Wat is nou een leuke feest-act?

28-08-2007 19:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn schoonouders geven binnenkort een feestje vanwege hun 35 jarig huwelijk en schoonmoeders 55e verjaardag.



De familie staat erop bekend dat ze altijd ludieke acts doen op feestjes... vroeger de oubollige alfabetten en liedjes, maar ook acts met sinterklazen, nonnen, paters en priesters (verkleede familieleden, uiteraard) hebben de revue gepasseerd.



Ook voor dit feest willen we natuurlijk met iets ludieks voor de dag komen, maar mijn inspiratie is nulkommanul.



Is er iemand die een geweldig idee heeft voor een 'act' waarmee we de stemming er in één keer inkrijgen?
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
Nou echt iets om de stemming erin te krijgen weet ik eigenlijk niet, ik ben niet zo van de acts.



maar onlangs is mijn broer getrouwd en toen hebben mijn zusje en ik een stukje gedaan wat wel erg geslaagd was.

We deden een soort candlelight met dat muziekje erbij en dan om de beurt hele, overdreven en zoetsappige gedichten voorlezen die zij dan zgn geschreven zouden hebben.

En daarbij natuurlijk allemaal gebeurtenissen ed in verwekt die ze meegemaakt hebben.

Het is heel flauw maar juist omdat we het zo overdreven hebben was het wel weer heel leuk. Na elk gedicht hadden we een verzoeknummer dat ongeveer dertig seconden duurde en daar moesten zij dan op dansen.
Alle reacties Link kopieren
Veel hangt natuurlijk van de achtergrond van je ouders af. Een act waarbij je met een groepje verkleed gaat als geestelijken en dan Gregoriaans dingen uit hun leven zingt kan erg leuk zijn. En lekker makkelijk.



Ook kan je scenes uit hun leven naspelen en dan natuurlijk flink overdrijven. Dat kan je hilarisch maken door hen bijvoorbeeld zelf mee te laten spelen. Hang ze dan vooral een bordje om met hun naam erop, zodat iedereen kan zien wie ze spelen. Je kan er wat grappen inbouwen die het altijd goed doen, zoals een emmer vullen met snippers en net doen of er water in zit. Als je die over ze heen gooit, moet je de zaal eens horen gillen, die denken in eerste instantie echt dat het water is.



Wat vaak erg grappig wordt gevonden is wie van de drie spelen. Je neemt dan twee mensen die grappige antwoorden hebben voorbereid en (bijvoorbeeld) je schoonmoeder. Vervolgens drie spelers die om de beurt een vraag mogen stellen om uit te vinden wie de echte schoonmoeder is. Als je dat goed voorbereid ligt iedereen dubbel.



Een ander idee is een liedje voorbereiden waarbij je het laatste woordje van het refrein niet mag zingen. Iemand die dat toch zingt wordt naar voren geroepen en daarvan wordt een kledingstuk kapot geknipt. Natuurlijk heb je van tevoren met een paar mensen afgesproken wanneer ze het woord wel zingen en welk kledingstuk je van hen kapot knipt (sok, haarelastiekje, stropdas, zoiets) zodat die persoon een oud ding aan kan trekken en alvast een nieuwe bij zich heeft. Oefen het lied wel een paar keer met de hele groep, zodat niemand het per ongeluk fout doet. En het leukste is als het woord dat je niet mag zingen iets als 'kwijt' of 'weg' of zo is.



Iets anders dat hoge ogen scoorde was een veiling. We waren van tevoren door iemands huis gegaan en hadden wat voorwerpen meegenomen die we daar ter plekke onder de gasten veilden. Uiteraard hadden we sommige voorwerpen zelf ingebracht, ook al zeiden we dat we die in hun huis hadden gevonden, zoals een Playboy, maar enkele dingen hadden we ook echt gejat en die veilden we daar ter plekke, zoals hun afstandsbediening. Die kochten ze natuurlijk zelf terug, maar hilarisch was het wel. Wel, laat je fantasie de vrije loop.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Wij hebben een keer een quiz gedaan waarbij het bruidspaar telkens moest uitkiezen welke van de vier foto's er niet bij hoorde a la " Dit was het nieuws" . Die (oude ingescande) foto's hadden we in een power point presentatie geplakt met allemaal grappige tekstjes en clip arts. Was erg geslaagd.



Op mijn eigen bruiloft deden mijn zus, schoonzussen en zwagers onszelf na (inclusief verkleden en attributen) waarbij onze eigenschappen nogal opgeblazen werden. Was ook heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ook eens gedaan, een knock out show met vragen over de feestvarkens, waarbij zij zelf natuurlijk ook meedoen (en, als het goed is, winnen!)
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Alle reacties Link kopieren
Wat een orginele ideeën! En helemaal van deze tijd! Voor mijn ouders hebben we ooit een film gemaakt, waarbij we alle gasten van te voren om een videobijdrage hadden gevraagd en die ala-journaal achter elkaar gemonteerd. Maar dit was zo'n hels karwei, dat ik het niet zie zitten om dat weer te herhalen.



Ik vind "Wie van de Drie" wel erg leuk of anders "Dit was het nieuws", maar een veiling zie ik eigenlijk ook wel voor me! Nog meer leuke feestacts zijn welkom, ik krijg ineens helemaal zin om eraan te gaan beginnen!



Bedankt! Eem
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
Hihi, die veiling vind ik echt een leuk idee. Ik moet met vriendinnen wat verzinnen voor de bruiloft van een vriendin in september, dus deze komt zeker op de lijst om te overleggen.



Bij de vorige bruiloft van een andere vriendin hadden we een videoclip gemaakt waar alle vrienden/familie/werk echt iedereen aan meedeed. Omygod wat was dat een hels karwij, uiteindelijk hadden we meer dan 4 uur videomateriaal wat in 4 minuten moesten plakken. Anyway, was wel een succes al zeg ik het zelf. Nieuwsgierig? Klik dan HIER.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven