Overig
alle pijlers
Wat doen jullie met kerst?
zaterdag 17 juli 2021 om 09:07
Vorig jaar is kerst natuurlijk in het Coronawater gevallen. Geen grote feestelijk aangeklede dis met vrolijke mensen, goed eten en mooie wijnen.
Zelfs de grote kerstboom ontbrak. Het was saai, donker, grijs en stil.
Derhalve gaan we dit jaar goed uitpakken. Mits er geen echo- of foxtrotvariant opduikt.
Laat maar horen!
Zelfs de grote kerstboom ontbrak. Het was saai, donker, grijs en stil.
Derhalve gaan we dit jaar goed uitpakken. Mits er geen echo- of foxtrotvariant opduikt.
Laat maar horen!
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
zaterdag 17 juli 2021 om 18:18
Ik kan je trouwens ook al 't menu van mijn schoonmoeder geven .
Vooraf: Warme cava met chocolade-koekjes
Voorgerecht: Kaas- of garnaal-bolletjes met 2 blaadjes sla
Hoofdgerecht: 1 Kreeft en 20 scampi per persoon met 2 blaadjes sla
Dessert: 1 ijstaart en 2 gewone taarten (voor 3 personen)
Dit jaar ga ik wel zelf een tube cocktail-saus meenemen voor bij die kreeft.
Vooraf: Warme cava met chocolade-koekjes
Voorgerecht: Kaas- of garnaal-bolletjes met 2 blaadjes sla
Hoofdgerecht: 1 Kreeft en 20 scampi per persoon met 2 blaadjes sla
Dessert: 1 ijstaart en 2 gewone taarten (voor 3 personen)
Dit jaar ga ik wel zelf een tube cocktail-saus meenemen voor bij die kreeft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 17 juli 2021 om 19:44
Met kerst/oud en nieuw zit ik lekker aan de middellandse zee in mijn villa aldaar, bbq heet stoken en vele flesje koud zetten.. Mijn kinderen zijn erbij en waarschijnlijk wat vrienden (afhankelijk van wat kan en mag dan).
De weken daarvoor en daarna hopelijk op de pistes, maar ja… dat is sowieso afwachten of die opengaan.
Groot voordeel van ver weg zitten: goed excuus om de verplichtingen te omzeilen!
De weken daarvoor en daarna hopelijk op de pistes, maar ja… dat is sowieso afwachten of die opengaan.
Groot voordeel van ver weg zitten: goed excuus om de verplichtingen te omzeilen!
zaterdag 17 juli 2021 om 19:49
Oh wow, nog maar een goede maand tot de eerste pepernoten inderdaad!retrostar schreef: ↑17-07-2021 13:50in feite duurt het nog maar anderhalve maand voor we weer in het meteorologische herfstseizoen zitten (1 september). En voor je het weet hangen de pompoenen, de herfstkransen, de spinnen en de doodshoofden weer aan de deur en daarna rolt het vanzelf door naar de kerst.
zaterdag 17 juli 2021 om 20:48
Oh wat een fijn topic (ik snap m niet maar boeie), mijn kerstbehoefte is vorig jaar onbevredigd gebleven (normaal moet ik na kerst bijna kotsen zo komen de kerstballen mijn oren uit, ik ga nogal los), dus ik zit al sinds mei alweer een tikje te verlangen naar de koude wintermaanden wat natuurlijk een beetje ziek is, ik ben echt uit balans.
zaterdag 17 juli 2021 om 20:49
Blijkbaar ja...Whateffa schreef: ↑17-07-2021 20:48Oh wat een fijn topic (ik snap m niet maar boeie), mijn kerstbehoefte is vorig jaar onbevredigd gebleven (normaal moet ik na kerst bijna kotsen zo komen de kerstballen mijn oren uit, ik ga nogal los), dus ik zit al sinds mei alweer een tikje te verlangen naar de koude wintermaanden wat natuurlijk een beetje ziek is, ik ben echt uit balans.
zondag 18 juli 2021 om 17:09
Bij mijn overburen hangen de slingers nog altijd op aan de ramen .Whateffa schreef: ↑17-07-2021 20:48Oh wat een fijn topic (ik snap m niet maar boeie), mijn kerstbehoefte is vorig jaar onbevredigd gebleven (normaal moet ik na kerst bijna kotsen zo komen de kerstballen mijn oren uit, ik ga nogal los), dus ik zit al sinds mei alweer een tikje te verlangen naar de koude wintermaanden wat natuurlijk een beetje ziek is, ik ben echt uit balans.
De kerstverlichting laten ze wel sinds maart of april uit maar hangt er ook nog.
Is dit nu later?
zondag 18 juli 2021 om 17:21
Wel zo handig eigenlijk. Het is elk jaar weer een gepruts met die lampjes.
woensdag 21 juli 2021 om 19:51
Ha! De vakantie is nog onzeker, maar kerst gaan we - áls alles meezit - voor het eerst sinds jaren met de hele familie samen vieren. We moeten alleen nog even kijken hoe we de hele bups aan een tafel kunnen proppen en hoe veel ruimte er dan nog is om te koken…
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
zondag 25 juli 2021 om 00:09
zondag 25 juli 2021 om 17:55
Valt kerst in het weekend? Jakkes.
zondag 25 juli 2021 om 18:46
Kussensloop schreef: ↑17-07-2021 09:43Vorig jaar was drama, dus ik heb nu de boom al gezet.
Ik ga niet het risico nemen dat ze uitverkocht zijn.