitverkocht.
mammezel schreef:
25-07-2021 00:08
Vandaag al ganse dag rondgereden om een fatsoenlijke kalkoen te vinden. Nergens iets te bespeuren. Hopelijk nog niet uitverkocht.
Je hebt nog tijd om er één zelf te kweken :-).
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
17-07-2021 18:14
Kerstavond: Mijn ouders
Kerstdag: Zijn moeder

Dit jaar valt 2de Kerst op zondag en moeten we 24/12 beiden werken, dus één en ander kan misschien nog een dag opgeschoven worden.
Valt kerst in het weekend? Jakkes.
Man wil een paar dagen weg om de gekte te ontlopen en eigenlijk ben ik daar een enorm voorstander van 😆
Kussensloop schreef:
17-07-2021 09:43
Vorig jaar was drama, dus ik heb nu de boom al gezet.
Ik ga niet het risico nemen dat ze uitverkocht zijn.
😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven